Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En suostu tapaamaan kehitysvammaista serkkuani, olenko suvaitsematon

Vierailija
04.08.2020 |

Eli minulla on miespuolinen, kehitysvammainen serkku. Olen itse 23-vuotias ja tämä serkkuni on 16. Hänen kanssaan on oikeasti ihan täyttä h**vettiä olla edes samassa talossa, hän on ihastunut minuun ja on mm. kourinut minua rinnoista ja pepusta useaan otteeseen ja halaa väkisin. Yleensä ollessani samassa talossa edes hän seuraa minua kaikkialle ja puhuu kaikenlaisia rivoja juttuja ja hinkuttaa itseään minuun.

Serkkuni vanhemmat eivät näe tässä toiminnassa mitään vikaa, toistelevat vain, että kuinka poikansa on kehitysvammainen eikä kykene omaa käyttäytymistään säätelemään. Oma äitini vain naureskelee, kuinka x on niin ihastunut minuun ja käskee nauttimaan huomiosta. Vaikka tuo "huomio" on ihan hemmetin ahdistavaa...

Olen nyt kuukauden ajan kieltäytynyt kaikista kutsuista tuonne tätini luokse, olen vedonnut kaikenlaisiin kiireisiin ja koronarajoitteisiin. Eilen kuitenkin menin käymään vanhemmillani ja tietysti tuo tätini oli siellä poikansa kanssa käymässä kylässä. Käännyin suorilta pois, kun huomasin heidän olevan siellä ja illalla äitini tuli käymään asunnollani ja sain haukut siitä, kuinka suvaitsematon ja huonosti käyttäytyvä olen. Yritin tietysti sanoa, että on oikeasti ahdistavaa, kun itseäni paljon suurempi mies/poika jatkuvasti lähentelee ja pelkään oikeasti, että hän voisi jopa raiskata minut. Tähän äitini totesi, että on näemmä kasvattanut minusta suvaitsemattoman ihmishirviön yms kaikkea muuta ei-niin mukavaa.

Kumpi meistä nyt on "oikeassa"? Olenko hirveän suvaitsematon, jos kieltäydyn näkemästä tuota serkkuani ollenkaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista tarvitse sietää kehitysvamman varjolla. Jos muut eivät sitä tajua, omapahan on ongelmansa.

Vierailija
2/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarinasi on totta, niin ihan oikeassa olet. Sun ei tarvitse alistua moiseen. Kyllä keharillekin pitää opettaa säännöt. Tuo ei ole oikein.

T: kehitysvammaisen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuuluisi pitää sinun puoliasi eikä hyväksyä keneltäkään tyttärensä ahdistelua vaikka olisikin vammainen.

Vierailija
4/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisille pitää olla ystävällinen, mutta tuollaista ei tarvitse sietää. Pysy vain poissa hänen luotaan. Ei kenenkään lähentelyä tarvitse sietää, vaikka kuinka olisi kehitysvammainen.

Vierailija
5/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus oman kehosi koskemattomuuteen. Äidiltäsi todella väärin käyttäydytty.

Vierailija
6/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahta sanaa. Olet ilmeisesti liian nuori puolustamaan itseäsi äitisi edessa ja perustelemaan näkökantaasi. Ilmeisesti äitisi on läheinen siskonsa kanssa.

Vierailija
7/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jossakin määrin hyvin tutulta, itse myös pelkäsin lapsena kehitysvammasta sukulaista. On parempi sanoa rauhallisesti suoraan ”älä koske, minä en tykkää siitä” kuin vältellä ja lisäksi saada huomio kiinnittymään johonkin muuhun esim. Yhdessä pelta pelejä tai katsoa valokuvia.

Vierailija
8/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö meidän naisten antaa kehomme kenen tahansa ronkittavaksi sen perusteella että suvaitsemme kaikkea? Minä en ainakaan suvaitse seksuaalista häirintää, en edes kehitysvammaisilta.

Vierailija
9/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen, itserakas ja suvaitsematon. Parempi ehkä, että erakoituisit yhteiskunnasta omaan itseesi.

Vierailija
10/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaa porvoolaiselta tapaukselta, mutta jos on totta olet oikeassa ja äitisi väärässä. Ymmärrän kyllä, että sellaisen ihmisen joka ei ole tottunut kehitysvammaisiin voi olla vaikeaa olla heidän kanssaan tekemisissä kun ei oikein osaa suhtautua ja aina ei saa puheestakaan selvää.

Vierailija
11/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikuistua ja ottaa etäisyyttä sukulaisiin, joiden mielestä sinua saa ahdistella ja lähennellä mokomalla tekosyyllä.

Vammainen voi todellakin tehdä sinulle väkivaltaa ra**kaukseen asti, jos se sallitaan. Onhan hänen tilanteensa surullinen, mutta ongelma ei ole sinun, eikä sinun tarvitse hyväksyä ja ymmärtää ei-toivottua lähentelyä enempää häneltä kuin keneltäkään.

Voimia irtiottoon.

Vierailija
12/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja tätini ovat tosiaan hyvin läheisiä keskenään, asuvat lähekkäin ja tapaavat monta kertaa viikossa. Olen itse ollut aina läheinen äitini kanssa ja siksi harmittaa, että hän sanoo minun olevan suvaitsematon yms. Ehkä on syytä ottaa etäisyyttä... ap

Vierailija
13/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole provo niin on sun äiti ja sukulaiset kyllä menettäneet suhteellisuudentajunsa ja arviointikykynsä..

Vierailija
14/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jossakin määrin hyvin tutulta, itse myös pelkäsin lapsena kehitysvammasta sukulaista. On parempi sanoa rauhallisesti suoraan ”älä koske, minä en tykkää siitä” kuin vältellä ja lisäksi saada huomio kiinnittymään johonkin muuhun esim. Yhdessä pelta pelejä tai katsoa valokuvia.

No, se ei sitten kuitenkaan tehnyt sinulle mitään?

Itse en pelaisi yhtään mitään tyypin kanssa, joka tulisi toivomatta iholleni kuten tuo ap:n serkku. Vaikka kuinka ymmärtäisin, että se johtuu hänen vammaisuudestaan. Teini-iän hormoonihuuruissaan tuskin hänkään rauhoittuisi pelaamaan ihastuksensa kanssa, josta haluaa ihan muuta.

Vierailija
15/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa suoraan, en ole tottunut vammaisiin, en tunne yhtään vammaista, mutta oli mikä oli, toiseen ei kosketa! Todella vastenmielistä!

Vierailija
16/23 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet suvaitsematon, mutta mitä sitten? Miksi ihmeessä oletuksena on, että kaikkea pitäisi suvaita?

Mun mielestä kehitysvammaiset, joilla se vamma vaikuttaa älykkyyteen, ovat pääsääntöisesti todella ällöttäviä. Ihan sama kuka se vammainen on tai kuka sitä käskee tapaamaan - en varmasti tapaa. Jos joku tästä mielensä pahoittaa, niin hyvä: mielipaha on hyvä rangaistus moisille hurskastelijoille.

Vierailija
17/23 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on myös kehitysvammainen. Vuoden ikäerolla olimme ja pienenä vanhemmat aina olettivat että leikin serkkuni kanssa koska ollaanhan me lähes saman ikäisiä.

Minä olin se joka istutettiin samalle hiekkalaatikolle ottamaan kaikki ne lentävät kivet, lapiot, ämpärit yms päälleni. Kukaan ei uskonut kun kerroin koska eihän se osaa tehdä niin.

Viimeinen yhteinen mukava leikimme päätyi siihen kun serkkuni otti reippaan kokoisen kiven ja heitti sillä korvaan. Siitä tikattavaksi ja uusia yhteisiä leikkejä odottaen.

Se jäi onneksi viimeiseksi yhteiseksi leikiksi. Serkkuni leikki sen jälkeen yksin äitinsä valvonnan alla.

Mä niin inhosin sitä koska se ei osannut leikkiä ja mitään pahaa ei tee koska ei osaa oli oletus vanhempien mukaan.

Puistattaa vieläkin vaikkakin vain tähän yhteeen yksilöön.

Kaverini kehitysvammaisen siskon kanssa tulin erittäin hyvin toimeen.

Vierailija
18/23 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkus-suhteet ei ole kielletty laissa eli turhaan sen varjolla ap kainostelet.

Vierailija
19/23 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinkuttaakohan se poika muitakin naisia? Meinaan jos kyseinen poika asuisi hoitokodissa/laitoksessa. Sillä olisi varmasti lääkitys joka hillitsi "himoja".

Kehitysvammaisilla on aika yleistä olla hyper seksuaalisia.

Mut joo ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että et serkkua halua nähdä.

Vierailija
20/23 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin tekee tätisi, hänen kuuluu valvoa poikansa tekemisiä jos hänen kansaan liikkuu. Teet aiva noikein jos edesäitisi ei osaa/välitä sinua suojella otat juuri noin ohjat omiin käsiin.