Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis... kysyn täältäkin. Rakenneultrassa siis vauvan pää yli viikon

14.07.2006 |

pienempi viikkoihin nähden, muuten vastasi siikkoja. No, eivät olleet huolissaan eivätkä antaneet edes kontrolliaikaa. Nyt yli kuukausi mennyt ja olen alkanut panikoida, koska tein testin niin aikaisin ettei laskettu aika voi olla muu kuin alkuperäinen, eli siis pää on se yli viikon pienempi. Sain ajan kontrolliinkin kun sanoin hupleni ja terveydenhoitaakin totesi, että on selvä ristiriita ja pitää tarkistaa. Nyt olen ihan huolesta hulluna ja siis kysynkin onko jollain jotain vastaavaa kokemusta? Ja huolissani olen siis siksi, kun la ei voi kielstäni heittää yhtään alkuperäisestä ja ultrassa siirsivät kuitenkin vain aikaa yli viikolla eteenpäin? Olisiko siis jo rakenneultrassa pitänyt näkyä jotain joa olisi vialla? rohkaisua vain haen...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä kun olin rakenneultrassa täällä ruotsissa, niin mulla vastasi pään koko silloin viikkoja 18 ja reisiluun mitta viikkoja 17, eli viikko eroa. Näistä sitten ilmeisesti kone laskee keskiarvon sikiön iästä. Tän huomasin itse kun katsoin ultralappua, kätilö ei edes siitä maininnut mitään, eli tusimpa se mitenkään epätavallista on, sillä kyllä ne siellä rakenneultrassa olis asiaan jo reagoineet. ehkä se terkka jolle asiasta nyt kertoi ollut ihan tuon ultrauksen ja sikiödiagnostiikan expertti. Mä en osaa olla asiasta huolissani. Nyt siis viikkoja 33+5.

Tähtinova

Vierailija
2/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu tämän toisen raskauden kanssa.. Eli vauvan pää on 8 päivää muita mittoja nuorempi. Rakenneultrassa hoitaja ei antanut syytä huoleen eikä lähtenyt muuttamaan la:ta, myöskään synnytyslääkäri, joka ultrasi minut prenalla rv 23+3 ei asiaan kiinnittänyt huomiota eikä la:ta siirretty. Itse kysyin asiasta lääkäriltä, ja se sanoi vaan että joidenkin päät vaan ovat rakenteeltaan pienempiä. Kyllä ne yleensä kertovat jos on jotain syytä murehtia, joten rentouttavaa kesän jatkoa! :)

Minnu rv 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tässä raskaudessa oli rakenneultrassa vauvan kanssa reilu viikon heitto ja edellisessä raskaudessa oli heittoa vauvan eri osien välillä yli 3viikkoa. ihan terve poika tuli. en olisi kamalan huolissani jos vauva kasvaa muuten ok.

4/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tokassa ultrassa kuulemma koko sikiön kasvu viikon jäljessä,vaikka edellisessä ultrassa oli kaikki ok...sain lähetteen lapsivesitutkimukseen ja kun menin sinne lekurille ja se ensin kattoi tilanteen ultralla niin totesi et kaikki ok ja ei tarvetta vesinäytteeseen..lapsi kuulemma vaan on pienikokoinen ja syntyy 2-3 kiloisena..samalla mainittiin tyttö olevan tulossa... nyt kohdun kasvua seurataan vaan normaalisti neuvolassa....

Vierailija
5/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartalo keskikäyrllä ja reisiluu alakäyrällä. ja isopäisiä ovat olleet syntyessäänkin eka 3560g 50cm, pää 37, kakkonen 3390g 49cm, pää 36cm ja kolmonen 2865g 48cm pää34cm. suuri pää aiheuttaa painoarvioissakin noin 300g liikaa arvioo. siks osaankin arvioida noitten ultra arvioitten perusteella vauvan oikean painon. meillä vaan miehen kans kummallakin sen malliset päät, korkea otsa ja takaraivossa " nuppi" , ja pään malli tietty periytyny lapsillekin et ovat korkeaotsaisia. itsellänikin ratsastuskypärän koko 59-60cm, vaikka ei se näin silmään isolta näytä, mut se nuppi takaraivossa tekee ympärysmittaa.

ei siis huolta tuohon päänympärykseen!!kaikki ollaan erilaisia, toisilla pienet päät, toisilla suuret. kyllä lääkärit sanoisivat jos huolta olisi!

Vierailija
6/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun äitini oli odottanut minua oli minunkin pääni ollut niin paljon pienempi kuin olisi pitänyt, että lääkäri oli jo pelotellut, ettei sikiö voi olla normaali kun pää on niin pieni. Äiti tietysti oli sitten sydän kylmänä odotellut mitä tuleman pitää..

Ihan normaalina kumminkin synnyin ja pään ympärykseni on vielä näin aikuisenakin standardia pienempi (53cm).

Ehkäpä sinullekin on syntymässä vain hieman normaalia pienipäisempi lapsi:)

Vierailija
7/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että nuo heittävät arvot ovat ihan normaaleja.

Minulle kävi toisin päin. Olin rakenneultrassa viikolla 18+3 ja kätilö sanoi tekevänsä kaikki mittaukset kahteen-kolmeen kertaan koska se oli hänen rutiininsa, ettei tarvitse huolestua. Ekojen mittausten jälkeen hän sanoi tiukkaan " olette taineet sitten kasvattaa lapsen kasvatusopas kädessä" . Ihmeteliin siinä vähän aikaa... Kaikki mitat vastasivat tasan 18+3 ja sitä mukaan, kun piti löytää oikea luu tai sisäelin, Nappula käänteli sen puolen ruutuun ja pysyi siinä niin kauan, että mitta saatiin.

Paljonhan nuo tulokset riippuvat mittaajan ammattitaidosta myös.

Vierailija
8/8 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettua aikaa siirretty melkein KAKSI viikkoa, vaikka esim. kuopuksesta tiesin tasan tarkkaan, ettei ollut mahdollista, että olisi saanut alkunsa näin paljon myöhemmin! Ja ihan terveitä ja normaalipäisiä tytsejä on syntynyt!