12v poika, onko muilla samanlaisia?
Kun poika herää, menee heti katsomaan telkkaria. Ei tee edes aamupalaa itse, jos ei käsketä. Tuntuu, että kaikki asiat pitää sanoa, mitä hänen pitää tehdä, muuten ei tee mitään muuta kuin avaa telkkarin ja tuijottaisi sitä varmasti koko päivän, jollei kukaan käskisi sulkemaan telkkaria, tekemään aamupalaa ja aamutoimia.
Nyt tein päätöksen, että en enää sano. Sittenhän viettää päivänsä ja elämänsä telkkarin edessä. Säälittää vaan, kun kyseessä oma lapsi, jonka toivoisi tekevän elämällään jotain fiksua. Harrastus alkaa ensi viikolla. Saa nähdä pyytääkö kyytiä sinne edes, kun en muistuta milloin se on.
Kommentit (43)
Järkyttävää. 80-luvulla hoidettiin koulut ja harrastukset itse ja sisälle piti lähes pakottaa kavereiden seurasta. Netti on pilannut nykylapset ja nuoret. Nostan hattua vanhemmille, joilla on johdonmukaiset rajoitukset. Reippaita lapsia löytyy vielä näiden ilman nettiä kasvatettujen joukosta.
No, kunhan sota tulee, niin ongelma ratkeaa. Vaikeat ajat luovat vahvoja miehiä.
Kännykkä pois ja soittamaan kavereille ja ulos n. Näin meillä irroitun juuri pojan kännykästö. Kaveri kenet sai kiinni pääsee ulos vasta iltapäivällä niin alkoi nyt järkkäilemään/leikkimään legoilla. Kohta 12-v. poika. 10v. sisko ollut jo aamusta kaverin kanssa ulkona. Aamupalat ja pukemiset itsenäisesti, pesut hoitivat kehoituksen jälkeen. Sängyt petasin minä samalla kun palauttelin puhtaita pyykkejä. Normi lomapäivän suoritus eli pientä apua ja ohjausta tarvitsee etenkin poika.