Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehtiikö lapsen saattaa junaan paikalleen IC-junassa?

Vierailija
16.07.2013 |

Pitäisi ehtiä laittaa raskas laukku ylähyllylle, näyttää vähän vessan suuntaa ja sanoa heipat. Sitten jo pitäisikin livahtaa pois junasta. Toivottavasti ehtii pois ajoissa! Mutta miten kauan nämäa IC-junat pysähtyvät asemilla? Katsovatko vain, että ihmiset astuvat junaan, vai onko tietty minuuttimäärä minkä ovat pysähdyksissä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai siitä, millä asemalla junaan noustaan ja onko juna pahasti myöhässä. Ainakin Tampereella tämä on onnistunut.

Vierailija
2/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ehdi ja nykyään ovet suljetaan ja lukitaan heti kun laiturilla oleva porukka on junassa.

Anna lapselle ohjeet pyytää laukun kanssa apua tarvittaessa. Sitä ei edes tarvitse nostaa ylös, jollei viereen ole tulossa joku. Miten muuten ajattelit lapsen saavan laukkunsa alas ylähyllyltä? Vessa löytyy jommasta kummasta päästä vaunua ja sen sijainnin näkee oven yläpuolelta. Onko vessan varausvaloa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulussa näkee yleensä, jos vertaa saman junan asemalle saapumis- ja lähtöaikoja. Pari minuuttia niissä on yleensä, isommilla joskus vähän enemmänkin. Laukun suhteen vinkkinä, ihan konnarilta kuultuna, että jos laukkua ei saa ylähyllylle, niin myös penkkien alla on laukkutilaa.

Vierailija
4/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso aikataulusta.

Vierailija
5/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Aikuinen tulee pääteasemalla vastaan, joten lapsi ja laukku saadaan kyllä hyvin pois junasta :).

Vierailija
6/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opastat lasta parhaasi mukaan ja kyllähän konduktööri voi auttaa vaikka sen laukun kanssa ja näyttää vessat. Mutta vessahan on aina siinä oven vieressä joka tapauksessa joten lapselle voi näyttää sen samalla kun avustaa junaan sisälle.

Vierailija
7/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, ihmettelin Tikkurilassa, kun bendolino tuli asemalle, porukka alkoi juosta kamalaa vauhtia vaunuihin.

Herranen aika, mulla oli iso matkalaukku ja toinenkin pienempi kassi. En tosiaankaan voinut niiden kanssa juosta. Vaunu, johon mulla oli lippu, oli tietysti ihan siellä junan alkupäässä, eli meni n. 10 vaunua minusta ohi. Sinne sitten kyllä ihan rivakasti aloin tallaamaan, mutta en varmasti juossut. Usein juna on myöhässä ja minä saan odotella, saa se kyllä minua odottaa laiturilla, että kerkeen sinne vaunuun nousta.

Satoi vielä vettä, en halunnut mennä laukkuineni odottelemaan sinne junan alkupäähän, vaan odottelin katoksessa. Kyllä lipputiskillä vihjattiin, että paikkani on jossakin "tuolla" ja viittoili kauemmas, mutta en kyllä kaatosateeseen halunnut sitten asettua taloksi.

Vierailija
8/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2min pienemmillä asemilla, tosin nykyään esim tamperellakan ei kaikki junat pysähdy tuota 2min kauempaa. Josmolette suoraan vaununne kodalla ja menette ekoina sisään niin varmastikin ehditte, muutoin en riskeeraisi. 

Kerran onäin pendolinossa äidin  joka oli jäänyt vahingossa junaan kun saattoi lastaan :) konnari onneks päästi sen matkustamaan ilmaiseksi seuraavalle asemalle, paluumatkanhan tuo tietty joutui maksamaan ja seuraavalle asemalle tunnin matka.. 

Vierailija
9/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten niille tosi ystävällisille ihmisille, jotka auttoivat minua noiden kantamusteni kanssa! Kun nousin junaan sain apua reippaalta nuorelta mieheltä ja junasta poistuessa taas yksi nainen autteli!

Eivät olleet niitä pelättyjä asemarosvoja, vaikka niihinkin olin varautunut :)

n:o 8

Vierailija
10/11 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa olleet rosvoja, niin olis yksi idiootti vähemmän junassa kakaransa kanssa häiritsemässä ihmisiä.

Vierailija
11/11 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junien ovet lukitaan tosiaan ainakin minuutti ennen kuin juna lähtee liikkeellä. Kerran Seinäjoella näin, kun yksi saattamaan tullut jäi junaan jumiin. Se aika laiturilla oli juurikin tuo pari minuuttia, mutta kun saattaja oli lähdössä pois, ei ovet enää auenneetkaan vaikka juna ei vielä hetkeen lähtenyt liikkeelle. Eli jos on tuollainen nopea pysähdys, ei kannata ehkä riskeerata. Mutta just esim. Tampereella junat saattaa seisoa kymmenenkin minuuttia, jos ovat aikataulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi