Millaisia mielikuvia liität ihmiseen, joka ajaa Huyndailla tai Kialla?
Jotta tietäisin, mitä minusta ajatellaan jos ostan korelaisen auton...
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:13"]
Olisit ottanut enemmän velkaa vielä ja ostanut Audin....
[/quote]
Vanhat kiat ei olleet niin hyviä kuin uudet, 2009 testi kuitenkin, eli autot testissä tuota vuosimallia aiempia.... vs. Menet nyt kauppaan ja ostat kian.
Kyllä kia on fiksu autovalinta. Ajattelisin että fiksu kuski, saa luotettavan auton, tosi nätin, eikä maksa itseään kipeäksi, takuukin on hyvä, edes japsi ei pysty tuohon, saati nyt saksalainen.
Joillekin auto on ilm. statusymboli, itse kurvaan uudella ~33000€ japsilla kaupan pihaan ajattelematta asiaa sen enempää, niin viereen voi tulla joku toinen uudehkolla 100000 km ajetulla bemarin viitossarjalla ajatellen omaavansa korkeamman "statuksen"? - vaikka tuo bmw maksaa paljon vähemmän. Joten tuo kalleus nyt ei ainakaan pitäisi statuksen kanssa korreloida. Mutta ehkä sitä vain pitää näyttää ulospäin? Mitä se status oikein on?
Kuinka paljon te oikein istutte niissä autoissanne? Mun tietämät ajaa aamulla töihin ja illalla kotiin kaupan ja harrastusten kautta. Keskinopeus ehkä 30. Kovasti on iloa hehkutetuista autobahn-ominaisuuksista!
Kertokaa vielä, mikä ero Huyndailla ja Kialla loppujen lopuksi on, vai ovatko ne sama auto eri kuorella ja eri hinnalla?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:33"]
Kuinka paljon te oikein istutte niissä autoissanne? Mun tietämät ajaa aamulla töihin ja illalla kotiin kaupan ja harrastusten kautta. Keskinopeus ehkä 30. Kovasti on iloa hehkutetuista autobahn-ominaisuuksista!
[/quote]
Keskinopeus 30? Kannattaisiko ajaa fillarilla mieluummin?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:42"]
Kyllä kia on fiksu autovalinta. Ajattelisin että fiksu kuski, saa luotettavan auton, tosi nätin, eikä maksa itseään kipeäksi, takuukin on hyvä, edes japsi ei pysty tuohon, saati nyt saksalainen.
Joillekin auto on ilm. statusymboli, itse kurvaan uudella ~33000€ japsilla kaupan pihaan ajattelematta asiaa sen enempää, niin viereen voi tulla joku toinen uudehkolla 100000 km ajetulla bemarin viitossarjalla ajatellen omaavansa korkeamman "statuksen"? - vaikka tuo bmw maksaa paljon vähemmän. Joten tuo kalleus nyt ei ainakaan pitäisi statuksen kanssa korreloida. Mutta ehkä sitä vain pitää näyttää ulospäin? Mitä se status oikein on?
[/quote]
Näinpä. Ei susta tule hallituksen puheenjohtajaa, vaikka kuinka ajaisit Bemarilla, jos et sellainen ole.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
Tuskin, kun on lapsia ja ostoksia ja harrastusvälineitä autot täynnä. Ja yksilölliset kodit sijaitsevat niin kaukana palveluista...
Kertokaa vielä, mikä ero Huyndailla ja Kialla loppujen lopuksi on, vai ovatko ne sama auto eri kuorella ja eri hinnalla?
[/quote]
kyllä ovat erittäin pitkälle sama auto, siitä huolimatta muistelen usein huyndain pärjänneen luotettavuustutkimuksissa paremmin? Mikä ei siis tarkoita että kia pärjäisi huonosti.
en osaa sanoa kuinka paljon tekniikassa ja alustassa on on eroja, kokoonpano nyt varmaan on eri tehtaalla kuitenkin... Moottorit ilm. On ainakin ihan samoja, itse vedän yhtäsuuruusmerkit noiden välille.
Mun mielestä Kialla tai Hyundailla ajaa normaali järkevä ihminen, oikeasti rikas, mutta jolla ei ole ole tarvetta esittää mitään.
Mielestäni taas mersut ovat mustalaisautoja ja audit ja bemarit teiniautoja. En vaan ymmärrä mitä hienoa on ostaa joku 10 vuotta vanha 300 000 ajettu iso mersu jollain Santanderin rahoituksella ja maksaa sitä seuraavat 10 vuotta.
Itse ostin viime vuonna käteisellä reilut 30 000 maksaneen tuliterän Hyundain, ja tyytyväinen olen ollut. Mitään vikoja ei ole ollut ja auto on hiljainen ja hyvä ajaa. Samalla rahalla olisin toki saanut jonkun teiniaudin, mutta jotenkin nuo pienimunaisten autot ei vaan kiinnosta.
"Hyundailla ajaa vihreitä äänestävä opiskelija, jolla ei ole kilpailuviettiä mutta kokeilunhalua kyllä. Kian taas valitsee nuuka tarjoushaukka, jolle Kia on ainoa mahdollinen vaihtoehto käytetylle autolle.
Useampikin päätyisi silti näihin autoihin, jos ostaisi ajoneuvonsa itse, Kia-myyjä sanoo. Volkswagenit, Mersut, Volvot ja Audit kun ovat usein työsuhdeautoja.
– Kun ajetaan yritysten rahoilla, ostetaan tehokkaampia autoja, olevinaan premiumia ja ollaan niin ollakseen. Sitten kun tullaan eläkeikään ja luovutaan yritysautosta, a vot kuinka kelpaa Kiat laidasta laitaan. Näin se vain menee."
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
Tai mopo(auto)lla
Järkevä, koulutettu ihminen, jolle elämässä auto on hyödyke ja rahaa käytetään mielellään esim matkusteluun ja ns "laadukkaaseen elämään". Kaupunkilainen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:15"]
http://www.taloussanomat.fi/autot/2009/09/09/katso-mita-automerkkisi-kertoo-sinusta/200919598/304
[/quote]
Tuo 'käytä ja heitä pois' ei kyllä pidä paikkaansa, jos Huyndai nykyään tunnetaan kestävyydestä ja vähävikaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:12"]
"Hyundailla ajaa vihreitä äänestävä opiskelija, jolla ei ole kilpailuviettiä mutta kokeilunhalua kyllä. Kian taas valitsee nuuka tarjoushaukka, jolle Kia on ainoa mahdollinen vaihtoehto käytetylle autolle.
Useampikin päätyisi silti näihin autoihin, jos ostaisi ajoneuvonsa itse, Kia-myyjä sanoo. Volkswagenit, Mersut, Volvot ja Audit kun ovat usein työsuhdeautoja.
– Kun ajetaan yritysten rahoilla, ostetaan tehokkaampia autoja, olevinaan premiumia ja ollaan niin ollakseen. Sitten kun tullaan eläkeikään ja luovutaan yritysautosta, a vot kuinka kelpaa Kiat laidasta laitaan. Näin se vain menee."
Tuo oli ihan outo kirjoitus. Audikuskeja pidettiin öykkäreinä ja kaahareina, silti heidät arvioitiin miellyttäviksi kuljettajiksi?
[/quote]
Ajattelisin että tuon auton ajaja käy varmasti myös anaalinvalkaisussa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:05"]
Ajattelisin että tuon auton ajaja käy varmasti myös anaalinvalkaisussa.
[/quote]
Tää olisi ihanaa jos joku näin oikeasti ajattelisi! Mitäs mieltä olet tojotakuskeista?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:41"]
Varakas visionääri. Itsenäinen aikuinen nainen. Nuorekas menestyvä naisyrittäjä. Dynääminen city-vegaani ja hipsteri.
[/quote]
Jep - koulutettu kaupunkilainen tai koulutettu eläkeläinen maalta. Todennäköisesti et ole peltölähiön "korkeakoulutettu" (=amk) uraohjus... heillä on isot ja kalliit autot.