Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin pois kamalasta työpaikasta!

Vierailija
16.07.2013 |

Ihanaa! Varmasti av:llä joku saa viimeistään kolmannessa viestissä tämän käännettyä minua vastaan, mutta sillä ei ole väliä, haluan hehkuttaa!

Vihdoin pääsen pois tästä kamalasta työpaikasta! Olen töissä keskisuuressa konsulttifirmassa asiakaspäällikkönä. Esimieheni on hullu. Hän ei kehu koskaan hyvin työtään tehneitä ihmisiä, mutta haukkuu (jokaviikkoisissa 4tuntisissa) myyntikokouksissa koko porukan jos joku on tehnyt heikomman tuloksen. Eräässä kokouksessa powerpointilla heijastettiin seinälle kihlasormuksen ja oven kuva viestittämään että sitoudu firmaan kaikella ajallasi, tai lähde ovesta ulos. Potkuilla uhkailu kuului epäsuorasti tai suorasti muutenkin jokaviikkoisiin palavereihin.

Naispuolisia asiakaspäälliköitä syrjittiin avoimesti. Heidän asiakkaitaan kutsuttiin tilaisuuksiin, heitä itseään ei. Esimerkkinä taannoiset yleisurheilun EM-kisat, joissa perustelu oli että ei naiset varmaan sinne yleisurheilukilpailuihin haluaisi lähteäkään, joten ei edes kutsuta. Ihan normaalia menoa.

Esimiehet juorusivat huonosti verhotusti työntekijöidensä asiat muille alaisilleen, ja työntekijät yleisesti heittelivät veitsiä toistensa selkään. Kaikki "tiesivät" toistensa palkat, jotka poikkeuksetta tuomittiin liian korkeiksi henkilön työkykyyn nähden. Aivan sama oliko kyseessä assari vai toimitusjohtaja. Niille asiakaspäälliköille, joiden palkkojen "tiedettiin" olevan riippuvaisia asiakasportfoliosta, junailtiin muiden tiimien esimiesten toimesta pieniä asiakkaita jotteivät nämä pääsisi liian hyviin palkkoihin käsiksi. Kun kerran lähtökohtaisestikin palkkaa oli liikaa työkykyynsä nähden...

Kaikkea tätä sieti täysin sokea toimitusjohtaja, ja välinpitämätön ulkomainen konsernijohto. Itse en enää vuoteen uskaltanut poistua huoneestani tekemään minkäänlaista kanssakäymistä "työkavereiden" kanssa etteivät saisi aihetta juoruta. Todennäköisesti juorusivat silti, koska niin tehtiin kaikista muistakin.

Nyt vihdoin pääsen töihin jonne voin mennä aamulla, keskustella työkavereideni kanssa, tehdä oman työni pätevän esimiehen alaisuudessa ja ilman että kukaan "tietää" minun palkkaani tai tulee minulle katkerana selittämään sontaa toisista työkavereista tai heidän oletetuista palkoistaan.

Jes!

Onko muilla samanlaisia kokemuksia jostain paikasta, vai onko tämä yksi firma työntekijöineen vain jalostunut vuosikymmenten saatossa todella omituiseksi katkeruuden kehdoksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ihmettele, että lähdit. Oikea ratkaisu! Tuo kihlasormus kuulostaa kyllä jo aivan kamalalta.

Vierailija
2/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Minä pääsin irti omasta työhelvetistäni noin puoli vuotta sitten! Vanhassa oli pahoja henkilökemiaongelmia, ihmisten työuupumusta, huonoa esimiestyötä jne. Kyllä on elämä uudessa ollut oikein mukavaa, vaikka toki kuherruskuukausi on sielläkin jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon :)

Pääsisinpä minäkin pois. Tänään oli pakko lähteä aamupäivästä pois kun ahdistu niin helvetisti. Esimies kiusaa ja syrjii. Kytätään kaikkea, määräillään kuin pikkulasta (hyvä ettei ole vessatauokoja aikataulutettu). Mistään ei voida sopia ryhmän kesken, esimiehet määrää.

Aivan kauheeta ja ahdistavaa. Oksettaa joka aamu.

Vierailija
4/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon! Kyllä se kihlasormusmiittinki oli sellainen että sai kerätä omaa auki loksahtanutta leukaansa lattialta...

Uusi on varmasti parempi vielä silloinkin kuin kuherruskuukausi on ohi. nro 3: tässäkin firmassa ihmiset saavat säännöllisesti burnouteja, mutta kuulemma kuuluu alan luonteeseen joten työoloja ei tietenkään tarvitse parantaa.

Vierailija
5/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 oli siis AP

Vierailija
6/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, ap! Kiva kuulla, että joku pääsee pois tuollaisesta kamalasta paikasta!

Vierailija
7/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kamalalta paikalta! En ymmärrä miksi kukaan haluaisia tai suostuisi työskentelmään noin huonossa työpaikassa! Vai onko mulla vaan käynyt tosi hyvä tsäkä, kun meillä ei ole työpaikkakiusaamista ikinä ollutkaan ja kaikki pomot on hyviä tyyppejä toimaria myöten?

Vierailija
8/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: todennäköisesti sinulla on käynyt satumainen mäihä :) Omat aiemmat työpaikkani ovat olleet oikein mukavia, joitain pikkujuttuja nyt saa kaiveltua paikasta kuin paikasta mutta työkaverit ovat olleet kivoja ja pomot osanneet hommansa. Tämä työ josta nyt lähden on onneksi minullakin toistaiseksi ainoa laatuaan.

Vierailija
9/9 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Tuttavani kamppailee kolmatta vuotta kurjassa työpaikassa, toimistotyötä tekee ja on ihan kypsä. Aktiivisuuden puutteesta ei voi häntä syyttää, hakee kaikkea mahdollisia lähialueilla olevia työpaikkoja mutta ei ole tärpännyt.