Millainen ihminen itse olet - Ja millaisesta ihmisestä et pidä?
Itse olen: Hieman yli 30 vuotias, asun Helsingin keskustassa. Ateisti ja poliittisesti sitoutumaton, ehkä kuitenkin vihertävä. Tuttavapiiriini kuuluu paljon ihmisiä laidasta laitaan, viihdyn parhaiten luovien ja ulospäinsuuntautuneiden seurassa. Olen hyvässä työssä ja kaiketi keskituloinen. Seuraan kulttuuria, muotia ja harrastan aktiivisesti urheilua. Perheeseeni kuuluu ihana aviomies, 1 lapsi ja kissa. Tykkään leipomisesta, neulomisesta ja sisustamisesta.
Ihminen, jonka seurassa en viihdy:
On negatiivinen, naama nurinpäin. a) Passiivis-agressiivinen seläntakana marmattaja, joka ei kehtaa sanoa omia mielipiteitään ääneen ja usein perustaa myös mielipiteensä asioista muiden paskapuheeseen. b) Ilkeä totuudentorvi, se tyyppi jonka taas on ihan pakko sanoa oma mielipiteensä kovaäänisesti kenelle tahansa, oli se kuinka loukkaava tahansa. Näitä löytyy valitettavasti kaikista yhteiskuntaluokista ja yhteisöistä. Aika paljon näköjään myös täältä ;)
En myöskään keksi äkkiseltään syytä viihtyä kiihkouskovaisen persun seurassa, tai kananpersetukkaisen, ylipainoisen, crocsit jalassa viipottavan, Tuurissa karavaanarireissuilla käyvän WT-mamman kanssa, mutta kaipa noissa stereotypioissa voi ihan mukaviakin ihmisiä olla. Eipä sillä.
Kommentit (4)
38 vuotias keskituloinen ja keskiluokkainen 2 lapsen äiti pienestä kunnasta keski-suomesta. Arvostan tavallista ja turvallista perhe-elämää, lapsilleni olen koettanut opettaa tavallista arjen hallintaa ja toisten ihmisten hyvää kohtelua ja arvostamista. Harrastuksiani puutarhanhoidon lisäksi ovat lukeminen ja käsityöt. Meillä on myös asuntoauto, jolla teemme pieniä viikonloppureissuja ja kesälomalla vähän pidempiä. Kuulun kirkkoon, mutta en ole kovin uskonnollinen.
En viihdy ylimielisten, töykeiden ja rasistisuuttaan julkituovien ihmisten seurassa. Ystäviltäni odotan lojaalisuutta ja ymmärtämystä ja kykyä asettua toisen asemaan.
Hei vaan, olen nelikymppinen tavallinen perheenäiti. Kouluttautunut, politiikka ja maailmantalous ei kiinnosta. En kerää maallista mammonaa, töissä käyn kun on pakko, vaikka olenkin "kutsumus" ammatissa, päivääkään en tekisi töitä jos ei pitäisi. Tykkäisin olla perheenäitinä vaan. Tykkään historiasta, luonnosta, matkailusta, retkeilystä, kokkaamisesta, musiikista(melkein kaikesta), lapsista, liikunnasta, suklaasta, teatterista, antiikkiesineistä, museoista, lukemisesta, criminal mindsista, juhlista, mökkeilystä ja parista muusta jutusta...
En viihdy ihmisen seurassa joka ei kuuntele ja keskeyttää toistuvasti puheeni. Myös lietsova ja liioitteleva ihminen ei ole kiva.
Olen yli kolmekymppinen maalla (ihan oikeasti maalla) asuva asuva akateemisesti koulutettu punavihreä hoitovapaalla oleva yrittäjä. Tykkään liikunnasta, eläimistä, hyvistä tv-sarjoista ja elokuvista sekä lukemisesta, joka onkin varmasti mieluisin harrastukseni. Luen kauno- ja tietokirjallisuutta sekä sarjakuvia. Olen vakaumuksellinen kierrättäjä ja kirpputorien kiertäjä. Tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä laidasta laitaan, suurin osa ystävistäni on korkeakoulutettuja, mutta etenkin maallemuuton jälkeen olen tutustunut hyvinkin erilaisiin ihmisiin.
En pidä ilkeistä ihmisistä, jotka puhuvat selän takana paskaa muista. Kykenen suvaitsemaan hyvin vastakkaisiakin poliittisia mielipiteitä, mutta en mielelläni keskustele politiikasta sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat toisella äärilaidalla, koska en tykkää riidellä.
Olen reilu nelikymppinen, asun Hgissä, kannatan vasemmistoa, olen akateemisesti koulutettu ja lapsia on 4. Olen suvaitsevainen, huumorintajuinen ja aika rento luonteeltani, tykkään käydä rockkonserteissa. PIdän työstäni ja työkavereistani. Tykkään kaikenlaisista ihmisistä, myös niistä kiihkouskovaisista, persuista tai naama nurinpäin - ja ilkeä totuudentorvi-tyypeistä sekä niistä ylipainoisista crocsit jalassa viipottavista "wt-mammoista" (mikä määritelmä!), sillä hekin ovat sisimmässään yleensä ihan hyviä tyyppejä, kunhan viitsii nähdä vaivaa unohtaakseen kaikki kliseiset (ja niin kovin keskinkertaiset keskiluokkaiset) stereotypiat.