En sitten saanut kotivakuutusta koska MIEHELLÄ on maksuhäiriömerkintä!
En tiennytkään että sekin vaikuttaa MUN ottamiin vakuutuksiin,huoh.
Ja koska en saanut kotivakuutusta,en voinut ottaa myöskään lapselle vakuutusta.
Kyseessä Pohjantähti-vakuutusyhtiö.Onko tämä yleinenkin käytäntö,viitsinkö edes muualta sitten kysellä?
Kommentit (23)
Kuinka suuri summa kyseessä ja oliko merkintöjä enemmän kuin yksi?
Mun ukkelilla ei myöskään ole luottotietoja. Täten hankin vakuutuksen omiin nimiini ja liitin äijän mukaan vasta myöhemmin. Tosin, olemme avoliitossa, emme avioliitossa. En sitten tiedä aviopareista.
Tietenkin sinä voit vakuuttaa oman ja lapsesi omaisuuden. Pistä vakuutus omiin nimiisi. Tee niin kuin nelonen ja liitä mies myöhemmin vakuutukseen. Tietysti myös käyt kysymässä vakuutusta muistakin yhtiöistä.
Mä olisin pystynyt vakuuttamaan vaikka naapurin talon, kun selvittelin asiaa. Ongelma olisi ehkä tullut korvausvaiheessa, jos olisi pitänyt alkaa talon palamista korvailla. Uskoisin että saat kyllä itsellesi ihan varmasti vakuutukset, et puhu miehestäsi mitään. Mene johonkin toiseen yhtiöön.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:43"]
ei mekän aikanaan saatu op:stä kotivakuutusta koska mulla oli luottotiedot menny ja siis vakuutus olis ollut miehen nimissä.kun sain luottotiedot kuntoon niin saatiin kotivakuutuskin.kaikenhuippu oli se että en saanut edes verkkopankkitunnuksia kun ei niitä luottotietoja ollut,vaikka omaa tiliähän niillä tunnuksilla tutkitaa.
[/quote]
Tämä on normaali käytäntö Suomessa, niin olen kuullut.
Kun luottotiedot menevät, elämä hankaloituu monella tavalla aina asunnon vuokrauksesta ja puhelinliittymän hankkimisesta lähtien.
2 tääl vielä lisää että ei mekään oltu avioliitossa kun vakuutusta oltiin hakemassa,vaan avoliitossa ja siis samassa osoitteessa asuttiin.velkaa ulosotossa oli varmaan jäljellä jotain 3000e ja merkintöjä mulla oli useempi.tuskin sillä on vakuudenmyöntäjälle merkitystä monta merkintää siellä on,näkeekö se ees muuta kun sen että ei ole niitä luottotietoja??
Pohjolassa onnistui ainakin mulla ihan ongelmitta. Vakuutus siis mun nimissä, mies luottotiedoton.
Merkintöjä on miehellä yksi,lähtee pois marraskuussa.Olinkin siis ihan vaan omiin nimiini ottamassa vakuutusta,mutta toki kaikki kanssa-asukitkin piti ilmoittaa ja tarkastivat sitten myös miehen luottotiedot :/ Ja siis avoliitossa ollaan mekin.
Laitoin nyt Pohjolaan hakemukset,toivottavasti onnistuu sieltä!
ap
Naisilla miehiä joilla luottotiedot menneet. Hurjaa.
Kyllähän luottotietojen menetys leimaa puolisonkin. Sitä on itsekin leväperäinen jos ottaa leväperäisen miehen/vaimon. Hoitakaa asianne paremmin ja hankkikaa vähän luotettavampia kumppaneita niin elämä on helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 19:04"]
2 tääl vielä lisää että ei mekään oltu avioliitossa kun vakuutusta oltiin hakemassa,vaan avoliitossa ja siis samassa osoitteessa asuttiin.velkaa ulosotossa oli varmaan jäljellä jotain 3000e ja merkintöjä mulla oli useempi.tuskin sillä on vakuudenmyöntäjälle merkitystä monta merkintää siellä on,näkeekö se ees muuta kun sen että ei ole niitä luottotietoja??
[/quote]
Erilaisista ongelmista tulee eriasteinen merkintä. Jos on vaikka satasen pikavipin takia mennyt luottotiedot ja on sen velan maksanut, niin se on erilainen merkintä kuin jos on tuhansien eurojen velat ulosotossa. Yhtiöillä voi olla erilaisia käytäntöjä, että lievemmälle merkinnälle antavat normaalit vakuutukset vaikkapa, mutta se lupa ehkä pitää sen ensimmäisen tiskin takana olevan virkailijan hakea esimieheltään.
Jaa,minä en mielestäni ollut yhtään leväperäinen puolison valinnassa 14v sitten.Yrittäjäksi ryhtyminen ja äkillinen sairastuminen ajoivat tähän pisteeseen vaikka olikin yritysvakuutukset yms silloin kunnossa.Tilanteita on monenlaisia,ei kaikkien maksuhäiriöt tule jostain pikavipeistä jne hölmöilystä! ap
Nelonen tässä taas hei. Mun ukkelilla on velkaa se reipas 10 000 maksamattomia pikavippejä, jotka on kummitellut. Tai siis muutaman pikavipin vuoksi se huomas, että luottotiedot meinaa mennä ja mälläs sitten itsensä kunnon suohon angstissa. Tämä tapahtui ennen meidän yhteen muuttoa/pariutumista. Minä marssin kotivakuutuksen suhteen vaan Tapiolaan ja ilmoitin, että tahdon vakuutuksen ja mulla on kämppis. Ei niitä kiinnostanut. Ja myöhemmin niille on aivan sama, jos sinne liittää vaikka 60 banaanikärpästä, kun on maksettu laskut ja muut ajallaan.
OT, mistä omat luottotiedot voit tarkistaa?
14:lle tuollainen käytös kertoo tietynlaisesta elämänhallinnan puutteesta --> ihan oikein ettei kotivakuutusta saa. Mitäs jos eroatte ja miehellä menee hermot ja angsteissaan sitten laittaa kotinne palamaan tmv. koska ei osaa hallita elämäänsä ja köyttöytymistöön jos "jotain" sattuu.
16 jatkaa, ja tuo siis riski sinulle jos ole miehesi vakuutukseen liittänyt, et saa latin latia jos miehellä menee (syystä tai toisesta) ns. kuppi nurin ja esim. vahingoittaa omaisuuttanne (koska vakuutuksia ei tietenkään makseta jos tahallaan aiheuttaa vahinkoa).
Tuttavaperheessä mies luottotiedoton, vaimo otti laajan kotivakuutukset. Seuraavana vuonna kotivakuutuksesta haettin korvausta hajonneesta läppäristä, jääkaapista, televisiosta sekä kellarivarastosta "varastetusta" tavarasta ja jostain muustakin. Vakuutuspetoshan se oli, kunnon sakot siitä tuli ja muistaakseni ehdonalainenkin. Vakuutus on näppärä tapa yrittää saada talouttaan kuntoon :-)
suomen asiakastiedosta voi tarkistaa omat tiedot.kerran vuodessa kysyttynä ilmanen,muuten maksullinen.pitää laittaa kopio henkkareista mukaa.
Kyllä ihmiset hädässä tukeutuvat typeriin vippeihin tai vastaaviin jos tukiverkostoa ei ole joilta lainata, ja valtiolta ei ruokaan ja laskuihin saa rahaa tarpeeksi ajoissa.
Ei se tarkoita, että kaikki ko. ihmiset ovat sekopäitä, jotka polttavat talonsa. Toivottavasti sinulla tulee vielä mahdoton hätätilanne elämässäsi etkä saa mistään apua niin voit vähän muuttaa mustavalkoista käsitystäsi elämästä ja ihmisistä.
ei mekän aikanaan saatu op:stä kotivakuutusta koska mulla oli luottotiedot menny ja siis vakuutus olis ollut miehen nimissä.kun sain luottotiedot kuntoon niin saatiin kotivakuutuskin.kaikenhuippu oli se että en saanut edes verkkopankkitunnuksia kun ei niitä luottotietoja ollut,vaikka omaa tiliähän niillä tunnuksilla tutkitaa.