Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Mattihan lähti rippijuhliin haluamatta vaimoa mukaan. Että sellanen avio.
Olin minäkin vasta hautajaisissa ilman miestäni eikä kukaan ihmetellyt sitä. Sitä ennen serkkuni vuotispäivillä ja taas yksin. Minkä ihmeen takia pariskunnan pitäisi aina mennä sukujuhliin yhdessä? Näistä rippijuhlista on nostettu täällä ihan kohtuuton metakka.
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kemiasta kiinni, eikä ulkonäöstä. Yhdenkään osallistujan olemuksessa tai ulkonäössä ei ollut sellaista vikaa, etteikö häneen voisi rakastua.
Tuomaksen ja Emman suhteessa näkyi hetkittäin kemiaa ja me-henkeä. Yllättävää.
Juudit ja Tommi olivat liian analyyttisiä koko ajan. Varsinkin Tommin olisi kannattanut siirtää huomio tunteisiin ajattelun sijaan.
Matti ja Mira olivat kuin nuotio, joka melkein syttyi mutta yhdessäolo oli odottelua ja hiillokseen puhaltelua, kunnes pieni liekki sammui hapenpuutteeseen.
Kati ja Janne eivät olleet Me. Katsojille näytettiin urheilua ja tuskallista puhumisesta puhumista. Juhannuksen jälkeen en muista kummankaan keskustelleen ystävänsä tai läheisensä kanssa. Juhannuksenakin oli Kati ja kaverit vs Janne esittelyesineenä. Jäi vaikutelma teflonisesta esittämisestä.
Katsojalle syntyy se kuva, jonka tuotanto haluaa näyttää. Mutta heillä on se materiaali, joka syntyy osallistujien käytöksestä. He eivät voi näyttää parin yhteishenkeä, ellei sitä ole. He eivät voi myöskään näyttää draamaa, ellei pari sitä itse luo. Johtuuko se nyt siitä, että oli neljä paria, että jotkut osallistujat jäivät etäisiksi? Tommista, Katista ja Jannesta ei löytynyt ihmistä siellä takana.
Tällä kaudella puuttui konsanaan kaikki sosiaaliset tilanteet perheitten / ystävien kanssa kuten viime kausien Juhannus-riennot, liekö Corona syypää? muistan ainakin että Eetun ja Vesan ystäville annettiin aika paljon ruutuaikaa. Myös Miinan perhe tuli aika tutuksi. Miksi ei nähty Mattia ja Miraa rippijuhlissa? taikka Jannen ja Katin juhannusta? outoa.
Vielä tästä Kati vs. Janne dynamiikasta; vaikka Jannen lapsuuspaikkakuntaan tutustuminen oli ihan kiva ajatus teoriassa, niin se ei toiminut käytännössä. Eihän siellä oikeen tapahtunut mitään. Myös naisen näkökulmasta voin kuvitella että jossain kaivoksessa kävely ei ole a) kovinkaan romanttista b) kovinkaan kiinnostavaa. Kati olisi varmaan halunnut mielummin lähteä Helsingistä purjeveneellä jollekki pienelle saarelle viettämään piknikkiä isolla porukalla.
Siis miksei naista voisi kiinnostaa tuollainen paikka? Jos joku mies veisi minut tuollaiseen ja vielä osaisi kertoa jotain paikasta kyllä tekisi vaikutuksen. Itse tosin olen muutenkin kiinnostunut mm paikallishistoriasta, biologiasta jne. Ja ei, en ole mikään hippi jostain maalta vaan kalliossa asuva kulttuurialalla työskentelevä nainen. Mutta aikamoinen stereotypia ettei voisi kiinnostaa.
Joo, samoin. Ei meitä kaikkia naisia kiinnosta kynttiläillalliset ja purjehdukset piknikille. Paljon kivempi tehdä jotain aktiivista, kokeilla jotain uutta, oppia jotain mielenkiintoista. Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranpaska lemuaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannella oli usein sinertävät huulet. Toivottavasti veri kiertää nyt vapaammin ilman Katia.
Mites se sinun verenkierto? Onko ohimoita kiristänyt, ollut TIA-kohtauksia?
Ohhoh, menikö noin tunteisiin? Silkka fakta ja tyytyväinen olen Jannen puolesta. Laitapa kone kiinni välillä ja ulos, hopihopi!
ootko koiranpaskoja taas keränny?
sun kikkareisiin vaan törmänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannella oli usein sinertävät huulet. Toivottavasti veri kiertää nyt vapaammin ilman Katia.
Ohhoh, menikö noin tunteisiin? Silkka fakta ja tyytyväinen olen Jannen puolesta. Laitapa kone kiinni välillä ja ulos, hopihopi!
nekin löytänyt
ihme stalkkeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommin muutto tuli todellakin yllättäen. Hän sanoi, että vuokralainen muutti pois ja hänen pitää siksi muuttaa asuntoon. Voi olla taloudellinen ratkaisu. Omistusasunnosta saa vuokratuloja ja kun itse asuu kämppiksen kanssa, on pienemmät asumiskulut. Omistusasunnon vuokratuloilla voi lyhentää asuntovelkaa. Kun vuokralainen muutti pois, kannatti muuttaa takaisin, koska kimppakämpästä on kuitenkin kuluja, eikä oma asunto enää tuota.
On ihan tavallista, että vuokralainen irtisanoo vuokrasopimuksen. Yleensä sijoitusasunnon omistaja ei reagoi tilanteeseen niin, että irtisanoo oman vuokrasopimuksensa ja muuttaa itse asumaan sijoitusasuntoonsa.
Miksei Tommi etsinyt uutta vuokralaista?
Olen joskus muuttanut itse sijoitusasuntooni, kun vuokralaiset lähti. Minulla oli siihen omat syyni ja Tommilla varmaan omansa
Aivan, mutta katsojalle nämä syyt eivät auenneet. Tiedän esimerkiksi pariskunnan, joka asui vuokralla keskustassa ja heillä oli sijoitusasuntoja lähiöissä, joihin eivät aikoneetkaan muuttaa.
Tämä, että menee naimisiin eikä ole omaa asuntoakaan käytössä, on aika jännä ratkaisu, josta olisi mielellään vähän tarkemmin kuullut. Olisiko joku aikaisemmillakin kausilla asunut siskonsa kanssa.
Ei voi olla todellista! Koeta nyt selvittää Tommin koko su8vun asumishistoria, siinä on varmasti jotain hämärää.
Täh, mitä asumishistoria tai suku tähän kuuluu? Kommentoin vaan sitä, että jos menee viideksi viikoksi naimisiin ja tarkoitus sarjassa lienee asuakin yhdessä, niin on hiukan hankalaa, jos toisella ei ole omaa asuntoa. Juuditia se ei kai häirinnyt, joten ei siinä kai mitään sitten. Minulle se olisi ikävä yllätys puolisossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nekin löytänyt
ihme stalkkeri
siinä taas yksi. En kerää.
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kemiasta kiinni, eikä ulkonäöstä. Yhdenkään osallistujan olemuksessa tai ulkonäössä ei ollut sellaista vikaa, etteikö häneen voisi rakastua.
Tuomaksen ja Emman suhteessa näkyi hetkittäin kemiaa ja me-henkeä. Yllättävää.
Juudit ja Tommi olivat liian analyyttisiä koko ajan. Varsinkin Tommin olisi kannattanut siirtää huomio tunteisiin ajattelun sijaan.
Matti ja Mira olivat kuin nuotio, joka melkein syttyi mutta yhdessäolo oli odottelua ja hiillokseen puhaltelua, kunnes pieni liekki sammui hapenpuutteeseen.
Kati ja Janne eivät olleet Me. Katsojille näytettiin urheilua ja tuskallista puhumisesta puhumista. Juhannuksen jälkeen en muista kummankaan keskustelleen ystävänsä tai läheisensä kanssa. Juhannuksenakin oli Kati ja kaverit vs Janne esittelyesineenä. Jäi vaikutelma teflonisesta esittämisestä.
Katsojalle syntyy se kuva, jonka tuotanto haluaa näyttää. Mutta heillä on se materiaali, joka syntyy osallistujien käytöksestä. He eivät voi näyttää parin yhteishenkeä, ellei sitä ole. He eivät voi myöskään näyttää draamaa, ellei pari sitä itse luo. Johtuuko se nyt siitä, että oli neljä paria, että jotkut osallistujat jäivät etäisiksi? Tommista, Katista ja Jannesta ei löytynyt ihmistä siellä takana.
Tällä kaudella puuttui konsanaan kaikki sosiaaliset tilanteet perheitten / ystävien kanssa kuten viime kausien Juhannus-riennot, liekö Corona syypää? muistan ainakin että Eetun ja Vesan ystäville annettiin aika paljon ruutuaikaa. Myös Miinan perhe tuli aika tutuksi. Miksi ei nähty Mattia ja Miraa rippijuhlissa? taikka Jannen ja Katin juhannusta? outoa.
Vielä tästä Kati vs. Janne dynamiikasta; vaikka Jannen lapsuuspaikkakuntaan tutustuminen oli ihan kiva ajatus teoriassa, niin se ei toiminut käytännössä. Eihän siellä oikeen tapahtunut mitään. Myös naisen näkökulmasta voin kuvitella että jossain kaivoksessa kävely ei ole a) kovinkaan romanttista b) kovinkaan kiinnostavaa. Kati olisi varmaan halunnut mielummin lähteä Helsingistä purjeveneellä jollekki pienelle saarelle viettämään piknikkiä isolla porukalla.
Siis miksei naista voisi kiinnostaa tuollainen paikka? Jos joku mies veisi minut tuollaiseen ja vielä osaisi kertoa jotain paikasta kyllä tekisi vaikutuksen. Itse tosin olen muutenkin kiinnostunut mm paikallishistoriasta, biologiasta jne. Ja ei, en ole mikään hippi jostain maalta vaan kalliossa asuva kulttuurialalla työskentelevä nainen. Mutta aikamoinen stereotypia ettei voisi kiinnostaa.
Outokummun kaivosmiljöö on aivan ihana paikka. Televisiossahan emme nähneet siitä kuin aivan pienen osan. Olen suorittanut osan opinnoistani siellä, vanha kaivos on toiminut opetustiloina mm. ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Tuli haikea olo, kun katselin Katia ja Jannea siellä käyskentelemässä! En usko millään Katinkaan väheksyneen paikkaa, varsinkin vanha kaivos on tosi romanttinen ja ylväs rakennuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nekin löytänyt
ihme stalkkeri
siinä taas yksi. En kerää.
vasen kätesi ei vaan enää tiedä mitä oikea tekee
Vierailija kirjoitti:
Eihän matti helsingissä asu.
Tommi asuu Stadissa ja asui ohjelman alkaessa kämppiksen kanssa ja sitten muutti omaan omistusasuntoon kun vuokralainen muutti pois
Täällä on joku jännä tyyppi, joka näkee stalkkareita kaikkialla. Ja aina se stalkkeri kerää koiranpaskaa.
No, huolensa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Sekin oli outo kohtaus, kun Mira alkoi jankuttaa, että hän haluaa kuulla haluaako Matti hänet mukaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku jännä tyyppi, joka näkee stalkkareita kaikkialla. Ja aina se stalkkeri kerää koiranpaskaa.
No, huolensa kullakin.
nuuh nuuh
et sä mua hämää
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pariskunnan pitäisi aina mennä sukujuhliin yhdessä?
Mun tädin ex-mies ei koskaan tullut kenenkään sukulaisen kylään eikä sukujuhliin sen takia, koska hän ei pitänyt meidän sukulaisista.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin oli outo kohtaus, kun Mira alkoi jankuttaa, että hän haluaa kuulla haluaako Matti hänet mukaan vai ei.
Outo ohjelma ja outoja jankkauksia oudoista kohtauksista.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pariskunnan pitäisi aina mennä sukujuhliin yhdessä?
Mun tädin ex-mies ei koskaan tullut kenenkään sukulaisen kylään eikä sukujuhliin sen takia, koska hän ei pitänyt meidän sukulaisista.
Siis kokonainen kylä joutui boikottiin. Mahtaa olla epämiellyttävä suku.
"Onko tämä kaikki sinun", kyseli Tommi Juuditin asunnossa. Erikoinen lausunto asuntosijoittajalta.
Vierailija kirjoitti:
"Onko tämä kaikki sinun", kyseli Tommi Juuditin asunnossa. Erikoinen lausunto asuntosijoittajalta.
HÖH
Onpas erikoisia ihmisiä.
Olis pitänyt tietty kysyä "Onko tämä kaikki nyt myös minun"
siis naimisissa oleva sijoittaja.
Keltaiseen taittuva hammaskiille on normaali ja terve väri. Olisi outoa, jos kaikkien, joilla hammas ei ole vitivalkoinen luonnostaan, pitäisi valkuaista hampaat kirkkaan valkoisiksi. Keltainen on myös keskimäärin hieman kovempaa kuin vitivalkoinen. Hampaan paikan väri valitaan hampaan sävyn mukaan. Likaiset ja hoitamattomat hampaat ovat toki epämiellyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Missä baarissa voisi tavata Katin? Voisin antautua hänelle.
Mummotunnelissa