Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kaikki "kulut puoliksi perheessä" äidit: Mitenkäs siinä tapauksessa

Vierailija
17.07.2013 |

toimitaan, kun nainen ollut pienillä tuloilla hoitovapaalla ja siis elänyt huonolla elintasolla, koska rahaa ei ole mihinkään omaan. Ja samaan aikaan mies elää siis leveästi hyvillä tuloillaan.

No, sitten käykin niin, että nainen saa lottovoiton. Mitäs nyt? Onko mies edelleen sitä mieltä, että kukin käyttäköön rahansa vaan itseensä? Ja pakolliset menot puoliksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mies joutui äitiyslomien ja hoitovapaiden aikana maksamaan enemmän ruoka- ja asumiskuluja, vaikka muuten noudatammekin puolittamista. Että varmaan ihan vapaaehtoisesti antaisin miehelle vähän taskurahaa lottovoitostani.

Vierailija
2/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollaista edes miettimään, että ihan lottovoitto :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vähän hankala tuo kulut puoliksi periaate, parempi ois jakaa esim niin, että molemmat laittaa vaikka puolet tuloistaan (tai mikä prosentti tahansa) yhteiselle tilille, josta maksetaan yhteiset menot

Vierailija
4/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläpäin ei kyllä lottovoittoa tuhlattaisi mihinkään "omaan kivaan" vaan käytettäisiin johonkin vähän fiksumpaan investointiin.  

Vierailija
5/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis about sama palkka ja normaalisti kulut menee tasan puoliksi, mutta toki hoitovapaiden aikana töissä käyvä on maksanut enemmän tai lähes kaikki yhteiset menot. Molemmat ovat olleet hoitovapaalla molemmista lapsista.

Jos toinen saisi ison lottovoiton niin voisin kuvitella, että lähtisimme sillä koko perhe jollekin unelmamatkalle ja lisäksi maksettaisiin osa asuntolainasta pois, ja lapsille laitettaisiin jotain sijoituksia. Ehkä kuitenkin voiton saaja pitäisi jonkun osan rahoista itse, ettei kaikki menisi perheen yhteisiin menoihin. Luulisin, että molemmat toimisivat näin.

Vierailija
6/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se alunperinkään ole reilua jos kaikki kulut laitetaan puoliksi jos toinen tienaa 5000e ja toinen 2000e.

Onneksi meillä ei ole ollut moista systeemiä vaan olemme perhe ja rahat ja omaisuus on yhteistä ja meillä molemmilla on sama elintaso eikä se varakkaampi elä yksin ylellisesti ja toinen köyhyydessä.

Pitäisin itse lottovoittoni jos kerran olisi siihenkin asti ollut tiukka jako "sun ja mun rahat"!

Vierailija
7/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko siitä lottovoitosta on kertoa? :-) Tai sitten pienentää reippaasti summaa ja pistää ihan omalle erilliselle tilille rahoista suurimman osan + avioehtoa peliin. Jos kerran mies elää tarpeeksi leveästi omillaan ja pihtaa rahojaan, niin vaimon lottovoitto on sitten hänen omaa rahaa, josta voi muutaman satasen heittää perheen sapuskaan ja tietenkin lapsille, mutta mies jatkakoon omillaan.

Vierailija
8/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on voittanut lotossa....jokuhan sen voiton joskus aina saa.

Vierailija
9/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoamme mieheni kanssa yhdessä eli rahat menisi molemmille tasan. Miehelle luultavasti hieman enemmän kun kuitenkin perhettä aikaisemmin yksin elätti.

Vierailija
10/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ilman muuta. Meillä kävi noin (tosin se ei ollut lottovoitto ja oli summaltaan alle 500 000 e) eikä mies mitenkään olettanut, että se raha olisi hänellekin. Iloitsi kovasti vierellä siitä, että olin sen rahan saanut.

Vierailija
11/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee niin että toinen tienaa tällä hetkellä noin 25% enemmän. Maksamme juoksevat kulut puoleksi, ja sitten muut kulut menevät ehkä 40-60 minun hyväkseni, eli minä tienaan vähemmän mutta kulutankin hieman vähemmän. Toimii

Vierailija
12/12 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan kaikki puoliksi vaikka olen hoitovapaalla. Mies tienaa ainakin tuplasti sen minkä minä. Minä myös maksan esim. lasten vaatteet ym, joten "omaa" rahaa ei tosiaankaan ole =( Jos voittaisin lotossa en antaisi pihille ukolle latiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi