Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on luottokorttilasku nyt tai yleensä?

Vierailija
04.08.2020 |

Mulla on 800 euroa, mutta harmittelen että en varmaankaan pysty maksamaan sitä kokonaan pois tässä kuussa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin menee niin, että siinä tulee laskua, koska laskulla on 2€ laskutuslisä. Maksan sitä verkkopankissa pois kuukauden aikana. Muistaakseni 15. päivän tienoilla tekevät laskun, niin sitä ennen olen maksanut aina pois kaikki. Näin "säästän" 24€/vuodessa. Tavallisesti sieltä tosin menee vain n. 35€ erilaisiin suoratoistopalveluihin ja satunnaisia verkko ostoksia.

Vierailija
22/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muutaman kympin (bensat), nyt n. 700€ kun tilasin Saksasta uudet renkaat autoon talveksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Yhdysvalloissa, täällä on ihan tavallista maksaa luottokortilla. Luottokorttilasku on yleensä $2500-$4000, mutta se sisältääkin melkein kaikki menot. Maksamme aina kaiken kerralla, eli velkaa ei ole. Kerryttää mukavasti lentomaileja, joilla käyn Suomessa kerran vuodessa. En tosin tänä vuonna...

Vierailija
24/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 300, viime kuussa oli parikymppiä. 

Mutta eikö teillä ole säästöjä, jotka käytätte luottokorttia "velaksi"? Itse käytän luottokorttia, koska säästötililtä siirto kestäisi muutaman päivän, ja lisäksi rahat tilillä keräävät korkoa sen kuukauden ajan (vaikka ei nyt hääppöistä myönnetään), että luottokorttilasku pitää maksaa. Yleensä myös laskelen, mitä tarvitsen milloinkin ja tykkään säädellä kunkin kuukauden kulutusta. Jos tarvitsen vaikka kahdet kengät alesta, maksan toiset vasta ensi kuussa luottokortin avulla.

Minulla on kaksi pankkitiliä, käyttötili jolle palkkatulee sekä säästötili. Kolmas tili on puolison kanssa yhteinen "taloustili". Tilipäivänä maksan omat laskuni (useimmiten vain puhelin- ja luottokorttilasku), siirrän sovitun summan taloustilille (asumiskulut vaihtelevat kuukausittain, joten myös taloustilille laitettava summa vaihtelee) ja jäljelle jäävästä rahasta siirrän suurimman osan säästötilille. Jos olen arvioinut käyttöön tarvittavan rahan väärin, siirrän säästötililtä käyttötilille parilla klikkauksella tarvittavan summan. Sama juttu, jos yhteiselle tilille tarvitaankin lisää rahaa. Luottokortilla maksan ulkomaanmatkat ja isommat ostokset lentopisteiden takia, mutta maksan ostot siis pois aina tilipäivänä.

Vierailija
25/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten oli kahdella luottokortilla yhteensä 3000e, nyt olen maksanut kaikki pois ja lopettanut toisen kortin. En käytä enää luottokorttia muuten kuin tosi harvoin nettiostoksiin tms. kuluttajansuojan takia, ja maksan saman kuun aikana pois.

Vierailija
26/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e. Maksan aina palkkapäivänä koko summan pois.

Vierailija
27/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maksoin 3600€ kun nettitilaukset ym....teen aina luottokortilla, siltä varalta että tuote ei tulekaan.

Vierailija
28/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000€.

Vierailija
29/29 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-2000/kk, mitä nyt on tullut ostettua, heinäkuussa tuohon sisälty mm. 800 euron rautakauppaostokset talon remppaan. Maksan aina tilipäivänä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi