Käytättekö aivan päinvastaisia värejä mitkä teille sopii?
Siis jos sopii viileät värit niin käytätte lämpimiä tai päinvastoin.
Mulle periaatteessa sopii lämpimät ja vaaleat värit mutta käytän paljon viileitä vaaleita kuten vaaleansin, farkunsin, vaaleanpun. Harmaa. tummansin. Jne
Ne ovat helpommin saatavissa ja materiaaleissa joita haluan käyttää kuten esim. Puuvilla.
Meikissä on käytettävä lämpimiä värejä, kuten huulipuna, luomivärit, poskipuna.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syksy, mutta en tykkää vihreistä enkä ruskeista lainkaan. Tykkään pastelleista, joten pukeudun pastelliin. Olen kuitenkin kesään päin kallellaan.
Pehmeän syksyn paletissa on juurikin myös pastelleja, on kesään kallellaan. Itse olen pehmeä kesä eli syksyyn kallellaan ja ero on hiuksenhieno.
https://theconceptwardrobe.com/colour-analysis-comprehensive-guides/sof…
Vierailija kirjoitti:
Käytän pääasiassa värejä, jotka sopivat minulle eli lämpimiä ja heleitä (olen lämmin kevät). Aina se ei ole mahdollista. Löysin esim. täydellisen ulkoilupuvun, jossa oli värivaihtoehtoina vain musta ja pinkki, eli pahimmat mahdolliset värit naamaani :D Otin sitten pinkin ja ajattelin, että tuskin kukaan tuijottaa hiihtoladulla takin sävyn sopivuutta minulle...
Minusta on tosi tyhmää, että lähes kaikki naisten urheiluvaatteet tehdään talvi- tai ehkä kesäihmisen väreissä. Miesten puolella olis useammin paremmin mulle sopivan värisiä.
-Syysihminen
Käytän värejä, jotka tunnen omakseni. Menen siis jonkinlaisen väritunnesilmän mukaan. Ei aavistustakaan, mitä joku värikomitea sanoisi asiasta.
Esimerkiksi smaragdinvihreä tai safiirinsininen voisi sopia minulle, mutta ne eivät tunnu oikeilta. Keltaisen sävyt taas tuntuvat, joten käytän niitä. Katson toki myos peilistä miltä kasvot näyttävät tietyn värin kanssa, mutta lähtokohtaisesti se, mikä tuntuu hyvältä myos näyttää hyvältä. N50
Ei mitään hajua. Käytän murrettuja ja täyteläisiä sävyjä vaatteissa, en tiiä sopiiko ne mulle mutta miellyttää silmää.
Yritän käyttää lämpimiä värejä, jotka sopivat minulle.
Esim. valkoinen ei sovi minulle laisinkaan, joten minulla ei taida olla kuin pari valkoista paitaa, joiden kanssa käytän sopivaa huivia.
Käytän mitä vaan, josta itse pidän. Materiaali on mulle vaatteissa se tärkein juttu. Moni kaveri on ehdottanut, että käyttäisin värikkäämpiä vaatteita, kun omat värit (silmät, iho, iukset) on suomalaisen vaaleat ja hennot, mutta itse koen katoavani liian huomiotaherättävän väriseen vaatteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku hyvää nettisivua aiheesta? Minä olen kaiketi kevät tai syksy, mutta en ole varma.
Kirjastosta saattaa löytyä ihan perinteisiä kirjojakin aiheesta. Mielestäni värisävyt tulevat esiin painetulta paperilta paremmin, vaikka makuasioitahan nämä taitavat olla.
Leila Koo kirjoitti:
Käytän mitä vaan, josta itse pidän. Materiaali on mulle vaatteissa se tärkein juttu. Moni kaveri on ehdottanut, että käyttäisin värikkäämpiä vaatteita, kun omat värit (silmät, iho, iukset) on suomalaisen vaaleat ja hennot, mutta itse koen katoavani liian huomiotaherättävän väriseen vaatteeseen.
Itse taas olen aina ihaillut vaaleita kesän värityksen omaavia. Itse olen tod.näk. kevät. Ehkä kuitenkin vaalea kevät ja kallellaan kesään päin. Vaalea kellertävä iho, lämpimän vaaleat hiukset jotka nyt raidoitetut. Sinivihreä harmaat silmät, pisamia. Ihailen kuulasta vaaleaa ihoa, siniharmaita silmiä, punertavaa ihoa. Heille käy kaikki ihanat pastellisävyt joita kaupat on pullollaan. Esim. Chambray paidat. Valkoiset paitapuserot myös.
Ap
Mulle sopii luonnonläheiset, neutraalit ja murretut värit. Olen värianalyysien mukaan syksy. Siten minä pukeudunkin. Satun myös tykkäämään niistä väreistä eniten, mikä voi tosin johtua siitä että ne sopivat minulle.
Musta ja valkoinen eivät sovi mulle ollenkaan. Silti mulla on yksi valkoinen paita ja pari mustaa yläosaa.
Minulla on tummanvaaleat hieman punaiseen taittavat hiukset, sinivihreät silmät sekä kellertävä keskivaalea iho. Väärän väriset vaatteet saavat mun ihon näyttämän harmaalta ja samealta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopii luonnonläheiset, neutraalit ja murretut värit. Olen värianalyysien mukaan syksy. Siten minä pukeudunkin. Satun myös tykkäämään niistä väreistä eniten, mikä voi tosin johtua siitä että ne sopivat minulle.
Musta ja valkoinen eivät sovi mulle ollenkaan. Silti mulla on yksi valkoinen paita ja pari mustaa yläosaa.
Minulla on tummanvaaleat hieman punaiseen taittavat hiukset, sinivihreät silmät sekä kellertävä keskivaalea iho. Väärän väriset vaatteet saavat mun ihon näyttämän harmaalta ja samealta.
Ilmeisesti pehmeä syksy. Kuvaus ja väriskaala sopivat täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku hyvää nettisivua aiheesta? Minä olen kaiketi kevät tai syksy, mutta en ole varma.
Tässä on peruskartat
Kiitos!
Jep. Minulle musta ei sovi, mutta käytän sitä silti. Yritän kyllä yhdistellä jotain vaaleaa sen kanssa, mutta en oikein pidä väreistä vaatteissa ylipäätään. Haaveilen toisaalta välillä luonnoväreistä tyyliin mori/natural kei.