Mitä tekisit (hammaslääkärivarausasia)?
Olen varannut hammaslääkäriaikoja YTHS:ltä ja mun pitäisikin, koska mulla on yksi mahdollinen reikä ja tällä hetkellä yksi väliaikainen paikka. Ongelmana on kuitenkin se, että multa on peruttu jo kolme aikaa.
Eli olen varannut ajan tyyliin 5 kk päähän. Sitten paria päivää ennen mulle ilmoitetaan, että aikani on peruttu. Mun pitää sitten varata uusi aika, ties minkä ajan päähän.
Jouduin myös kerran perumaan ajan, koska olin itse flunssassa. Heidän ajanvaraajansa oli niin tehokas, että perui sitten multa kaikki mun muutkin ajat (tuntui jo vittuilulta).
Mun olisi pitänyt varata hammaslääkäriaika tuolle väliaikaiselle paikalle jo ajat sitten mutta en ole muistanut ja muutenkin ottaa päähän, kun voin olla varma, että aika kuitenkin perutaan.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (13)
Mitä tuossa nyt voi tehdä? Voit varmaan valittaa ylioppilaskunnalle tai johonkin YTHS:n instanssiin, mutta noin niin kuin hampaittesi kannalta sun ei varmaan kannata tehdä muuta kuin varata uusi aika. Ja tuossa nyt on pari ikävää sattumaa tapahtunut, mutta ei nyt mitään sen kummempaa vielä kuitenkaan. YTHS:n ajat voi muuten perua netinkin kautta, että jos sun täytyy jatkossa perua se flunssan takia, kannattaa hoitaa se itse sitä kautta.
Kolmonen, ajan voi siis perua edellisenä arkipäivänä x aikaan mennessä. Kuitenkin itse sairastuin flunssaan sunnuntaina ja aika olisi tuolloin pitänyt perua perjantaina (olisi pitänyt perjantaina tietää, että sairastun viikonloppuna flunssaan). Soitin sen vuoksi maanantaiaamuna kahdeksalta ajan perumisesta ja sain kettuilua siitä, että en ollut laittanut nettiin viestiä. Minun olisi siis pitänyt itsekseni tajuta, että vaikka heidän tiedoissaan lukee, että aika on peruttava perjantaina kello x niin flunssan vuoksi olisin voinut laittaa viestiä myöhemminkin. Aika monissa paikoissa on tietyt palveluehdot, en olisi millään voinut tietää, että peruminen netin kautta olisi ollut ok sen tietyn ajan jälkeen. Joopajoo.
Minulta siis vaan on peruttu niin monta aikaa, että ihmettelen, kannattaisiko siirtyä kaupungin palveluihin.
ap
Siirry kaupungin hammashuollon asiakkaaksi. Meiltä on kerran peruttu aika, mutta siinä yhteydessä annettiin heti uusi aika lyhyen ajan päähän.
Mutta et nyt ainakaan tuossa aloituksessa kertonut kuin että sinulta on peruttu yksi aika ja sen jälkeen olet itse perunut ajan, mutta tuossa yhteydessä sinulta on vahingossa peruttu kaikki ajat. Inhimillinen virhe.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:24"]
Mutta et nyt ainakaan tuossa aloituksessa kertonut kuin että sinulta on peruttu yksi aika ja sen jälkeen olet itse perunut ajan, mutta tuossa yhteydessä sinulta on vahingossa peruttu kaikki ajat. Inhimillinen virhe.
[/quote]
Lukutaito hoi..kerroin, että on peruttu jo kolme aikaa ja sen lisäksi olen itse joutunut tuon flunssan takia perumaan yhden ajan. En kyllä näe mitään inhimillistä virhettä siinä, että jos itse soitan saman päivän ajasta sen peruakseni, minulta perutaan samalla "vahingossa" aika joka on toiselle päivälle eikä edes samalle viikolle.
Kolme aikaa on peruttu, eli yksi jostain mistä lie syystä ja kaksi muuta vahingossa samalla kun peruit itse ajan?
Tässä vaihtoehdot, mitä voisit nyt tehdä:
1) varaa aika yksityiselle
2) varaa aika kaupungille
3) varaa aika YTHS.lle
ja toivo, että aikaasi ei peruta :)
Väliaikainen paikka pitää laittaa määräajassa. Ota yhteyttä potilasasiamieheen
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:24"]
[/quote]
Lukutaito hoi..kerroin, että on peruttu jo kolme aikaa ja sen lisäksi olen itse joutunut tuon flunssan takia perumaan yhden ajan. En kyllä näe mitään inhimillistä virhettä siinä, että jos itse soitan saman päivän ajasta sen peruakseni, minulta perutaan samalla "vahingossa" aika joka on toiselle päivälle eikä edes samalle viikolle.
[/quote]
Inhimillisellä virheellä tarkoitetaan vakiintuneessa kielenkäytössä ihmisen tekemää huolimattomuusvirhettä. Sillä ei viitata mitenkään mihinkään humaaniuteen. Tämä kannttaisi akateemista alaa opiskelevan tietää vastakin.
Kaupungin palvelujen piiriin siirtyminen on mahdollista, jos olet rekisteröity ko kunnan asukkaaksi. Pääjaupunkisedulla ainakin on noin puolen vuoden jonotus kunnalliseen hammahoitoon.
Espoossa ainakin päivystys toimii kiitettävästi, olisiko muissakin kaupungeissa niin? Eli jos haluat päästä nopeasti niin sanot että särkee niin pääsee samana päivänä. Ja Espoossa on aikakin annettava 3 viikon päähän, toiminut upeasti viimeiset pari vuotta itsellä! Tietty en tiedä mikä kunta itselläsi kyseessä ja miten siellä järjestyy. Onhan noita kunnan palveluita ja lisäksi eri yksityisiä, jos ei nyt pikku paikasta ole kyse.
Mutta ap:n asenne, "se kuitenkin perutaan", varaisit vaan nyt sen ajan kuitenkin. =)
Terkuin tyytyväinen Espoon kaupungin hammashoidon asiakas
Espoossa ainakin päivystys toimii kiitettävästi, olisiko muissakin kaupungeissa niin? Eli jos haluat päästä nopeasti niin sanot että särkee niin pääsee samana päivänä. Ja Espoossa on aikakin annettava 3 viikon päähän, toiminut upeasti viimeiset pari vuotta itsellä! Tietty en tiedä mikä kunta itselläsi kyseessä ja miten siellä järjestyy. Onhan noita kunnan palveluita ja lisäksi eri yksityisiä, jos ei nyt pikku paikasta ole kyse.
Mutta ap:n asenne, "se kuitenkin perutaan", varaisit vaan nyt sen ajan kuitenkin. =)
Terkuin tyytyväinen Espoon kaupungin hammashoidon asiakas
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:50"]
Väliaikainen paikka pitää laittaa määräajassa. Ota yhteyttä potilasasiamieheen
[/quote]
Kiitos tästä ja kiitos muillekin vastaajille.ap
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:14"]
Kolmonen, ajan voi siis perua edellisenä arkipäivänä x aikaan mennessä. Kuitenkin itse sairastuin flunssaan sunnuntaina ja aika olisi tuolloin pitänyt perua perjantaina (olisi pitänyt perjantaina tietää, että sairastun viikonloppuna flunssaan). Soitin sen vuoksi maanantaiaamuna kahdeksalta ajan perumisesta ja sain kettuilua siitä, että en ollut laittanut nettiin viestiä. Minun olisi siis pitänyt itsekseni tajuta, että vaikka heidän tiedoissaan lukee, että aika on peruttava perjantaina kello x niin flunssan vuoksi olisin voinut laittaa viestiä myöhemminkin. Aika monissa paikoissa on tietyt palveluehdot, en olisi millään voinut tietää, että peruminen netin kautta olisi ollut ok sen tietyn ajan jälkeen. Joopajoo.
Minulta siis vaan on peruttu niin monta aikaa, että ihmettelen, kannattaisiko siirtyä kaupungin palveluihin.
ap
[/quote]
Sinä voit tietysti varata ajan kaupungilta. Tai yths:ltä tai vaikka yksityiseltä. Kaikilla näillä työpaikoilla hammahoitajat ja -lääkärit voivat sairastua, myös flunssaan, ja silloin niitä aikoja joudutaan perumaan lyhyellä varoitusajalla.
Ajan voi toki perua milloin vain, mutta maksutta se onnistuu yleensä vain ajoissa tehtynä. Fiksu ihminen tekee perumisen aina ensi tilassa palveluehdoista riippumatta. mahtoikohan asian toteamisessa olla kettuilua muuten kuin kuulijan korvassa. :)
toivotaan sulle tervettä ja flunssatonta hammashoitohenkilöstöä ja ap:lle paljon positiivista mieltä. :)
Varaisin ajan.