Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä opiskella sosionomiksi?

Vierailija
17.07.2013 |

Siinähän se kysymys jo tulikin. Onko sosionomeille töitä? En pidä lapsista, joten lto:n pätevyyttä en sosionomina hankkisi.

Olen kuullut, että sosionomit tietävät paljon kaikesta mutta eivät ole päteviä oikein mihinkään. Ja palkka taitaa olla ihan surkea...

Voisi kai sen 3,5 vuotta käyttää järkevämminkin?

Terveisin yksi, joka pohtii ottaisiko opiskelupaikan vastaan

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä papereilla töitä saa. Itsekin kritisoin valmistumisen jälkeen sitä, että periaatteessa olisin voinut hakea ties mitä työtä, mutta opinnoissa oltiin raapaistu vain pintaa sieltä sun täältä. Toisaalta näin 10 vuotta myöhemmin työelämässä seikkailleena olen iloinen siitä, että papereillani on ollut mahdollista päästä monenlaisiin työtehtäviin. Tällä hetkellä työskentelen pikkulapsiperheiden parissa, mutta jos homma alkaisi ottaa päähän, voisin vaihtaa tyystin erilaisen asiakaskunnan pariin. Jokaisessa työpaikassa on lisäksi voinut vaikuttaa paljon esim. omiin työtehtäviin, koulutuksiin jne., eli voi panostaa työssään omiin mielenkiinnon kohteisiin ja vahvuuksiin. Palkka ei ole kummoinen, mutta toisaalta esim. nykyinen työpaikkani on todellakin vakituinen paikka, joten ei ole pelkoa työpaikan katoamisesta. Kaveripiirin juttuja kuunnellessa olen ihan tyytyväinen tilanteeseeni...

Vierailija
2/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tarkentaa, puhun sosionomi AMK -tutkinnosta. Kummasta sinä, kakkonen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vasta valmistuneelle ystävälleni riittää töitä; oikein perään soitellaan töitä tarjoten.

Vierailija
4/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään ottamassa opiskelupaikan vastaan. Juuri sosionomi amk. Tämä ala on juuri sitä mitä haluan. Noh,onhan sulla vielä pari viikkoa aikaa miettiä... Mitä sä muuten haluaisit tehdä työksesi?

Vierailija
5/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kunnalla esimiesasemassa. Palkka ei ole kummoinen n. 2600€/kk mutta tykkään työstäni. Valmistuessani pari vuotta sitten kaikki vuosikurssiltani saivat melko heti työpaikan.

Vierailija
6/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonen, olen jo valmistunut unelma-ammattiini, mutta ainakaan täällä hevon kuusessa ei omalla alallani ole töitä. Mietin että sosiaalialalla ainakin on, mutta koska en kestä nähdä verta niin sosionomi voisi olla ok.. Ahdistaa vain tuo alan vaihto, ja kun ikääkin on jo jonkin verran niin ei ihan mihin tahansa diipadaapa-koulutukseen huvittaisi lähteä.

-AP