Miten nainen voi vaatia ettei mies näe lapsiaan?
Niin?
Kommentit (12)
Kaikki vanhemmat eivät rakasta lapsiaan. Suomessakin riittää karuja kohtaloita.
Riippuu ihan kuka nainen? Uusi tyttöystävä, joka vihaa miehen aiemman suhteen lapsia?
Äitini teki näin, kun olin lapsi. Ihan vaan ilkeyttään isälleni kosti.
En ole antanut sitä koskaan anteeksi.
Näitä riittää ja usein syynä on pelkkä kiusanteko. Etävanhempi on usein yhä edelleen isä ja vuosikausien jatkuva taistelu, että saisi olla oman lapsensa elämässä läsnä ja mukana on todella uuvuttavaa. Valheita ja perättömiä ilmoituksia, jotka lastensuojelu ja muut lasten kanssa toimijat nielevät kyselemättä, kun kertojana on lapsen äiti. Tuulimyllyjä vastaan taistelua ihan jatkuvasti. Onneksi lapsi on nyt jo sen verran vanha, että osaa itse kertoa asioiden oikean tolan, mutta menetettyjä vuosia ei saa takaisin. Sanoisin oikeasti aika rumasti miltä tuntuu, mutta silloin lähtisi koko viesti.
Vierailija kirjoitti:
Näitä riittää ja usein syynä on pelkkä kiusanteko. Etävanhempi on usein yhä edelleen isä ja vuosikausien jatkuva taistelu, että saisi olla oman lapsensa elämässä läsnä ja mukana on todella uuvuttavaa. Valheita ja perättömiä ilmoituksia, jotka lastensuojelu ja muut lasten kanssa toimijat nielevät kyselemättä, kun kertojana on lapsen äiti. Tuulimyllyjä vastaan taistelua ihan jatkuvasti. Onneksi lapsi on nyt jo sen verran vanha, että osaa itse kertoa asioiden oikean tolan, mutta menetettyjä vuosia ei saa takaisin. Sanoisin oikeasti aika rumasti miltä tuntuu, mutta silloin lähtisi koko viesti.
Voimia, minun laajassa tuttavapiirissä on kaksi vastaavaa tapausta. Toisessa mies mmasentui 6 vuoden jälkeen ja on nykyään työkyvytön. Toinen tapaus päättyi vielä huonommin. Koita jaksaa kaikesta huolimatta olla isä lapsellesi.
Minun mieheni eksä toimi noin. Mies haki oikeuden kautta tapaamisoikeuden. Oli sossujen käynnit meillä yms. Me olemme olleet naimisissa 8 vuotta, eikä miehessä ole mitään sellaista, etteikö hän olisi turvallinen aikuinen.
Lasten äiti on ylisuojeleva. Ne lapset eivät saa tehdä mitään. Hän kai vain tiesi, että isä on rennompi ja antaa lasten juosta ja kiipeillä. Eikä tätä halunnut.
Kannattaa tarkastella miehen taustoja eri paikoista, jos uusi mies väittää, ettei lasten äiti anna tavata. Usein näissä tapauksissa onkin kyse siitä, että mies on tehnyt perheen elämästä h.lvettiä, mutta näyttelee lapsuuden perheelleen ja tutuille uhria, ettei oma maine mene. Ja tapaamisiakin olisi järjestynyt, mutta kun mies on tarpeeksi monta kertaa jättänyt lapset ovelle turhaan odottamaan ja tehnyt ilmoittamatta oharit, on ihan ymmärrettävää, ettei niitä lasten äiti enää halua järjestää. Hän kun on se, joka joutuu huolehtimaan lasten mielipahasta, kun niiden isä on k.sipää.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin helposti voi vaatia. Mikä tahansa valhe menee läpi.
Ei todellakaan mene noin. Vaikka isä olisi millainen linnakundi tahansa, sossut ovat aina toitottamassa että "lapsella on oikeus isään". Ja äitiä neuvotaan tukemaan isän ja lapsen välistä suhdetta (isän ei tarvitse itse tehdä sen eteen mitään).
Käytännössä mies saa aina vähintään valvotut tapaamiset jos niin haluaa, ja jos lapsi ei halua nähdä isää niin äitiä aletaan syytellä vieraannuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin helposti voi vaatia. Mikä tahansa valhe menee läpi.
Ei todellakaan mene noin. Vaikka isä olisi millainen linnakundi tahansa, sossut ovat aina toitottamassa että "lapsella on oikeus isään". Ja äitiä neuvotaan tukemaan isän ja lapsen välistä suhdetta (isän ei tarvitse itse tehdä sen eteen mitään).
Käytännössä mies saa aina vähintään valvotut tapaamiset jos niin haluaa, ja jos lapsi ei halua nähdä isää niin äitiä aletaan syytellä vieraannuttamisesta.
Sitähän se suhteen rakentaminen ja läsnäolo on, että valvotusti ollaan pari tuntia kaksi kertaa kuussa samassa tilassa lapsen kanssa. Toki vanhempia on moneen junaan ja tietyissä tapauksissa lasta tuleekin suojella valvotuissa olosuhteissa. Itse en valvottuihin tapaamisiin suostunut, tekaistujen ilmoitusten johdosta. Silloinhan olisi tavallaan myöntänyt tehneeni jotain haitallista. Olosuhdeselvityksiin ja kaikkeen muuhun tutkimiseen menikin sitten melkein 2 vuotta, ennenkuin tapaamiset taas jatkuivat. Noita vuosia ei takaisin saa mitenkään.
No jos vaikka onpi juoppo, joka kännissä äityy väkivaltaiseksi? Tuskin paras seura lapselle?