Puhutteko te lemmikeillenne?
Siis ihan ihmiskieltä? En tarkoita "käskytystä", vaan ihan normipuhetta.
Kommentit (14)
Kyllä, marsulle sekä koirille tulee puhuttua.
Tietysti , koiralle pitää jutella.
Koirille puhun, jos olen yksin kotona, mutta enimmäkseen arjen höpinöitä "laitetaanks tiskikone päälle"
"mennäänkö tekemään pyykit"
"voi kun te olette söpöjä"
Kyllä,juttelen kissalleni niin kuin kenelle tahansa.
Kuka ei puhu? siis jos omista lemmikeistä puhutaan
Pari kissaa ja hamsteria on ollut lemmikkinä ja kaikille olen jutellut pitkät pätkät :)
En minä niille mitään juttuja kerro, mutta selitän mitä tehdään, minne mennään tms ja sitten tietty jotain höpötän kun leikitään tai paijaillaan.
Tietty juttelen. Ois se nyt röyhkeää mennä vaan käpälöimään ja leikkaamaan jotain kynsiä ilmoittamalla tai rauhoittelematta mitenkään.
Puhun televisiolle ja läppärille. Joskus jääkaapille. Kissoille vähemmän.
No olis se jotenkin jopa outoa olla puhumatta. Viittoako niille vain pitäisi. Kyllä jos lähinnä puhumalla on oppinut kommunikoimaan, niin samoin tulee kommunikoitua myös niiden kanssa jotka eivät takaisin pysty puhumaan tai ymmärtävät vain muutaman sanan. Äänenpainoja voi myös ymmärtää tajuamatta sanoja. Samoinhan sitä samaa kieltä puhumattomille tulee joskus sönkättyä suomea tai englantia, vaikka hukkaan menisi. :D
Tietysti kissalle. Enimmäkseen sitä kuinka hieno ja komea ja uljas häs on. Kyllä se ymmärtää että sitä kehutaan ja on niin tyytyväisenä hyrisee :)
Kyllä puhun - lemmikkisiilille ja hiirille.
Se on paitsi vaistomaista hellyydenilmausta, myös rauhoittavan kontaktin ottamista eläimeen.
Hamsterille kyllä, akvaariokaloille vähemmän.