Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
15481/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aina ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, että joka ainut kommentti tai mielipide pitää harkita, miettiä, prosessoida sun muuta ennenkuin sen voi suustaan ulos päästää. Kuten jotkut täällä kertovat, että täytyy.

Ei tietysti sammakoitakaan, toki niitä joskus tulee.

Mutta minä aikuisena ihmisenä olen aika monesta asiasta jo tehnyt päätelmäni, minulla on mielipide ja omat arvot. Olen pohtinut ja käynyt ne läpi päässäni joko yksin tai sitten jonkun ihmisen kanssa keskustellen. Eli ne on niinkuin valmiina päässäni, en niitä nyt ihan jatkuvasti vaihda ja venkslaakaan. Tunnen niinsanotusti itseni.

Minulla on kyllä ikää, yksi avioliitto, yksi avoliitto ja monenlaisia kiemuroita ja ihmisiä niin suhdepuolella kuin ystävyyspuolellakin. Ehkä sekin vaikuttaa.

Mutta kun siis keskustelen, tutustun, tapailen ihmisiä, ihan mitä tahansa niin kyllähän "valmiit" asiat sieltä aivoista tai mielestä aika helposti tulevat ja sitten myös muuttuvat puheen tasolle.

Tuntuisi kamalan hankalalta ja todella oudolta joka kerta miettiä ja alkaa läpikäydä, että niiiin, mitähän minä tästä nyt ajattelen tai mitähän mieltä minä nyt taas tästä olenkaan, hhhmmm, täytyypä nyt prosessoida.

Eikö suurin osa ihmisistä ole aika moneste asiasta jotain mieltä tai on miettinyt ja pohtinut omia tunteitaan ja toivomuksia jo etukäteen?

Mikä siinä on niin vaikeata ne sanoa spontaanisti eikä joka ainut kerta miettiä alusta loppuun niin pitkään?

Kyllä voi ilmaista itseään spontaanistikin.

Kyllähän sitä voi puhua spontaanisti mukavia, hauskoja juttuja. Luoda lämpöä ja positiivista tunnelmaa.

Mutta se äityy henkisen väkivallan puolelle, jos sitä "spontaania ilmaisuaan" käyttää toisen painostamiseen ja lannistamiseen.

Ihan yhtä lailla se on henkistä väkivaltaa, jos sitä "sisäänpäinkääntyneisyyttään" eli suomeksi mykkäkoulua, käyttää toisen painostamiseen ja lannistamiseen.

Ihme jargonia, hienoilla termeillä yritetään saada asiat kääntymään päinvastaisiksi

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, mutta tiettyjen pysyvien ominaisuuksien, kuten harkitsevaisuuden, harvapuheisuuden, rauhallisuuden, ujouden yms. ilmaiseminen ei todellakaan ole mykkäkoulua.

Juuri näin! Ja mykkäkoulua voi harrastaa jopa puhelias ekstrovertti!

Vierailija
15482/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati ei ehkä implementoi näitä vauvapalstan kommentteja mutta olisiko hänellä lähipiirissä joku niin rohkea, että uskaltaisi sanoa Katille suoraan tavasta, jolla hän Jannea kohteli?

Jos Janne on kuvioissa, se voisi pelastaa suhteen. Jos ei, niin opiksi vastaisen varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15483/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi introvertti/ekstrovertti jakoa, mutta kun se nyt jossain tuli esille.

Olen ollut introvertin miehen kanssa suhteessa. Vaikka meillä oli todella paljon rakkautta tämä erilaisuus kyllä rassasi, varmaan molempia.

Täällä on puhuttu, että ekstrovertti kouluttaa, kohtelee alentuvasai yms. Ei se ole läheskään aina niin, ei ainakaan tahallaan. Mutta kun asioista on vaan pakko joskus puhua. Ja ei ekstroverttkään jaksa 100 % olla yliymmärtävä, hyvällä tuulella, hänkin voi olla turhautunut tai väsynyt.

Tiedostin hyvin, että nopea puhe ja temperamentti lamaannuttaa miehen. Opettelin puhumaan hitaammin ja aloin hakea sopivia tilaisuuksia tai tarkkailin miehen mielialoja milloin olisi hyvä aika puhua jostain asiasta.

Vaikka esitin kuinka neutraalin ja arkisen kysymyksen saattoi mies ärähtää: sinä hallitset minua, sinä määräilet, en vastaa kun kysyt taas tuolla äänellä.

Kerran esimerkiksi kysyin, mielestäni ihan normaalisti, koska taas sinulla onkaan kesäloma. Mies koki senkin, että utelin hänen elämäänsä ja kysymykselläni oli tarkoitus hallita hänen elämäänsä.

Kun taas minulla oli tarkoitus, että tietäisin ja voisimme suunnitella jotain yhdessä silloin. Asuimme yhdessä.

Jos on introverteistä raskasta olla ekstrovertin kanssa niin kyllä on myös todella raskasta ekstrovertillä. Pitää aina kovin tarkkaan miettiä mitä voi kysyä, milloin ja voiko suoraan vai pitääkö olla ensin joku valmisteleva esipuhe.

Ja siltikin kovin usein meni mynkään, introvertin pään sisään ei tunnu millään pääsevän.

Ei sen ekstrovertin korkkiruuviksikaan kait tarvitse vääntyä introvertin kanssa. Ettei toinen saa traumoja.

No sun miehen käytöksessä ei ollut kyse introverttiydestä. Ei ollenkaan. Googleta vaikka. Sun miehelläsi oli muita ongelmia.

Vierailija
15484/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin inhottavaa Tommilta alleviivata, että on löytänyt IHANAN naisen. Neutraalimpi sanavalinta olisi parempi. Kääntää veistä haavassa. (Haastattelua en löytänyt, ehkä se käytiin kirjallisesti eikä videona?)

Mieluummin olisi jättänyt kertomatta koko asian.

Vierailija
15485/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aina ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, että joka ainut kommentti tai mielipide pitää harkita, miettiä, prosessoida sun muuta ennenkuin sen voi suustaan ulos päästää. Kuten jotkut täällä kertovat, että täytyy.

Mutta minä aikuisena ihmisenä olen aika monesta asiasta jo tehnyt päätelmäni, minulla on mielipide ja omat arvot. Olen pohtinut ja käynyt ne läpi päässäni joko yksin tai sitten jonkun ihmisen kanssa keskustellen. Eli ne on niinkuin valmiina päässäni, en niitä nyt ihan jatkuvasti vaihda ja venkslaakaan. Tunnen niinsanotusti itseni.

Minulla on kyllä ikää, yksi avioliitto, yksi avoliitto ja monenlaisia kiemuroita ja ihmisiä niin suhdepuolella kuin ystävyyspuolellakin. Ehkä sekin vaikuttaa.

Mutta kun siis keskustelen, tutustun, tapailen ihmisiä, ihan mitä tahansa niin kyllähän "valmiit" asiat sieltä aivoista tai mielestä aika helposti tulevat ja sitten myös muuttuvat puheen tasolle.

Tuntuisi kamalan hankalalta ja todella oudolta joka kerta miettiä ja alkaa läpikäydä, että niiiin, mitähän minä tästä nyt ajattelen tai mitähän mieltä minä nyt taas tästä olenkaan, hhhmmm, täytyypä nyt prosessoida.

Eikö suurin osa ihmisistä ole aika moneste asiasta jotain mieltä tai on miettinyt ja pohtinut omia tunteitaan ja toivomuksia jo etukäteen?

Mikä siinä on niin vaikeata ne sanoa spontaanisti eikä joka ainut kerta miettiä alusta loppuun niin pitkään?

Kyllähän sitä voi puhua spontaanisti mukavia, hauskoja juttuja. Luoda lämpöä ja positiivista tunnelmaa.

Mutta se äityy henkisen väkivallan puolelle, jos sitä "spontaania ilmaisuaan" käyttää toisen painostamiseen ja lannistamiseen.

Ihan yhtä lailla se on henkistä väkivaltaa, jos sitä "sisäänpäinkääntyneisyyttään" eli suomeksi mykkäkoulua, käyttää toisen painostamiseen ja lannistamiseen.

Ihme jargonia, hienoilla termeillä yritetään saada asiat kääntymään päinvastaisiksi

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, mutta tiettyjen pysyvien ominaisuuksien, kuten harkitsevaisuuden, harvapuheisuuden, rauhallisuuden, ujouden yms. ilmaiseminen ei todellakaan ole mykkäkoulua.

Eikä spontaani ilmaisu painostamista ja lannistamista. Tuollainen toiminta on mielestäni  harkittua.

No pointti onkin siinä, että mitä sanoo ja miten se mitä sanoo vaikuttaa toiseen. Ei hiljaisuus tai puheripuli ole kumpikaan absoluuttisesti hyvä tai huono.

Vierailija
15486/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan puhutaan että puhumattomuus voi olla vallankäyttöä. Mutta niin voi myös olla rasittavuuteen asti menevä jatkuva puhuminen ja puhumisesta puhuminen! Etenkin toisen painostaminen ja jatkuva kritisointi on vallankäyttöä. Ja "hitaudesta" pilkkaaminen, mikä on vain sitä mitä toinen on. Ei mitään tahallista pirullisuutta.

Riippuu ihmisestä, tekeekö runsaasta puhumisesta/ vähemmästä puhumisesta vallankäytön aseen parisuhteessa.

Todennäköisin vaihtoehto on se, että se ei ole kummaltakaan vallankäyttöä, vaan ihminen vain on mitä on. Parhaimmassa tapauksessa arvostavat toisiaan sellaisina kuin on ja välillä tulevat puolin ja toisin vastaan.

Ei niin että aina toinen painostaa toista johonkin suuntaan. Se on vallankäyttöä.

Tämä! Ja minua eniten harmitti Jannen puolesta se, että Kati oli niin alentuva Jannea kohtaan ja pilkkasi avoimesti. Esimerkiksi "nyt se haluaa taas pussata" kommentti Katin kavereiden edessä. Alentuvaa kommentointia, jaksaako ja pärjääkö Janne liikunnallisesti. Ilkkumista, että Kati syö pitsankin nopemmin kuin Janne jne. Outokummussa hän ilmeisesti yritti antaa myönteisä palautetta mutta sai senkin kuullostamaan ivaamiselta: täällähän olet puhunnut enemmän kuin aiemmin neljän viikon aikana yhteensä ja kireää naurua päälle.

Puhui päälle, ei malttanut kuunnella. Ja jos kuunteli, alkoi puhua asian vierestä tai tivata jotain. Kohtaus puistonpenkillä oli ahdistavaa katsottavaa.

Kati kapsahti kaulaan pussaamaan jo ennen kuin vihkiminen oli ohi. Häissä kiehnäsi kiinni ja pusutteli. Janne tulkitsi, että Kati haluaa läheisyyttä ja pusuja. Kun sitten antoi niitä vaimolleen, hellyys menikin kortille ja Janne nolattiin julkisesti siitä, että haluaa enemmän läheisyyttää kuin Kati.

Ei toista ihmistä saa kohdella noin!

Ihmettelen, että asiantuntijat sallivat tämän. Miralle näytettiin video omasta kommunikaatiotyylistä mutta Kati sai temmeltää vapaasti.

Olikohan niin suuret paineet saada edes yksi "onnistunut" pari?

Mediassakin keskitytään M&M ja E&T eroihin. Katin ja Jannen eritahtisuudesta ja kommunikaatiosta puhutaan mutta toisen ihmisen nöyryyttäminen ohitetaan?!

Myös Tuomakselle olisi pitänyt ehdottomasti näyttää videolta omaa käytöstään.

Ihmettelen, miten tuotanto salli Tuomaksen käyttäytyä parissa vikassa jaksossa niin vihamielisesti ja aiemminkin.

Emma-parka sai pidätellä kyyneliään niin monta kertaa.

Vierailija
15487/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin inhottavaa Tommilta alleviivata, että on löytänyt IHANAN naisen. Neutraalimpi sanavalinta olisi parempi. Kääntää veistä haavassa. (Haastattelua en löytänyt, ehkä se käytiin kirjallisesti eikä videona?)

Mieluummin olisi jättänyt kertomatta koko asian.

Viisas olisi pitänyt tiedon itsellään.

Vierailija
15488/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Kati kaipaa jotenkin persoonallisempaa puhetta. Missä Janne omaehtoisesti kertoisi elämästään, unelmistaan, tunteistaan, vahvuuksista, heikkouksista jne.

Asiallinen, selkeä, punnittu ja hyvin artikuloitu puhe harvoin synnyttää tunnetta tai läheisyyden tunnetta. Se ei ole useinkaan lämmintä. Se on yleistä puhetta.

Siihenhän pystyy miltei jokainen aikuinen ihminen esimerkiksi työelämässä, työhaastattelussa tai kuten nyt Outokumpu-kotiseutukierroksella Janne pystyi.

Mutta se ei pelkästään riitä parisuhdetta luodessa eikä siinä parisuhteessakaan.

Vai riittääkö joillekin, ilmeisesti aika monelle.

Siksi Katia ei ymmärretä eikä niitä muita, jotka yrittävät tätä selittää.

Kuten ei ymmärretä esimerkiksi sitä, että täytyy olla kemiaa tai kipinää. Jos sellaista ei itse kaipaa tai ymmärrä mitä se on.

Ei pidä niin kovin tuomita ihmisiä joilla on parisuhteesta erilaisia toiveita ja tietävät elleivat ne toiveet täiti tai edes osittain niin ei parisuhde ole ehkä tämän ihmisen kanssa mahdollinen.

Itse olen Katin tyylinen, mutta ymmärrän kyllä sen, että joillakin on taas ihan eri kriteerit kumppania valitessa. Eikä sekään ole väärin tai väärä tapa.

Vakka kantensa valitsee.

Lämpö ja läheisyys tulee rakkauden myötä. Janne ja Kati onnistuvat, kun katsovat yhdessä samaan suuntaan yksilöinä.

Ihan pikku juttu mutta epäonnistuivat jo, ja ovat eronneet. Introvertti tai ekstrovertti , montaa on mutta ketään ei parisuhteessa kohdella noin. Katin hallitsematon, impulsiivinen käytös on se joka tämän pilasi. Yleensä, ja etenkin silloin kun yritetään , pyritään hallitsemaan itsensä edes niin että älyää pitää suunsa kiinni. Siihen ei Kati, ja Katin tapaiset ihmiset yleensä pysty. Ennemmin tai myöhemmin oma persoona paljastuu. Niin nytkin. Kyse on harkinnan käyttämisestä, tuntui miltä tuntui. On myös oltava rahtunen malttia, jota hänellä ei totisesti ole. Suusta tulee, ihan kaikki. Tämä nähtiin jo hääjaksossa, oli niin täydellistä, ja yhtä näytelmää . Rakastuu ihastumiseen ja rakastumiseen ja siihen mitä muut odottavat. Täydellinen näytelmä , joka paljastui todella pian. Se että haluaa, ja haluaa pitää naruja käsissään on Karin täydellinen harha, kaikissa ihmissuhteissaan. Toista ei voi hallita eikä muuttaa haluamakseen ei vaikka olisi kuinka hyvä tahto ja extrovertti. Toisten niskaan vyöryttäminen kertoo paljon omasta itsetuntemuksesta. Karihan saa tästä usein palautetta, ja aina kääntää sen jankkaamiseksi ja inttämiseksi. Luulisi jo miettivän enemmänkin miten itse toimii, kun niin usein törmää tähän pulmaan. Terveisiä läheisille ja ystäville, lakatkaa hymistely ja puhukaa rehellisesti , ainoa tie muuttumiseen. Janne oli järkevä mies, osasi punnita monelta kantilta, ja pinnallinen piti lähes lopun asti.

Vierailija
15489/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä spontaani ilmaisu painostamista ja lannistamista. Tuollainen toiminta on mielestäni  harkittua.

No pointti onkin siinä, että mitä sanoo ja miten se mitä sanoo vaikuttaa toiseen. Ei hiljaisuus tai puheripuli ole kumpikaan absoluuttisesti hyvä tai huono.

No just niin.

Täällä vaan vaikuttaa introus olevan hyveellisyyttä, ja ekstrous jotain teeskenneltyä ulkokultaisuutta.

Kumpi on pahempi? Harkittu vai spontaani ilkeys?

Harkittu, tahallisesti ilkeä/kosto?

Spontaani, ilkeä perusluonne/äkillinen suuttumus?

Vierailija
15490/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Janne osaa puhua! Kohtaus ravintolassa, jossa Janne kertoi Katille mm että ei olisi normaalielämässä treffaillut Katia paria kertaa enempää, oli veretseisauttavan ihana ja vakuuttava hetki! Janne on toisten tunteet huomioiva ja diskuteeraava. Kun hän aikansa otti hiljaa vastaan piilopottulut ja kireät naurut, hän avaisi sanaisen arkkunsa yhtä rauhallisesti kuin aina. Mutta sisältö olikin tuhtia tavaraa.

Kati oli kerrankin hiljaa ja vakava. Eikä nauranut.

Ehdottomsti paras hetki tällä kaudella!

ps. te intro-/ekstrovertit, jotka jauhatte monta sivua, hankkikaa huone. Tai perustakaa vaikka oma ketju.

Vierailija
15491/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Kati kaipaa jotenkin persoonallisempaa puhetta. Missä Janne omaehtoisesti kertoisi elämästään, unelmistaan, tunteistaan, vahvuuksista, heikkouksista jne.

Asiallinen, selkeä, punnittu ja hyvin artikuloitu puhe harvoin synnyttää tunnetta tai läheisyyden tunnetta. Se ei ole useinkaan lämmintä. Se on yleistä puhetta.

Siihenhän pystyy miltei jokainen aikuinen ihminen esimerkiksi työelämässä, työhaastattelussa tai kuten nyt Outokumpu-kotiseutukierroksella Janne pystyi.

Mutta se ei pelkästään riitä parisuhdetta luodessa eikä siinä parisuhteessakaan.

Vai riittääkö joillekin, ilmeisesti aika monelle.

Siksi Katia ei ymmärretä eikä niitä muita, jotka yrittävät tätä selittää.

Kuten ei ymmärretä esimerkiksi sitä, että täytyy olla kemiaa tai kipinää. Jos sellaista ei itse kaipaa tai ymmärrä mitä se on.

Ei pidä niin kovin tuomita ihmisiä joilla on parisuhteesta erilaisia toiveita ja tietävät elleivat ne toiveet täiti tai edes osittain niin ei parisuhde ole ehkä tämän ihmisen kanssa mahdollinen.

Itse olen Katin tyylinen, mutta ymmärrän kyllä sen, että joillakin on taas ihan eri kriteerit kumppania valitessa. Eikä sekään ole väärin tai väärä tapa.

Vakka kantensa valitsee.

Lämpö ja läheisyys tulee rakkauden myötä. Janne ja Kati onnistuvat, kun katsovat yhdessä samaan suuntaan yksilöinä.

Ihan pikku juttu mutta epäonnistuivat jo, ja ovat eronneet. Introvertti tai ekstrovertti , montaa on mutta ketään ei parisuhteessa kohdella noin. Katin hallitsematon, impulsiivinen käytös on se joka tämän pilasi. Yleensä, ja etenkin silloin kun yritetään , pyritään hallitsemaan itsensä edes niin että älyää pitää suunsa kiinni. Siihen ei Kati, ja Katin tapaiset ihmiset yleensä pysty. Ennemmin tai myöhemmin oma persoona paljastuu. Niin nytkin. Kyse on harkinnan käyttämisestä, tuntui miltä tuntui. On myös oltava rahtunen malttia, jota hänellä ei totisesti ole. Suusta tulee, ihan kaikki. Tämä nähtiin jo hääjaksossa, oli niin täydellistä, ja yhtä näytelmää . Rakastuu ihastumiseen ja rakastumiseen ja siihen mitä muut odottavat. Täydellinen näytelmä , joka paljastui todella pian. Se että haluaa, ja haluaa pitää naruja käsissään on Karin täydellinen harha, kaikissa ihmissuhteissaan. Toista ei voi hallita eikä muuttaa haluamakseen ei vaikka olisi kuinka hyvä tahto ja extrovertti. Toisten niskaan vyöryttäminen kertoo paljon omasta itsetuntemuksesta. Karihan saa tästä usein palautetta, ja aina kääntää sen jankkaamiseksi ja inttämiseksi. Luulisi jo miettivän enemmänkin miten itse toimii, kun niin usein törmää tähän pulmaan. Terveisiä läheisille ja ystäville, lakatkaa hymistely ja puhukaa rehellisesti , ainoa tie muuttumiseen. Janne oli järkevä mies, osasi punnita monelta kantilta, ja pinnallinen piti lähes lopun asti.

Sinä se yrität laittaa kapuloita rattaisiin, mikä lienee motiivisi. Kostoko?

Onko Kati ekstrona loukannut intron herkkää, kostonhimoista sielua. Et aikanaan saanut sanottua, ja se on jäänyt kaivelemaan ja kasvanut suhteettomaan mittakaavaan.

Kati ja Janne ovat edelleen yhdessä, en ymmärrä miksi yrität täällä jatkuvasti vakuutella päinvastaista.

En usko, että sinulla on pääsyä Kati instaan. Tai että omaisit sisäpiirin tietoa.

Olet vain pahantahtoinen ja kateellinen.

Vierailija
15492/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on maininnut sen, että Tuomas itketti Emmaa, mutta Emmahan itki jo silloin kun ei ollut vielä Tuomasta tavannutkaan.

Vierailija
15493/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kati halusi "syvällistä" keskustelua, ei hänen omasta ulosannistaan sitä ainakaan voinut päätellä. Se että puhuu paljon ei tee sisällöstä automaattisesti yhtään sen laadukkaampaa.

Vierailija
15494/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just niin.

Täällä vaan vaikuttaa introus olevan hyveellisyyttä, ja ekstrous jotain teeskenneltyä ulkokultaisuutta.

Mitä ihmettä sä haluat sanoa? :D  Sanoja ja tekstiä on niin maan perusteellisesti, mutta sisältöä tai ydintä ei erota erkkikään.

Ei sen väliä onko introvertti tai ekstrovertti tai jotain siltä väliltä. Tärkeintä on, että molemmilla on tilaa olla omat itsensä ilman päsmäröintiä tai vallankäyttöä. Pohdiskelevuus ja harkitsevaisuus ei ole sen enempää vallankäyttöä kuin puheliaisuuskaan. Sen sijaan mykkäkoulu on ja myös puhumaan painostaminen.

Vierailija
15495/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Janne osaa puhua! Kohtaus ravintolassa, jossa Janne kertoi Katille mm että ei olisi normaalielämässä treffaillut Katia paria kertaa enempää, oli veretseisauttavan ihana ja vakuuttava hetki! Janne on toisten tunteet huomioiva ja diskuteeraava. Kun hän aikansa otti hiljaa vastaan piilopottulut ja kireät naurut, hän avaisi sanaisen arkkunsa yhtä rauhallisesti kuin aina. Mutta sisältö olikin tuhtia tavaraa.

ps. te intro-/ekstrovertit, jotka jauhatte monta sivua, hankkikaa huone. Tai perustakaa vaikka oma ketju.

Mistä tiedät minkä aikaa Janne otti vastaan "piilopottuilut" ymv.?

Kyllä hän on ilmaissut mielipiteensä joka jaksossa, luuletko että ne on säästelty ja sitten kerralla paukautetaan kaikki ilmoille.

Ja Katihan on usein kehunut Jannea monisanaisesti, ai mut kai sekin on "pottujen piilotusta".

Vierailija
15496/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ja on ilmaissut mielipiteensä siitä, miten rasittavuuteen asti puhutaan puhumisesta 🤣 Ei hän mikään nössö tai mykkäkoululainen ole, vaan hänellä jämäköitä osuvia havaintoja ja mielipiteitä.

Vierailija
15497/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just niin.

Mitä ihmettä sä haluat sanoa? :D  Sanoja ja tekstiä on niin maan perusteellisesti, mutta sisältöä tai ydintä ei erota erkkikään.

Ei sen väliä onko introvertti tai ekstrovertti tai jotain siltä väliltä. Tärkeintä on, että molemmilla on tilaa olla omat itsensä ilman päsmäröintiä tai vallankäyttöä. Pohdiskelevuus ja harkitsevaisuus ei ole sen enempää vallankäyttöä kuin puheliaisuuskaan. Sen sijaan mykkäkoulu on ja myös puhumaan painostaminen.

vallankäyttöä

henkistä väkivaltaa

päsmäröintiä

----> kun ei oman mielen mukaista

Vierailija
15498/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on maininnut sen, että Tuomas itketti Emmaa, mutta Emmahan itki jo silloin kun ei ollut vielä Tuomasta tavannutkaan.

On olemassa monenlaisia itkuja. Kukapa meistä ei joskus itkisi.

Mutta Emma joutui pidättelemään itkua monta kertaa Tuomaksen käytöksen vuoksi. Tuomas näki sen ja jatkoi käytöstään.

Oli Emmassakin puuttensa. Heidän ero on siinä, että Emma suostui näkemään virheensä ja myönsi ne jopa kameran edessä. Tuomas vaan totesi, että hän on millainen on ja sanoo, mitä mieleen tulee.

Tämä on ehkä se piirre Tuomaksessa mikä sai monen katsojan ärsyyntymään. Alkuunhan Tuomas oli pidetympi mutta tuo omahyväinen itsekkyys on luotaan työntävää.

Ja turha tästä on nyt loukkaantua. Olen milainen olen ja kirjoitan mitä sattuu. Jos siitä loukkaantuu, on liian huonolla itsetunnolla varustettu.

Vierailija
15499/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vaan luuta lihaks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät minkä aikaa Janne otti vastaan "piilopottuilut" ymv.?

Kyllä hän on ilmaissut mielipiteensä joka jaksossa, luuletko että ne on säästelty ja sitten kerralla paukautetaan kaikki ilmoille.

Ja Katihan on usein kehunut Jannea monisanaisesti, ai mut kai sekin on "pottujen piilotusta".

Täällä sittenkinkö implementoidaan?

Vierailija
15500/18026 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ja on ilmaissut mielipiteensä siitä, miten rasittavuuteen asti puhutaan puhumisesta 🤣 Ei hän mikään nössö tai mykkäkoululainen ole, vaan hänellä jämäköitä osuvia havaintoja ja mielipiteitä.

Siksipä juuri Katille sopiva.

Ketju on lukittu.