Ihan oikeastiko NAISILLA on näin huono tietämys rintaliivien oikeasta koosta?
Tuota Changen myyjä - viestiketjua lukiessa en voi käsittää miten naisilla voi olla näin huono tietämys rintaaliiveista. Toki jos ostaa vuodesta toiseen samaa kokoa (ei ole siis painonheittelyitä, raskauksia, rintaleikkauksia tms.) ei varmasti tule kokemusta liivien oikeaoppisesta ostamisesta ja niiden kokojen vaihteluista.
Naiset ilmeisesti luulee että kuppikoko DD on tietynkokoinen kuppi ja kaikki joiden kuppi on DD on samankokoiset tissit. Ei se näin mene, vaan ympärysmitallakin on merkitystä. 65DD on erikokoiselle rinnalle kuin 85DD. Ja puhun nyt siis rinnan koosta, en ihmisen koosta ( ;) ). Kun liivien ympärysmitta kasvaa niin kuppikoko pienenee. Ja toisinpäin, kun ympärysmitta pienenee niin kuppikoko suurenee samankokoisille rinnoille.
Ugh, olen puhunut.
Kommentit (28)
Rintaliivien ostaminen on ihan kamalaa. Ostan aina samasta kaupasta ja samaa mallia, vain väriä vaihtelen. Melkein kaikki muut on virheostoksia. Liiviliikkeessä olen asioinut todella vähän. Imetysliivit taisin ostaa sellaisesta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:49"]
Naiset ilmeisesti luulee että kuppikoko DD on tietynkokoinen kuppi ja kaikki joiden kuppi on DD on samankokoiset tissit. Ei se näin mene, vaan ympärysmitallakin on merkitystä. 65DD on erikokoiselle rinnalle kuin 85DD. Ja puhun nyt siis rinnan koosta, en ihmisen koosta ( ;) ). Kun liivien ympärysmitta kasvaa niin kuppikoko pienenee. Ja toisinpäin, kun ympärysmitta pienenee niin kuppikoko suurenee samankokoisille rinnoille.
Ugh, olen puhunut.
[/quote]
Ugh, eli: mielestäsi 85-ympärysmitan liivissä tuohon DD:hen mahtuu vähemmän tissiä kuin 65-ympärysmitan DD:hen? Ei se nyt ihan noinkaan mene.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:49"]
Ugh, olen puhunut.
[/quote]
Ugh, eli: mielestäsi 85-ympärysmitan liivissä tuohon DD:hen mahtuu vähemmän tissiä kuin 65-ympärysmitan DD:hen? Ei se nyt ihan noinkaan mene.
No kyllä se nyt on niinpäin, että kun ympärysmitta kasvaa, niin kuppikoko kasvaa, eli 85 DD on paljon suurempi kupiltaan kuin 65 DD. 95A kuppi on sama kuin 90B, ja sama kuin 85C, 80D, 75E, 70F ja 65G.
Peesaan edellistä. Kuppikoko kuitenkin ratkaisee _suhteessa_ naisen muuhun kroppaan, eli tämän takia 65DD ja 85DD näyttävät ulkopuolisen silmiin samankokoisilta tisseiltä suhteessa naisen muuhun kokoon. Pienellä ihmisellä D-kupin tissit näyttävät kroppaan suhteutettuna yhtä isoilta kuin suuren ihmisen D-kupin tissit.
Tuolla Change ketjussa ap kertoi että on laihduttanut ja tarvitsee pienempiä liivejä. Tottakai kaikki olettivat, että koko on pienentynyt ihan kaikin puolin, niin ympärysmitta kuin kuppikokokin - kuten laihtuessa tapahtuu. Tuo rinnakkaiskokojen ja "kun rinnanympärys pienenee, kuppikoko suurenee" ajattelu, pätee silloin kun itse pysyy saman kokoisena ja etsiiistuvia liivejä itselleen. Jos sovittaa vaikka kokoa 75D ja tuntuu ihan ok:lta, kannattaa kokeilla myös kokoa 70E ja 80C koska ne ovat tuon 75D:n rinnakkaiskokoja, mutta istuvuus voi olla toisenlainen.
Ei luule, mutta kun kauppojen sisäänostajilla on se käsitys, että kaikki ovat kokoa C-D/75/85.
Aloittaja itse todistaa sen, että ei ole helppo päätellä oikeaa kokoa. Saanko tarkentaa tätä "Kun liivien ympärysmitta kasvaa niin kuppikoko pienenee. Ja toisinpäin, kun ympärysmitta pienenee niin kuppikoko suurenee samankokoisille rinnoille."
Pienemmän ympärysmitan DD-kuppi SUHTEESSA YMPÄRYSMITTAAN on jokseenkin sama kuin isomman, mutta absoluuttinen koko on selkeästi pienemmällä ympärysmitalla desilitroina pienempi kuin isommalla ympärysmitalla.
Siis jos rintojen todellinen tilavuus on täsmälleen sama, pienellä ympärysmitalla on otettava isompi kuppikoko kuin suuremmalla. Siis vaikkapa täsmälleen samankokoisella 3 dl:n silikonilla parannetut rusinat tarvitsevat erikokokoisen kupin 65- ja 85-senttisellä ympärysmitalla.
Jos on vähänkään erikoisempi koko, vaikka <75 tai >85 yhdistettynä edellä mainittua suurempaa tai pienempään kuppiin, alkaa sopivien liivien etsintä olla aika epätoivoista jopa erikoisliikkeissä, mitä change-ketju todistaa. Erikoisliikkeessäkin myyjä voi vakuuttaa, että kylläpä ovatkin istuvat ja sopivat yksinkertaisesti siitä syystä, että saisi myyntiä kun ei ole olemassa sitä oikeaa sopivampaa kokoa.
Ketjujen rintaliiveillä on valtavia kokoeroja. Ranskalaiset koot ovat pieniä, saksalaiset suurempia jne. - ja Changen myymät mallit ovat aivan omaa luokkaansa. Tutkimusten mukaan 80 prosenttia naisista käyttää väärän kokoisia rintaliivejä. Rintaliivikoko kannattaisi aina mittauttaa liikkeessä ja myyjien ammattitaitoon kannattaisi luottaa. Ei tosin Changella, jossa useampi meistä on saanut täysin vääränlaiset liivit. Ei vaihto-oikeutta.
Ugh 4/5 kyllä se vaan menee juuri niin.
Ja siinä ketjussa, jos joku viitsi lukea tarkkaan, niin ap:lla oli kopissaan 75 H (tms.) liivi, josta pyysi pienempää ympärysmittaa. Silloin hänelle olisi pitänyt tuoda 70 I, jolloin kupin koko olisi pysynyt samana ja ympärysmitta pienentynyt.
Se aiempi laihtuminen ei vaikuta yhden sovituksen aikana mitenkään tissin kokoon. Se aiempi laihtuminen vaan vaikuttaa siihen, ettei ap tiennyt tarkasti kokoaan mennessään sinne sovituskoppiin. Ja jos kuppi on hyvä, mutta ympärysmitta iso, niin täytyisi tuoda tosiaan yhtä kirjainta isompi kuppikoko siitä pienemmästä ympärysmitasta.
Mutta tämähän on naisille tosi vaikeaa matikkaa jo
Onneksi on wauwbrat, ei tarvi tietää kuppikokoaan ja saa istuvat ihanat liivit
Rehellisesti sanottuna minulla ei oe mitään hakua rintaliivien oikeasta koosta. Kokoni on jotain 70-75 AA-A väliltä, mutta kaikki rintaliivit tuntuvat mielestäni epämukavilta (eli luultavasti eivät ole sopivia), joten käytän pelkästään urheilurintaliivejä tai toppeja. Kiitän luojaa pienistä rinnoistani, en jaksaisi huseerata kuppikokojen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 09:22"]
Jos on vähänkään erikoisempi koko, vaikka <75 tai >85 yhdistettynä edellä mainittua suurempaa tai pienempään kuppiin, alkaa sopivien liivien etsintä olla aika epätoivoista jopa erikoisliikkeissä, mitä change-ketju todistaa. Erikoisliikkeessäkin myyjä voi vakuuttaa, että kylläpä ovatkin istuvat ja sopivat yksinkertaisesti siitä syystä, että saisi myyntiä kun ei ole olemassa sitä oikeaa sopivampaa kokoa.
[/quote]
Jep. Mulle sopii oikeastaan vain finnwearin 95B rintaliivit. Nämä siis ovat sellaiset että rinnat ei tursua mistään, selkäosa on oikealla paikallaan, olkaimet eivät tipu tai ole liian kireällä jne.
Menin kerran juurikin changeen kysymään että olisiko heillä sellaisia kivan näköisiä ja istuvia liivejä minulle. Myyjä yritti väkisin sulloa minut liian pieniin liiveihin, joissa oli liian iso kuppikoko (en muista minkäkokoiseksi hän väitti minua, mutta todellakin tunsin että nyt on liian pienet liivit) ja kehui koko ajan että "voi kun nää näyttää hyviltä sun päällä, nää on just hyvät"...
Sama on tapahtunut myös toisessa liiviliikkeessä, joka siis ei ole mikään ketjuliike.
Arvatkaa muuten että onko vaikeaa löytää hyvin istuvia paitoja kun on iso ry ja pienet tissit... Joo, laihdutan koko ajan, ennen mulla ei ollut liivejä ollenkaan kun ei löytynyt sopivaa kokoa ry:n puolesta.
No joo, mulla ei ole tietämystä noista ollenkaan, ja turha kai mun on edes oppia tota asiaa.
Näillä mun A-B -tisseillä ei edes liivejä tartteta, mulle ei noi teidän C:t ja D:t kerro yhtään mitään.
Ap, sä voit ihan testata tuon liikkeessä. Panet vaikkapa 70C:n ja 85C:n sisäkkäin, ja huom. saman mallin rintsikat.
Kuppikoko pysyy samana, ympärysmitta vaihtuu.
Tuo niin sanottu rinnakkaiskoko-juttu pelittää vain yhden pykälän verran. Eli jos haluaa samankokoiset rintsikat, voi kokeilla oikean koon puuttuessa niin sanottua rinnakkaiskokoa, joka on pykälää isompi tai pienempi, ja pienemmän ympäryskoon kanssa valitaan isompi kirjain (75D->70E), suuremman ympäryskoon kanssa pienempi kirjain eli 75D->80 C.
Se ei silti tarkoita sitä, että kupit SINÄLLÄÄN olisivat eri ympärysmitoissa erilaiset. Vaan sitä, että ympärysmitan tiukkenemista kompensoimaan isommalla kupilla: kun rintakehän "läskit" litistyvät tiukemmalle, ne tursuavat voimakkaammin kuppeihin ja rinnat vaikuttavat isommilta. Ja vastaavasti jos rintsikat ovat löysemmät, kuppeihin tulee vähemmän sitä rintakehän rasvakerrosta.
Minulla yleisin koko on 75 E. Jos katson vaikkapa jonkin "katalogin" liivejä, ei sellaisia löydy. Oletetaan ilman muuta, että kuppikoko E tarvitsee vähintään 85 ympärysmitan. Tuo 75 on hiukan liian iso eli heti pitää laittaa hakaset tiukimmalle eli ei ole yhtään venymisen varaa. Monesti menisi koko 70, mutta siitä pitäisi olla jo F tai H kuppikoko ja niitä ei löydy kuin erikoisliikkeistä. Niistä käyn ostamassa ns. paremmat liivit, mutta aika kalliiksi kävisi ostaa kaikki käyttöliivit sieltä.
Toinen seikka joka liiveissä harmittaa, on niiden malli. Miksi useissa liiveissä kupit ovat niin kaukana toisistaan eli rinnat ovat melkein kainaloissa? Joskus katson sillä silmällä muidenkin naisten (varsinkin vähän isorintaisten) profiilia ja huomaan saman. Olisi paljon kauniimpaa, jos rinnat olisivat niiden oikeilla paikoilla eikä kainaloissa.
Rintaliivien sopivuus vaikuttaa niin paljon vaatteiden istuvuuteen ja omaan ulkonäköön, että tällainen asia todella harmittaa. Olkaa onnellisia te pienirintaiset!
Kyllä kuppien koko suurenee sitä mukaa, mitä ympärysmittakin! Eli ei pidä paikkaansa yhden kirjoittajan tieto. Ei sentään 70 ja 90 C-kupit ole saman kokoisia!
17, 18 kokeilkaa noita wauwbra-liivejä, ihan mahtavat.
Miettikääs kuinka vaikea tälläselle metrin mittaselle ympärykselle on löytää livejä. Aina päättyy siihen 95cm
samaa ihmettelen minä.
t: maalaistollo