Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Kuten joku jo kirjoitti, "uusi ihastus" voi olla vaikka postimerkkien keräilyä. Ei ole uutisankkoihin uskominen. Noilla näytöillä.
Mikä tää Janne ja Katin jatkamisjuttu oli? Feikkausta, että saatiin näyttämään että edes yksi pari jatkaa? Miten pian ne on eronneet kuvausten jälkeen?
Nyt on siis kaikki parit eronneet. Tämä kausi jäi itselleni mieleen kautena, jolloin osallistujat olivat kahta lukuunottamatta henkisesti keskenkasvuisia. Nämä kaksi henkisesti aikuista olivat Juudit ja Janne. Luulen, että van nämä kaksi olivat olleet rehellisiä hakuprosessissa. Emmakin ehkä, mutta se pariskunta jäi minulta jotenkin katsomatta, kun olin niin kauhuissani Tuopin vihamielisyydestä ja tunnekylmyydestä.
Ihmettelen miten raati oli valinnut toisilleen noin epäsopivat parit. Juuditista ja Tommista odotin jotain, yllätyin, kun tuli ilmi, että Tommi ei saanut itsestään mitään irti makuuhuoneen puolella. Luulen tietäväni miksi, mutta en mene siihen syvemmälle, toisaaltatas päätös oli aika kunnioittava toista osapuolta kohtaan.
Mira ja Mattikin olisivat voineet onnistua, jos molemmat olisivat hiukan menneet itseensä ja korjanneet itseään ja kommunikointiaan, mutta heistä kyllä jotenkin tuli vaikutelma, että eivät siihen kykene. Liikaa päälleliimattua, joka esti oikeiden minuuksien tulon esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kauden miehet, mikä pettymys ! Kuka milläkin lailla. Siis tästä kaudesta jää mieleen AINOASTAAN
miesten erityisyys, enkä tarkoita tätä positiivessa mielessä. No, Janne nyt oli kuitenkin positiivisempi tapaus.
Missä on se aitous, rehti, suoraselkäisyys ( henkinen), sosiaalinen ja enenkaikkea avoimesti keskusteleva mies ?
Esimerkiksi Mira saa kyllä vielä hänelle sopivan kumppanin. Toki muutkin, toivottavasti.
Koko kausi oli yhtä tuskaa katsella.
Naiset olivat myös pettymys. Ainoastaan 1/4 oli hyvännäköinen, ja hänelläkin oli pahasti kärisevä ääni.
Hyvännäköisiä ei ollut yhtään. Kaikki oli ihan tavallisen näköisiä suomalaisia naisia, ja miehet oli vaimoilleen sopivia.
Minun mielestäni Kati oli erittäin hyvän näköinen.
Katsojan silmässä nämä.
Ethän sä olet siinä tapauksessa hyvännäköistä nähnytkään... Puhumattakaan erittäin hyvännäköisestä!
Tyhmää kiistellä makuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ymmärrä treffikumppanin ja aviokumppanin perusteellista eroa. Siinä vaiheessa oli vielä mahdollisuus perua kun näki morsiamen, mutta jatkoi. Sanoi valan: Jumalan ja tämän seurakunnan edessä tahdon rakastaa ja ottaa aviokumppaniksesi, tämän n.n. myötä ja vastamäessä, kunnes kuolema meidät erottaa. Aamen. Piste. Kultsi, lueppa hitaasti tuo vala ja lue uudelleen ja uudelleen kunnes menee ymmärrykseesi. Kun on vannonut siitä ei enää peruta. Kyllä nämä jannut on haastateltu niin maan perusteellisesti ennen ohjelmaa, että "tajuutko sinä ikisinkku että sieltä tulee kuka hyvänsä, ja sinä sitoudut tosissaan tähän hommaan, eikä tämä ole mitään peliä". Niin että ois rehellinen mahollisuus aiakin pitänyt antaa vaimolle eikä alkaa kiemurtelemaan ja perumaan aviovalojaan vasta 2- 3 kk avion jälkeen. Joku jolla joku esto pyöreää naista kohtaan, tai pottunenäistä, tai lyhyttukkaista kohtaan olisi kyllä karsiutunut ja ois potkittu pois.
Sä et nyt itse ymmärrä yhtään mitään. Jokainen ymmärtää, ettei tässä ohjelmassa/formaatissa sanota heti ei, kun puolisonsa ensimmäisen kerran näkee. Ei ole ikinä sanonut, eikä tule sanomaankaan. Kyse oli, "kultsi" siviilivihkimisestä eikä jumalalle vannottu yhtään mitään. Mistä muka tiedät, etteivät miehet lähteneet tosissaan mukaan ja antaneet puolisolle mahdollisuutta?? Kyllä antoivat. Lopuksi, tästä kuten mistä tahansa muustakin avioliitosta saa lähteä jos niin haluaa. Ilman oikeudenkäyntiä, ilman tuomiota aviorikoksesta. Tutustupa nykyiseen avioliittolakiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko Katin koulutus ja työ kerrottu jossain vai kuvitteletko vain?
Kati on kauppatieteiden maisteri ja muistaakseni jokin asiakkuuspäällikkö tai vastaava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei juuri keskustella Tommista ja Juuditista. Paperilla ehkä paras pari osoittautui täydeksi flopiksi, jolla ei näyttänyt olevan oikein missään vaiheessa mitään toivoa toisen osapuolen eli Tommin puolelta. Miksi näin? Ohjelmassa ei asiaa valotettu lainkaan, paitsi että Tommi ei vain innostunut Juuditista. Mutta miksi ei?
Kumpikaan ei halunnut lapsia, mitä muuta heillä oli yhteistä.
Pehmeät arvot, rauhallisuus, älykkömäisyys ja samanlainen humaani maailmankuva nyt ainakin. Kumpikaan ei myöskään juonut kahvia tai itänyt oliiveista (tjsp.) Heillähän oli aika paljonkin yhteistä. Mutta se ei valitettavasti vielä riitä seksisuhteen syntymiseen.
Nounou kahville ja oliiville, siinäpä vakaa pohja avioliitolle:)
Huokaus. En sanonut, että tuossa olisi vakaa pohja avioliitolle. Korjasin vain kommentoijaa, jonka mielestä parilla ei ollut mitään yhteistä.
Lukutaito, onko sitä?
Ainakin lukemisen ymmärtäminen puuttuu.
Tähänkin ohjelmaan sopisi hyvin tuo perinteinen Hot-Crazy matrix, ja selvästi nämä parisuhteet oli kaikki tuolla No-go zonella https://www.youtube.com/watch?v=pInk1rV2VEg&ab_channel=JamesYeager
Hassua, koska kun kausi alkoi, ajattelin että nyt on parhaat mätsäykset ja mahikset koskaan. Meni sitten vähän pieleen se ensivaikutelma :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihana hakea tähän, mutta ihan kuin tuotantoyhtiö valitsisi mahdollisimman erikoisia miehiä tähän. Voisin kuvitella sen ekan kauden Ollin itselleni, kaikki muut on ihan ei kiitos-osastoa.
Näkee kyllä, että monilla naisilla on suhteellinen harhainen ja kapea käsitys siitä, minkälainen mies on normaali ja minkälainen "erikoinen".
Sinullakos ne oikeat näkemykset on hallussasi? Onnittelen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt todella pinnallista analyysiä: Visuaalisina naisena huomioni kiinnittyi nimittäin Juuditin asuun viimeisenä päivänä. Vihreä trikoomekko, jossa isoja valkopinkkejä kukkia. Toimii ehkä jonkun nuoren muotibloggarin päällä, mutta taviksella aika tanttamainen valinta. Mekkoa voisi naisellistaa vaikka mustilla korkkareilla ja vyöllä, lisätä siihen hyvin istuva yksivärinen jakku ja naisellinen käsilaukku. Saattaisi jopa toimia. Juudit oli yhdistänyt mekon kanssa paksut sukkahousut ja punaiset lenkkarit. Lisäksi mekon päälle oli vedetty punainen tuulitakki, sellainen jossa on kuminauharesori vyötäröllä ja jollainen puetaan minusta lenkille -ei mekon kanssa eikä etenkään silloin kun ollaan menossa tärkeään tapaamiseen. Todennäköisesti selkäreppu myös matkassa mukana.
Täällä on moitittu Juudia liiallisesta miellyttämisestä. Tajusin juuri itse, että minä kyllä etenkin suhteen alussa pyrin kyllä miellyttämään miestä myös ulkoisesti: Laittaudun ja pukeudun naisellisesti. Toki pitää aina testata, että kelpaako myös meikitön villasukka-look, mutta kyllä mulle on aika sisäänrakennettua halu näyttää hyvältä kumppanin silmissä. Juuditin tapauksessa asuvalinnoilla ja naisellisemmalla tyylillä voisi olla iso vaikutus. Ennen kaikkea toki toivon, että hän löytää sen kumppanin, joka näkee hänen kauneutensa ja upeutensa. Oma arvioni siis kumpuaa omasta pinnallisuudesta ja estetiikan tarpeesta.
Juuditilla oli tyylikkäitä asuja koko kauden ajan. Tässä viimeisessä jaksossa oli valinnut päälleen ihan eri tyyliset vaatteet, ajattelin että ehkä tarkoituksella. Ei hänellä ollut siinä vaiheessa halua miellyttää yhtään ketään, ehkä kaikkein vähiten puolisoaan, joka oli jo päättänyt lähteä litomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Juudit vaikuttaa kivalta, mutta en kyllä pidä häntä seksuaalisesti puoleensavetävänä. Itseasiassa Kati on ainoa, joka säväyttää. No, mä olenkin miedosti bi-nainen, joka preferoi miehiä.
Eihän sillä ole mitään merkitystä, mitä mieltä sinä tai kukaan meistä on osallistujien puoleensavetävyydestä :D Ainoastaan sillä on/oli, miten se pariskunnan toinen osapuoli sen koki. Ja se taas on voinut johtua myös jostain aivan muustakin kuin ulkonäöstä.
Sitä tarkoitin aiemmin kun kirjoitin siitä, että vaikka ihminen näyttäisi petolinnun perseeltä, hän voi olla vaikka kuinka mahtava puoliso ja rakastettu ja haluttu oman puolisonsa taholta. Näitä asioita ei voi koskaan kukaan ulkopuolinen määritellä, ne ovat kahdenvälisiä asioita.
Joillekin viehtyminen vaatii sitä, että toisella täytyy olla oiotut hampaat, nypityt kulmat, värjätyt hiukset, sikspäkki, hoikka vartalo tms jne, joillekin taas ei. Itse kuulun jälkimmäisiin. Olen usein viehtynyt miehistä jotka eivät yleisen käsityksen mukaan välttämättä ole komeita, hyvännäköisiä tai seksikkäitä. Minun mielestäni he silti ovat olleet puoleensavetäviä. Siihen kun vaikuttaa niin moni muukin seikka kuin ulkonäön pikku yksityiskohdat. Nykyään tuntuu että takerrutaan pikkuseikkoihin. Jos vaikka nenä on vääränlainen, niin se on siinä. Vähissä on libido! Ja siinä voi samalla menettää aivan upean suhteen, joka voisi olla myös seksuaalisesti mitä mahtavin. Mutta minkäs sille sitten tekee, jos henkinen nirppanokkuus vaivaa. Sellainen on minusta PALJON rumempaa kuin vaikkapa purennasta johtuva "irvistävä" perusilme. Välillä vaikuttaa siltä, kuin ihmisten odotettaisiin olevan samasta sapluunasta veistettyjä jotta heitä voisi kutsua hyvännäköisiksi, viehättäväksi tai puoleensavetäviksi. Karmean tylsää ja muovista! Minusta on ihanaa, että ihmisiä on kaikenlaisia, ja he kaikki ovat omalla tavallaan viehättäviä.
Joskus ulkonäköä koskeva valikoivuus voi olla nirppanokkaisuutta ja pinnallista, mutta kun ihmiset ovat erilaisia myös siinä mielessä, miten tärkeä asia estetiikka on heidän elämässään. Joku voisi huonosti, jos koti ei ole siisti, kaunis ja harmoninen, jollekin toiselle nuo asiat ovat yhdentekeviä. Kumpikaan ei ole pinnallinen, vaan tarpeet ovat erilaiset.
Ulkonäköön liittyvät mieltymykset vovat olla myös jotenkin sisäänrakennettuja. Emme halua ihmisiä, jotka muistuttavat liiaksi sukulaisia, koska ... No, me tiedämme miksi. Minä en olisi koskaan oppinut sietämään yhden osallistujan tiettyä piirrettä kasvoissa, mutta en väitä, että se olisi joku absoluuttisesti ruma piirre. Minä en vaan oppisi sitä sietämään. Sitten taas jonkun toisen "ruma" piirre muuttui kauden lopussa kohden neutraaliksi. Molemmat ovat mielipiteitä, joille en voi itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin henkilö koko kaudella oli Kati. Ärsyttävä tapa hörötellä joka lauseen perään. Ja se muutenkin nariseva ääni. Kuka tuollaista jaksaisi kuunnella? Katin kannattaisi mennä puheterapeutille. Ilmeisesti oittu tai opeteltu tapa.
Esität, että narinasta pois opettelemisen pitää kuulua julkisen terveydenhuollon palveluvalikoimaan? Jokaiselle nuorelle naiselle, joka muodikkaasti narisee, pitää yhteiskunnan tarjota puheterapia?
Eikö puheterapiaan pääse itse maksavana? Jos pääsee, niin turhaa mäkätät. Jos ei, niin sano sitten se ja pysytään asiassa.
Kyllä, mutta ovat ylityöllistettyjä muutenkin ja julkinen puoli ostaa palveluja yksityisiltä palveluntarjoajilta.
T: eri
Kati saisi takuulla hoitoa jos vain haluaisi. Itse olen saanut just yksityiseltä puheterapeutilta apua kunnan maksamana. Syy äänen käheytyminen, vaikkei tilanne ollut lähellekään niin kauhea kuin Katilla. Kävin terkkulassa, sieltä lähete foniatrille, sieltä 5 kerran lähete puheterapiaan, ei ollut hankalaa.
Eikö Kati tajua itse äänensä tilaa?
Kati tarvitsisi ensisijaisesti psykoterapiaa , sitten muut asiat. Eikö kukaan läheinenkään puhu hänelle ja kerro miltä hänen toimensa näyttävät !!!!
No miltä ne näyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, täällä tietäjät tietävät, että Kati ja Janne ovat eronneet. Eivät muuten ole. Sen kertoo teille Janne, joka on antanut haastattelun Maikkarille. Tulee ulos tiistaina tai keskiviikkona. Sitten ei tarvitse enää länkyttää turhasta.
Tässäpä meillä kelpo (epä)selvännäkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin henkilö koko kaudella oli Kati. Ärsyttävä tapa hörötellä joka lauseen perään. Ja se muutenkin nariseva ääni. Kuka tuollaista jaksaisi kuunnella? Katin kannattaisi mennä puheterapeutille. Ilmeisesti oittu tai opeteltu tapa.
Esität, että narinasta pois opettelemisen pitää kuulua julkisen terveydenhuollon palveluvalikoimaan? Jokaiselle nuorelle naiselle, joka muodikkaasti narisee, pitää yhteiskunnan tarjota puheterapia?
Eikö puheterapiaan pääse itse maksavana? Jos pääsee, niin turhaa mäkätät. Jos ei, niin sano sitten se ja pysytään asiassa.
Kyllä, mutta ovat ylityöllistettyjä muutenkin ja julkinen puoli ostaa palveluja yksityisiltä palveluntarjoajilta.
Kati saisi takuulla hoitoa jos vain haluaisi. Itse olen saanut just yksityiseltä puheterapeutilta apua kunnan maksamana. Syy äänen käheytyminen, vaikkei tilanne ollut lähellekään niin kauhea kuin Katilla. Kävin terkkulassa, sieltä lähete foniatrille, sieltä 5 kerran lähete puheterapiaan, ei ollut hankalaa.
Kati tarvitsisi ensisijaisesti psykoterapiaa , sitten muut asiat. Eikö kukaan läheinenkään puhu hänelle ja kerro miltä hänen toimensa näyttävät !!!!
No miltä ne näyttävät?
Et ole katsonut ohjelmaa? Jos olet, tiedät kyllä.
Ja täällä on aihetta perattu sivukaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miltä ne näyttävät?
Sitä voi päätellä, mm. tältä palstalta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, täällä tietäjät tietävät, että Kati ja Janne ovat eronneet. Eivät muuten ole. Sen kertoo teille Janne, joka on antanut haastattelun Maikkarille. Tulee ulos tiistaina tai keskiviikkona. Sitten ei tarvitse enää länkyttää turhasta.
Tässäpä meillä kelpo (epä)selvännäkijä
Tieto riittää.
Luulenpa, että Juudithilla on piankin juttua jossain, että mies löytyi. Siinä on reilun oloinen nainen ja kenelle vaan miehelle tuollainen kumppani olisi täydellinen aviopuoliso. Tsemppiä Judithille.
Ei mikään? Noinhan ihmissuhteet juuri toimivat. Jos yhden kanssa ei homma toimi, seuraavan kanssa voi toimia erinomaisesti.
Varmasti ohjelmaan osallistuminen on opettanut, mitä ominaisuuksia kumppanilta todella haluaa, ja kokemus parisuhteesta on motivoinut tavoittelemaan sellaista sopivamman ihmisen kanssa.