Mitä etua on nykyään asua suuressa kaupungissa?
Mitä etua on nykyään asua suuressa kaupungissa? Samat tavarat ja vaatteet saa nykyään netistä tilattua minne päin tahansa Suomea. Järkyttävän kalliit monipolifirman elokuvateatterit korvaa edullinen ja idyllinen pikkukaupungin oma teatteri tai sitten 60 tuuman 4K televisio kotona ja Netflix. Ainoa mitä maalta tai pikkukaupungista ei löydy on hienot ja monipuoliset ravintolat. Jos se kiinnostaa niin sitten voi kerran kuussa käydä kaupungissa syömässä. Työt hoituu netin avulla. Koronaa ei tarvitse pelätä. Taksikuskit puhuvat suomea ja heidän huomaansa voi uskoa myös teinitytön.
Hyvä elämä löytyy maalta ja pikkukaupungeista. Kaikki on niin paljon halvempaa että samalla rahalla voi halutessaan vaikka matkustella paljon enemmän jos haluaa.
Metropolit eivät välttämättä ole ikuisia, esim. Rooman kaupungissa oli miljoona asukasta 2000 vuotta sitten, mutta putosi myöhemmin alle 50 tuhanteen. Siitä kesti yli 1000 vuotta että nousi takaisin miljoonaan.
Kommentit (9)
Ei se mielestäni ole mikään etu- vaan mielipidekysymys. Minä pidän ikkunoiden ja ihmisvilinän katselusta. Mukavaa, kun harva se päivä on joku kulkue, mielenosoitus tai muu tapahtuma.
Itse pidän siitä, että terveyspalvelut on lähellä.
Lisäksi pidän siitä, että isossa kaupungissa on helpompi sulautua joukkoon, eikä ketään tarvitse moikata yms.
Mä muutan pois täältä eteläpohjanmaalta, ei ole autoa ja ei varaa jatkuvasti takseja ottaa. Kaikilla on oma auto paitsi mulla. Mitä järkeä.
Asun isossa kaupungissa. Ei ole mitään etua. Suunnittelen muuttoa pienempään.
Etnisetkin ruoat voi hyvin tehdä itse, ei siihen mitään ravintolaa tarvita. Taidankin tehdä jotain eksoottista ensi viikonloppuna.
Jos on tylsää niin (oman kaupungin nimi).fi ja nopeasti löytyy tekemistä tapahtumista tai näyttelyistä. Kaikki on lähellä. Joukkoliikenne toimii hyvin ja busseja kulkee niin usein ettei tarvi edes aikataulusta tarkistaa. Senkus menee pysäkille ja bussi on jo siinä.
Korona-aikana ei mitään muuta etua kuin se, että on kovapalkkainen työ lähellä. Ennen koronaa oli kaupungin edut, joita en nyt lähde luetteloimaan.
helsinkiläinen
Enemmän ihmisiä, jos haluaa vaikka deittailla, käydä konserteissa tai vaan olla ihmisten seassa tai katsella niitä. No tietenkin maallakin voi käyttää Tinderiä ja autoilla tapaamaan ketä vaan, mutta on se vähän epäluontevampaa ja eri asia.
Kee ne rit?