Maskit on kalliita - voiko käyttää kuitenkin jotain kestomaskia?
Kestomaskeistakin on puhuttu, etteivät auta.
Miten noita kertakäyttömaskeja on köyhällä vara ostaa, jos ja kun tulee maskipakko?
Kommentit (27)
Jos maskipakko Suomeen todellakin tulee, kaivan kaapin perukoilta parikymmentä vuotta vanhan vappunaamarin, jota pidän sitten aina julkisilla paikoilla liikkuessani.
Minä teen itse kestomaskit, mutta en mistä tahansa kankaasta. Käytän 100 % puuvillaa, jossa on korkea lankatiheys. Valo ei paista läpi kahdesta kerroksesta kangasta, mutta laitan kolme kerrosta. Nenän ympäriltä maskin on istuttava hyvin, jotta suojaa, joten pujotan maskiin taipuisan metalliliuskan.
Kankaana käytän vanhoja perkaalipuuvillaisia laatulakanoita, joiden lankatiheys vähintään 180 kpl/cm, ja ylittää reilusti suositusarvon.
Vierailija kirjoitti:
Jos maskipakko Suomeen todellakin tulee, kaivan kaapin perukoilta parikymmentä vuotta vanhan vappunaamarin, jota pidän sitten aina julkisilla paikoilla liikkuessani.
Todelliset pellet ovat pellejä ilman naamariakin.
Vaikka tulee maskipakko, niin 75% ihmisistä tulee käyttämään niitä väärin. Asuinmaassani on jo pari kuukautta ollut maskipakko mm. joukkoliikenteessä, ja varmaan kolme neljästä oikeasti käyttää niitä väärin. Penisnenät (maski vain suun peittona), maskin kokoajan nykiminen, maski otetaan pois että voi aivastaa, maski on leualla, huonosti tehty itsetehty luiru (naurettavin minkä näin oli noin 3 senttiä kapea, peitti pelkät huulet) ja oikeasti naaman ja maskin koko ajan koskettelu ja sitten lähmitään kaikki junan napit, kaiteet, penkit, kaikki mistä kiinni vain saa. Parhaimmat ottavat maskin pois tarttumalla siihen vettyneeseen keskikohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama mitä maskina käytät, suurin osa käyttää niitä oikeitakin väärin kuitenkin ja ihan sama onko niitä vai ei. Se on sellainen turvallisuuden tunne, mitä näillä haetaan. Jos oikeasti haluttaisiin auttavan, niitä jaettaisiin ilmaiseksi kaikille ja useita kappaleita kunnon käyttöopastuksen kera. Eikä niin että suurimmalla osalla on yksi, mitä käyttää aina (jos haluaa tai tuntuu siltä).
Kylla ensin pitaisi perustaa maskinkayton korkeakoulu, ette te muuten tasta pulmasta selvia.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen itse kestomaskit, mutta en mistä tahansa kankaasta. Käytän 100 % puuvillaa, jossa on korkea lankatiheys. Valo ei paista läpi kahdesta kerroksesta kangasta, mutta laitan kolme kerrosta. Nenän ympäriltä maskin on istuttava hyvin, jotta suojaa, joten pujotan maskiin taipuisan metalliliuskan.
Kankaana käytän vanhoja perkaalipuuvillaisia laatulakanoita, joiden lankatiheys vähintään 180 kpl/cm, ja ylittää reilusti suositusarvon.
Mistä olet ostanut sen metallilangan? Tarvitsisin muös sellaisen, joka kestää keittämistä, eikä irtoa haitallisia aineita.
Sanooko peseminen sinulle mitään, kokeilu googlata, yllätyt varmaan.
Haeko sossusta aina puhtaat alushousutkin?