Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan 6kk - synttärit?!

Vierailija
17.07.2013 |

Onko tää joku yleinen tapa vai sellaisen äitylin keksintö, joka tykkää pitää kissanristiäisiä? Tarkoitan että mummut ja papat kutsuttu - lahjojen kera.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neva höörd ; )

Vierailija
2/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä saa puolivuotista juhlistaa. Itse en moista edes tajunnut, mutta jos olisin tajunnut niin olisihan sellaiset pirskeet voinut järjestää. Olisin tosin maininnut, että ei lahjoja (vaikka mummit ja papat olisi varmaan tuoneet kuitenkin). Kiva syy saada porukka kahvittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en ole pitänyt yhdellekään kolmesta lapsestani.

Vierailija
4/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. Ei ole pidetty, eikä jatkossakaan pidetä jos lapsia lisää siunaantuu.

Vierailija
5/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla lapsilla vietetty puolivuotissynttäreitä. Mitään lahjoja ei kyllä olla pyydelty, mutta ollaan siis kutsuttu lähisukua kakkukahville. Itse olen aina ostanut jonkun pienen lahjan, mutta muilta ei saanut koskaan ainakaan mitään isompaa. 

Minä olen pitänyt sitä mukavana perinteenä ja tapana. Muita kissanristiäisiä ei kylläkään pidetä eli mitään nimipäiviä tms. ei juhlisteta.

Vierailija
6/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyisin tapa. Kutsutaan juhlaan, edellyteään juhlavaatteita ja lahjaa. Sitten on kakkua, kahvia, isä tai äiti pitää puheen jne. Jos jo on hampaita, niitä ihaillaan. Jos ei ole, on seuraavaksi vuorossa muutaman kuukauden sisään "puhjenneen ensihampaan juhla", jossa on jo ihan oma kaavansa kaikkine hammasharjalahjoituksineen ja karieksenvälttämisesitelmineen. Jotkut pitävät myös MPR-rokotusjuhlia, mutta ne on siitä kurjia, kun moni lapsi on piikistä kärttyinen ja juhla tahtoo mennä huutamiseksi.

Vierailija
7/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö on puolvuotias uudenvuoden päivänä ei kyllä mitään synttäreitä silloin juhlita

Vierailija
8/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 20:46"]

Meillä on kaikilla lapsilla vietetty puolivuotissynttäreitä. Mitään lahjoja ei kyllä olla pyydelty, mutta ollaan siis kutsuttu lähisukua kakkukahville. Itse olen aina ostanut jonkun pienen lahjan, mutta muilta ei saanut koskaan ainakaan mitään isompaa. 

Minä olen pitänyt sitä mukavana perinteenä ja tapana. Muita kissanristiäisiä ei kylläkään pidetä eli mitään nimipäiviä tms. ei juhlisteta.

[/quote]

Niin ja lisään vielä, että niitä puolivuotissynttäreitä pidetään edelleenkin joka vuosi :) Mutta mitään puheita ei pidetä eikä juhlavaatteita tarvitse päälle laittaa. Kunhan vaan saadaan porukka kasaan ja voidaan rauhassa vaihtaa kuulumisia ja nähdä meille tärkeitä ihmisiä.

Vierailija
9/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vaan alettiin tuomaan puolen vuoden kieppeillä 6kk lahjoja, niin kutsuin sitten lopulta kummit ja perheen kahville. Ihan yllätyksenä tuli itselleni mutta mukavaltahan se tuntui.

Vierailija
10/10 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pitäisi mitään puolivuotissynttäreitä. Mikä ihmeen järki siinäkin on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän