Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Mua ihmetyttää miksi Matti on tässä ohjelmassa ja miksi hänet on matchattu Miran kanssa. Matti vaikuttaa parisuhdemielessä joltain 12-vuotiaalta. 35 vuotias mies eikä yhtään seurustelusuhdetta takana. Matti on ihan ok kivannäköinen, on hyvä työ, elämänhallinta kunnossa, on kavereita, harrastuksia jne. eli ei mitään varsinaista syytä siihen, miksei parisuhdetta voisi olla. Mutta ehkä suhtautumisessa naisiin on jotain epäkypsää.
Mira taas sen sijaan on hyvällä tavalla perinteisen naisellinen nainen, joka ansaitsisi ja tarvitsisi perinteisen miehekkään miehen. Oma mieleni olisi objektiivisesti ajatellen varmasti paljon parempi match Miralle kuin minulle. Miehelläni on asenne, että nainen on kuningatar, jota hemmotellaan ja jota miehen pitää pitää hyvänä mutta mies on kuitenkin perheen pää ja vastuunkantaja. Mieheni on myös äärimmäisen perhekeskeinen, olisi halunnut suurperheen ja kotona ja puutarhassa viihtyvän sievän emännän, jota hemmotella ja pitää hyvänä. Voin kuvitella, miten hän pitäisi Miran kaltaisesta naisesta ja saisi varmasti Miran parhaat puolet esiin. Matti taas omalla epävarmuudellaan, "epämiehekkyydellään" ja kyvyttömyydellään tehdä päätöksiä saa Miran varuilleen. Mira ei selvästikään koe oloaan turvalliseksi Matin seurassa ja sitten kommunikaatio lähtee tuolle vinoilulinjalle, mistä ei seuraa mitään hyvää.
Summa summarum: Miralle sopisi joku vanhan ajan perheen pää-herrasmies, Matille taas ehkä joku 40+ vuotias eronnut nainen, joka ei enää haluakaan mennä naimisiin eikä asua pysyvästi miehen kanssa yhdessä. Voisivat käydä silloin tällöin golfaamassa, keikoilla, lätkämatseissa, matkustella, jne ilman vakavia sitoumuksia.
J ja T voivat mennä vauvanaaman seksuaaliterapiaan, jo alkaa litinä ja läiske kuulua. No ei ehkä. Olikohan niin, että Thunderi oli ainut, joka tätä seksuaalista vetovoimapuolta ja sukupuolten välistä vetovoimaa halusi korostaa ja heitettiin pihalle vanhankantaisena feministisen ajattelun tieltä. Joo ei ehkä Thunderia tuohon enää, mutta nuo muut lässyttäjät voisi vaihtaa. Eihän noiden omatkaan suhteet ole toimineet.
Jos Juudit laittais vähän pilkettä silmään, punaa huuliin, hajuvettä, nätit vaatteet ja rintsikat, ei pyjanapyjamakaapua. Ja Tommi omalta osaltaan laittautuis myös kivoihin kuteisiin, näkis ja sanoittais Juuditin vahvuudet ja kaivais ne tanssimuuvit taas esiin. Haisevana pyjamassa, rähmät silmissä, nenäkkäänä ja yliväsyneenä - ketä kukaan mies tai nainen kiinnostaa! Mut ai niin, kun pitää saada olla omana itsenään luomu ja realisti. Sitte ihmetellään kun ei o kipinää.
Vierailija kirjoitti:
Todella aivan tuikitavismies nirsoilee hänelle valitun naisen osalta. Noloa ja tyhmää.
En osaa pitää unelmien tavoittelua tyhmänä.
Jos ei saa sitä unelmiensa naista, niin voi tyytyä kaveriporukkaan, kun ihmisten seuraa kaipaa, ja seksin osalta omaan käteen. Ei elämässä nainen ole mikään välttämättömyys, eikä ainakaan niin että mitä hyvänsä olisi naisen eteen valmis kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän herrat ja rouvat oikein odottivat? Että vaan kauheesti alttarilla pussaten syttyy hekuma ja suuri rakkaus tuntemattomaan. Ja voi mikä pettymys, kun ei tunnukaan siltä miltä häissä ja naimisissa pitäisi tuntua. Ois ihkua ku se oliski nii kätevää! Ei ois hankaluuksii eikä harmituksii vaa aina vaa unelmaa ja päivänpaistetta.
Noh nih. Päätetäänkö että on tosi rumaa kirjoittaa Katista , koska hän saattaa loukkaantua, tai hänen lähipiirinsä🤣. Nyt In kuitenkin sana vapaa, jossa voi todeta haastavantilanteen olevankin yllättäen käsillä. Kauan se filmi ja narina hihitys kestikin .Nyt on sitten Janne epäreilu kun ei n...ssi joka pilkkua toisin kuin eräät. Sen nimi on nyt eritahtisuus. Rva osaa ja tietää kaiken, ja varjele jos ei sano kaikkea. Tuossa kuluneessa ajassa, Jannelle on opetettu paikka ja tavat. Nytpä hän onkin tuhma poika kun antaa vähän palautetta , ja siitähän seuraa HAASTEITA. Tosi ylläri, että nyt sitten näin. Hän vain haluaa tietää kaiken ja että sanotaan, jos sanotaan hän saa raivarin. Kyllä nyt on surua puserossa kotikatsomossa . Onko Kati siis muka itsekäs määräilijänä, jolla on vaaaan niin hyvä tarkoitus että
Ihan meinää sydän särkyä. Loputon näytteleminen ja kikerrys loppuu aina ja totuus yleensä eteen vaikka olisi miten nokkela. Hienoa että Janne osaa ajatella itse ja lopulta avata suunsa . Olisiko vähän miestä? Parempi taivasalla kuin tuon persoonallisuus häiriöisen valtiattaren tossun alla. Aika aikaansa kutakin sanoi Janne kun suunsa avasi, ja siitä hatun nosto. En ole westendissä nyt, eikä ole nutturaa, enkä työtoveri tai työtön. Totuus se vilkuttelee tulevalle neidille🙈
No nyt on hämärää settiä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi Matti on tässä ohjelmassa ja miksi hänet on matchattu Miran kanssa. Matti vaikuttaa parisuhdemielessä joltain 12-vuotiaalta. 35 vuotias mies eikä yhtään seurustelusuhdetta takana. Matti on ihan ok kivannäköinen, on hyvä työ, elämänhallinta kunnossa, on kavereita, harrastuksia jne. eli ei mitään varsinaista syytä siihen, miksei parisuhdetta voisi olla. Mutta ehkä suhtautumisessa naisiin on jotain epäkypsää.
Mira taas sen sijaan on hyvällä tavalla perinteisen naisellinen nainen, joka ansaitsisi ja tarvitsisi perinteisen miehekkään miehen. Oma mieleni olisi objektiivisesti ajatellen varmasti paljon parempi match Miralle kuin minulle. Miehelläni on asenne, että nainen on kuningatar, jota hemmotellaan ja jota miehen pitää pitää hyvänä mutta mies on kuitenkin perheen pää ja vastuunkantaja. Mieheni on myös äärimmäisen perhekeskeinen, olisi halunnut suurperheen ja kotona ja puutarhassa viihtyvän sievän emännän, jota hemmotella ja pitää hyvänä. Voin kuvitella, miten hän pitäisi Miran kaltaisesta naisesta ja saisi varmasti Miran parhaat puolet esiin. Matti taas omalla epävarmuudellaan, "epämiehekkyydellään" ja kyvyttömyydellään tehdä päätöksiä saa Miran varuilleen. Mira ei selvästikään koe oloaan turvalliseksi Matin seurassa ja sitten kommunikaatio lähtee tuolle vinoilulinjalle, mistä ei seuraa mitään hyvää.
Summa summarum: Miralle sopisi joku vanhan ajan perheen pää-herrasmies, Matille taas ehkä joku 40+ vuotias eronnut nainen, joka ei enää haluakaan mennä naimisiin eikä asua pysyvästi miehen kanssa yhdessä. Voisivat käydä silloin tällöin golfaamassa, keikoilla, lätkämatseissa, matkustella, jne ilman vakavia sitoumuksia.
Jatkan vielä omaan viestiini lisää tuosta Matin kyvyttömyydestä tehdä pieniä arkisia päätöksiä. Olivat juhannuksen alla Prismassa ja Mira olisi halunnut, että Matti päättää mitä syödään ja mitä siihen hemmetin salaattiin laitetaan. Matti kiermurteli jo noin yksinkertaisen asian kanssa, oli selvästi vaikea tilanne hänelle. Voisin kuvitella, että tuollainen kyvyttömyys tehdä päätöksiä luo turvattomuuden tunnetta Miralle, tulee tunne että mikä ihmeen vätys tuossa on aviomiehenä. Vaikea myös kunnioittaa vätys-miestä.
Vielä hirveämpää oli katsoa jaksoa, missä Matti oli kutsuttu sukulaisen rippijuhliin eikä Matti osannut sanoa kantaansa haluaako Miran tulevan sinne vai ei. Kiemurteli ja kaarteli eikä kantanut vastuutaan päätöksenteosta. Jos Matin mielipide olisi ollut kielteinen, olisi sanonut sen sitten suoraan. Tyyliin vaikka "meidän suhde on vielä niin alussa, että tässä vaiheessa mielesestäni on parempi, ettet tule rippijuhliin". Toki pehmennetyillä kommenteilla höystettynä eikä noin töksäyttäen, mutta väitän että Miralle olisi ollut helpompi jos Matti olisi kyennyt tekemään päätöksen, vaikkakin kielteisen, verrattuna tuohon selkärangattomaan venkoiluun.
Katsoin Emman ja Tuomaksen hääjakson ja siinä Tuomas ei sanonut Emman ulkonäöstä mitään, toisin kuin kaikki muut miehet kehuivat vaimojaan kauniiksi. Samoin Tuomaksen hääpäivän elekielen ja muun perusteella oli jo oikeastaan sillooin selvää, ettei tainnut nyt osua ja uposta. Lisäksi Emma vahvisti tunnetta olemalla etääntyvä ja hekottamalla negatiivisia kommentteja. Kaikki muut suhtautui kaikkeen positiivisesti ja menivät hotelliin odottavin tunnelmin. Oma analyysi oli, ettei Tuomas joko tykännyt Emman ulkonäöstä tai ei lähtenyt hommaan mitenkään vakavuudella, koska oli miehistä myös ainut, joka otti homman rennosti ilman jännitystä. Oma veikkaus kallistuu enempi jälkimmäiseen ja Tuomaksella varmasti on ollut alun perinkin suunnittelilla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella aivan tuikitavismies nirsoilee hänelle valitun naisen osalta. Noloa ja tyhmää.
En osaa pitää unelmien tavoittelua tyhmänä.
Jos ei saa sitä unelmiensa naista, niin voi tyytyä kaveriporukkaan, kun ihmisten seuraa kaipaa, ja seksin osalta omaan käteen. Ei elämässä nainen ole mikään välttämättömyys, eikä ainakaan niin että mitä hyvänsä olisi naisen eteen valmis kestämään.
Sulla on pointtia tuossa. ”Unelman” pystyy helposti saavuttamaan vain ja ainoastaan kovan työn kautta. Kaikista miehistä ei ole raatamaan upean naisen eteen jolloin pitää todeta rehellisesti: ei oo mun juttu.
Eikä ruveta nyrpistelemään nenäänsä oman näköisensä naisen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän herrat ja rouvat oikein odottivat? Että vaan kauheesti alttarilla pussaten syttyy hekuma ja suuri rakkaus tuntemattomaan. Ja voi mikä pettymys, kun ei tunnukaan siltä miltä häissä ja naimisissa pitäisi tuntua. Ois ihkua ku se oliski nii kätevää! Ei ois hankaluuksii eikä harmituksii vaa aina vaa unelmaa ja päivänpaistetta.
Noh nih. Päätetäänkö että on tosi rumaa kirjoittaa Katista , koska hän saattaa loukkaantua, tai hänen lähipiirinsä🤣. Nyt In kuitenkin sana vapaa, jossa voi todeta haastavantilanteen olevankin yllättäen käsillä. Kauan se filmi ja narina hihitys kestikin .Nyt on sitten Janne epäreilu kun ei n...ssi joka pilkkua toisin kuin eräät. Sen nimi on nyt eritahtisuus. Rva osaa ja tietää kaiken, ja varjele jos ei sano kaikkea. Tuossa kuluneessa ajassa, Jannelle on opetettu paikka ja tavat. Nytpä hän onkin tuhma poika kun antaa vähän palautetta , ja siitähän seuraa HAASTEITA. Tosi ylläri, että nyt sitten näin. Hän vain haluaa tietää kaiken ja että sanotaan, jos sanotaan hän saa raivarin. Kyllä nyt on surua puserossa kotikatsomossa . Onko Kati siis muka itsekäs määräilijänä, jolla on vaaaan niin hyvä tarkoitus että
Ihan meinää sydän särkyä. Loputon näytteleminen ja kikerrys loppuu aina ja totuus yleensä eteen vaikka olisi miten nokkela. Hienoa että Janne osaa ajatella itse ja lopulta avata suunsa . Olisiko vähän miestä? Parempi taivasalla kuin tuon persoonallisuus häiriöisen valtiattaren tossun alla. Aika aikaansa kutakin sanoi Janne kun suunsa avasi, ja siitä hatun nosto. En ole westendissä nyt, eikä ole nutturaa, enkä työtoveri tai työtön. Totuus se vilkuttelee tulevalle neidille🙈No nyt on hämärää settiä.
QAnon tekee tuollaista apinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetan itseni Tuomaksen kenkiin, naisena. Jos olisin mennyt ohjelmaan ja itse käynyt kaikki ne testit ja tuntisin olevani kokolailla tasa-arvoinen, tasapainoinen ja itsetuntokin kohdallaan.
Olisin antanut asiantuntijoille sellaista viestiä, että tulevan kumppanin pitäisi olla samantyyppinen, tasapainoinen jne.
Ulkonäköönkin varmaan jossain kohti olisi annettu vihjeitä, puolin ja toisin. Olettaisin, ettkun kerran nämä asiantuntijat myös käyvät läpi samat asiat miespuolisen ehdokkaiden kanssa niin kovin erityyppistä minulle ei seuloudu kun mitä olin itse ajatellut ja toivonut.
Kyllä olisi myös niin kriittinen, itseäni ja haluamaasi luonnikasta avioliittoa ajatellen, vaikka ohjelmaan menisinkin, että jos kaikesta huolimatta kohdalleni osuu täysin "väärä" mies, niin en väkisin silloin ala vääntää tai uskotella, että liitosta sen pidempää tulisi.
Jos alttarilla sitten seisoisi se täysin erityyppinen, ikäisekseen lapsellinen ja epävarma, myös käytökseltään ärsyttävä mies, niin melko pian Tuomaksen tavoin "löysin hanskat tiskiin".
Alussa yrittäisin olla ystävällinen ja ymmärtävä, mutta jos käytös vain jatkuu, niin en jaksaisi olla alati ymmärtävä terapeutti.
Kukaan, ei Tuomas ei joku muukaan, oleta, että kun mennään tällä tavalla liittoon joutuukin toisen itsetunnon ja epävarmuuden kohottajaksi ja parantaaksi.
En ymmärrä miksi nyt väännetään, että Tuomaksen olisi pitänyt Emman suhteen sitä tai tätä, miksi se nyt ei tehnyt noin tai sanonut näin. Jos kerran ei näe yhteistä tulevaisuutta niin miksi ihmeessä sitten olisi pitänyt vääntää itsensä korkkiruuville toisen huonon käytöksen edessä.
Emman huono itsetunto tai käytös ei Tuomaksesta parane tai huonone eikä sen korjaaminen ole Tuomaksen tehtävä. Kuten sanottu, joku muu sen pitää olla kuin se potentiaalinen aviopuoliso.
Ei edes sen muutaman epäonnistuneen viikon aikana. Käytännössähän he ovat ihan oudot ihmiset toisilleen ja oletettavasti tämän kokeilun jälkeen lähtevät omille teilleen.Lainaan yhtä keskustelijaa tähän: ” Jos narina, vittumaisuus ja manipulointi on naisten käytöstä niin sitten Tuomas on todellakin sarjassa nähdyn perusteella ohjelman isoin ämmä.”
Nuf said! Tuomas on diivaillut jo alttarilla, hääjuhlassa vaikean ja etäisen oloinen Emmalle koko ajan, ei (halunnut) viettänyt juhannusta Emman kanssa, blokkasi muita yhteisen ajan viettoyrityksiä (tahallaan hankki eri vuorot Emman kanssa??)- vietti kyllä poikien kanssa aikaa senkin edestä. Käänsi Emman mietteet parisuhteen ongelmista vain tämän oman pään sisällä olevaksi ja vastaili yleensä lähinnä kyllästyneen vai v*ttuuntuneen oloisesti.
Muutenkin epämiellyttävä ja toista kunnioittamatonta asenne korostui pienissä asioissa-esim. rötkötti sohvalla kun toinen tulee töistä ja oli jättänyt tiskit tiskaamatta. Ja kun toinen alkaa tiskata niitä, niin Tuomaksen mussuttaa sohvalla, mutta ei tee elettäkään toisen avuksi. Oon kyllä totaalipettynyt tyypin käytökseen. Sais kyllä joku pitää puhuttelun.
Voi että olet yksinkertainen.
Luuletko ettei Emman käytöksellä, ylenpalttisella röhöttämisellä ja muulla vaivannuttavalla kåytöksellä ollut osuutensa siihen, että Tuomas oli niin vaikeana heti alttarilta lähtien? Itselleni ainakin tuollainen hysteerinen jatkuva tyhjänhekottaminen on todella vaivaannuttavaa ja huomaan alkavani aika pian välttelemään kommunikoimista tällaisen ihmisen kanssa.
Lisäksi, kun alttarille tepasteleekin shrekin näköinen ilmestys, josta ei ihan oikeasti kukaan voi parhaalla tahdollakaan saada kiinnostavan ja miellyttävän näköistä silmissään, on aika vaikea repiä sitä kiinnostusta ja sympatiaa loputtomiin.
Kuule Tuomas, koska sehän sä taidat olla puolustuspuheen takana. Jos alkuun mainitsit, kuinka tyhjänhekottaminen on vaivaannuttavaa, niin miksi ihmeessä meet tässä keskustelussa sen jälkeen todistamaan seuraavassa kappaleessa, että olit loppujen lopuksi vain ulkonäkökeskeinen? Paljastat vain todelliset karvasi haukkumalla toista.
Mun mielestä kaikki osallistujat ovat olleet ihan ok-näköisiä. Joku on haukkunut myös Katin hekottelua alttarilla ja väittänyt tätä vanhan näköiseksi. Jostain syystä Janne ei ole käyttäytynyt tälle ilkeästi. Kannattaisiko ottaa mallia?
Voi pyhä yksinkertaisuus. En ole Tuomas, en tunne Tuomasta eikä minulla ole mitään yhteyttä häneen. Onko niin vaikea ymmärtää, että joku muukin voi nähdä Emman realistisesti eikä noiden ihmeellisten vaalranpunaisten lasien takaa mitä te Emman kiihkopuolustajat teette?
Millä tavalla olen "keskustelussa todistanut, että Tuomas olikin loppujen lopuksi vain itsekeskeinen?" Sanoin, että Emman käytös oli alusta asti epämiellyttävää ja vaivaannuttavaa. Kun siihen lisätään Emman epämiellyttävä ulkomuoto on aika mahdotonta pidemmän päälle jaksaa vaan olla ihana, ymmärtävä ja tsemppaava, vaikka kuinka olisi "itse leikkiin" eli ohjelmaan ryhtynyt.
Nyt jotain lukutaitoa, kiitos.
Näkemäni perusteella pidän Emmaa poikkeuksellisen lapsellisena, epävarmana, kiukuttelevana, töksäyttelevänä. Tuomas ei ole mun tyyppiä, mutta mielestäni hän kuitenkin aivan ok-rajoissa.
En tiedä, mitä siellä häämatkalla on tapahtunut, mutta jos Emma on kiukutellut aivan raivopäänä, en pidä v-mäisyyden merkkinä, että väsyneenä T. toteaa, että tästä ei tule mitään. Kuten vanhempi sanois hankalalle teinille heikkona hetkenä. Teinilta sitten pitäis pyytää anteeksi, mutta parisuhde ei voi olla teini-vanhempisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Mira ei selvästikään koe oloaan turvalliseksi Matin seurassa
Ja sitten kuitenkin Stolbowin luona kaikkien vaimojen tapaamisessa vakuuttelee juuri sitä, kuinka Matti on turvallinen.
Nämä ei edes noissa tapaamisissa uskaltaneet olla rehellisia. Tuomas ja Emma uskalsivat, muut eivät.
Vierailija kirjoitti:
Tommiin liittyen tulee mieleen vähän pohdintaa. Tommi esittelyjen pohjalta vaikutti fiksulta, henkevältä mieheltä, jolla on paljon syvällisiä ajatuksia ja arvoja elämässään. Noissa Juuditin kanssa kuvatuissa pätkissä Tommin älykkyys ja syvällisyys ei kyllä oikeastaan ole tullut esiin, ainakaan verrattuna siinä määrin missä Juuditilla. Juudit vaikuttaa todella viehättävältä, viisaalta ja hyväsydämiseltä ihmiseltä ja siinä rinnalla Tommi on puujalka/huonoineen vitseineen todellinen pökkelö-pölvästi.
Lisäksi huvittaa että Tommi, joka on ulkoisesti varsin värittömän ja valjun oloinen, olisi selvästi kaikkien syvällisten puheiden alla selvästi kaivannut jotain hottis-kuumaa kaunotarta. Minulla oli aikanaan vähän samankaltainen tapaus, ehkä. Minulla ei ollut profiilikuvaa match.comissa mutta matchasin miehen kanssa ns. henkisen yhteyden perusteella. En myöskään halunnut jakaa kuvaani tuntemattomille nettimiehille, joten alkuun soittelimme ja chattailimme skypessä ilman kuvia. Se oli miehelle ok kun omien sanojensa mukaan etsi samaa arvomaailmaa ja henkistä yhteyttä. No, jossain kohtaa tuli puheeksi että mun painoindeksi on 26.5. Miehen käytös puhelimessa ja Skypen chatissä muuttui täysin, hänestä tuli paljon etäisempi. Änkytti kaikkea, "oon niin sporttinen ja arvostan sporttisuutta", vaikka aiemmin ei oltu mistään tuollaisesta puhuttu. Alkoi myös himmaamaan sovittua tapaamistamme. Lopulta kuitenkin tapasimme, vaikka näin tuon painoindeksin paljastumisen jälkeen, että miehen kiinnostus oli lopahtanut. No, mitä mies ei tiennyt oli se, että painoindeksini on korkea sen takia, että mulla on pitkä sali/voimailutausta. Olen todella timmissä ja tiiviissä kunnossa, rasvaprosentti suhteellisen matala ja lihasprosentti tavallista suurempi. Kroppa x-mallinen: isot rinnat, kapea vyötärö, iso treenattu peppu ja kiinteät lihaksikkaat reidet. Sitten kun nähtiin, niin miehen silmät kirkastui välittömästi, toi moneen kertaan esiin miten "treenattu ja hyvännäköinen" olen, miten on "iloisesti yllättynyt", jne ällöä.
Minun kiinnostumiseni loppui taas välittömästi miehen reaktioon. Esitti muka jotain syvällistä ja henkevää wannabe-filosofia, jolle ulkonäkö ei merkitse mitään, mutta sitten kuitenkin lievästi ylipainoinen nainen olisi ollut turn off. Ei jatkoon. En sano, että Tommilla ihan sama mutta vähän samat vibat tulee.
Cool story bro, mutta noloa ylipäätään jostain painoindeksistä puhuminen 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Emman ja Tuomaksen hääjakson ja siinä Tuomas ei sanonut Emman ulkonäöstä mitään, toisin kuin kaikki muut miehet kehuivat vaimojaan kauniiksi. Samoin Tuomaksen hääpäivän elekielen ja muun perusteella oli jo oikeastaan sillooin selvää, ettei tainnut nyt osua ja uposta. Lisäksi Emma vahvisti tunnetta olemalla etääntyvä ja hekottamalla negatiivisia kommentteja. Kaikki muut suhtautui kaikkeen positiivisesti ja menivät hotelliin odottavin tunnelmin. Oma analyysi oli, ettei Tuomas joko tykännyt Emman ulkonäöstä tai ei lähtenyt hommaan mitenkään vakavuudella, koska oli miehistä myös ainut, joka otti homman rennosti ilman jännitystä. Oma veikkaus kallistuu enempi jälkimmäiseen ja Tuomaksella varmasti on ollut alun perinkin suunnittelilla jotain muuta.
No hääjaksossa Tuomas tavallaan sanoi jo Emman ulkonäöstä, että "en muuten olisi kiinnittänyt huomiota" tms. aika paljastavaa. Ja jos ihan raatorehellisiä ollaan, niin voin kyllä Tuomas on sen verran mukavan näköinen nuori mies, että varmasti on saanut aiemmin kauniilta naisilta huomiota ja ehkä matcheja Tinderissä. On myös naisvaltaisella alalla töissä, enkä ihmettelisi jos olisi nättien hoitajanaisten kanssa aikanaan ollut jotain sutinaa. Siten, niin kamalan kuuloista kuin se onkin, ehkä Tuomas on aiemmin voinut ohittaa Emman näköiset naiset.
Omasta mielestäni Emman ulkonäössä ei siis ole mitään vikaa. Ainoa mikä hääjaksossa tosin pisti Emman ulkonäössä silmään, oli huono stailaus, hiukset, meikki, lasit, kengät, yms. sellaiset asiat mitkä olisi olleet helposti muutettavissa. Toki ulkonäkö on myös aina enemmän kuin osiensa summa ja Emman kohdalla ulkonäköön vaikuttaa myös etenkin hääjaksossa näkyvillä ollut epävarmuus, huono ryhti, "anteeksi kun olen olemassa"-tyyppinen asenne mikä näkyi niin kasvoilla, puheissa kuin vartalon kehonkielessäkin. Jos Emma olisi stailattu eri tavoin (hiukset, meikki, lasit, vaatteet, kengät) ja buustattu täyteen hyvää itsetuntoa ja hän olisi purjehtinut alttarille varmana ja tyytyväisenä itsestään, olisi ulkoinen habitus ollut ihan eri.
Noi kaikki ihmiset ovat taatusti ohjelmaan hakiessaan vakuuttaneet ja vannoneet olevansa avarakatseisia ja ottavansa uuden puolison avoimin sylin vastaan. Kellekään ei ole ollut ulkonäkö tärkeää, vain sisäinen kauneus on ollut tärkeää, ja rehellisyys ja luotettavuus. Kaikki ovat kunniasanalla sitoutuneet parisuhteeseen ja sen kehittämiseen jne jne. Muutamien viikkojen jälkeen koreista ja ylevistä ajatuksista ei ole mitään jäljellä, vain savuavia raunioita. Karseeta!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa nää toistuvat analyysit Tuomaksen suhtautumisesta Emmaan hääpäivänä.
Minusta analyysinne kertovat vain omasta suhtautumisestanne Emman ulkonäköön ja olemukseen. Ja sitten näitte Emman muka Tuomaksen silmin.
Hoh hoijaa
Tuomas näytti hääpäivänä kalpealta ja hikiseltä. Ei ollenkaan rennolta. Eli lyön vaikka vetoa, että mies oli ihan vaan arkisesti pirun kovassa krapulassa (+jännitti).
Muijien ylianalysointia kaikkinensa (myös Emman).
Vierailija kirjoitti:
Tommiin liittyen tulee mieleen vähän pohdintaa. Tommi esittelyjen pohjalta vaikutti fiksulta, henkevältä mieheltä, jolla on paljon syvällisiä ajatuksia ja arvoja elämässään. Noissa Juuditin kanssa kuvatuissa pätkissä Tommin älykkyys ja syvällisyys ei kyllä oikeastaan ole tullut esiin, ainakaan verrattuna siinä määrin missä Juuditilla. Juudit vaikuttaa todella viehättävältä, viisaalta ja hyväsydämiseltä ihmiseltä ja siinä rinnalla Tommi on puujalka/huonoineen vitseineen todellinen pökkelö-pölvästi.
Lisäksi huvittaa että Tommi, joka on ulkoisesti varsin värittömän ja valjun oloinen, olisi selvästi kaikkien syvällisten puheiden alla selvästi kaivannut jotain hottis-kuumaa kaunotarta. Minulla oli aikanaan vähän samankaltainen tapaus, ehkä. Minulla ei ollut profiilikuvaa match.comissa mutta matchasin miehen kanssa ns. henkisen yhteyden perusteella. En myöskään halunnut jakaa kuvaani tuntemattomille nettimiehille, joten alkuun soittelimme ja chattailimme skypessä ilman kuvia. Se oli miehelle ok kun omien sanojensa mukaan etsi samaa arvomaailmaa ja henkistä yhteyttä. No, jossain kohtaa tuli puheeksi että mun painoindeksi on 26.5. Miehen käytös puhelimessa ja Skypen chatissä muuttui täysin, hänestä tuli paljon etäisempi. Änkytti kaikkea, "oon niin sporttinen ja arvostan sporttisuutta", vaikka aiemmin ei oltu mistään tuollaisesta puhuttu. Alkoi myös himmaamaan sovittua tapaamistamme. Lopulta kuitenkin tapasimme, vaikka näin tuon painoindeksin paljastumisen jälkeen, että miehen kiinnostus oli lopahtanut. No, mitä mies ei tiennyt oli se, että painoindeksini on korkea sen takia, että mulla on pitkä sali/voimailutausta. Olen todella timmissä ja tiiviissä kunnossa, rasvaprosentti suhteellisen matala ja lihasprosentti tavallista suurempi. Kroppa x-mallinen: isot rinnat, kapea vyötärö, iso treenattu peppu ja kiinteät lihaksikkaat reidet. Sitten kun nähtiin, niin miehen silmät kirkastui välittömästi, toi moneen kertaan esiin miten "treenattu ja hyvännäköinen" olen, miten on "iloisesti yllättynyt", jne ällöä.
Minun kiinnostumiseni loppui taas välittömästi miehen reaktioon. Esitti muka jotain syvällistä ja henkevää wannabe-filosofia, jolle ulkonäkö ei merkitse mitään, mutta sitten kuitenkin lievästi ylipainoinen nainen olisi ollut turn off. Ei jatkoon. En sano, että Tommilla ihan sama mutta vähän samat vibat tulee.
Mahtava jutti, että kuitenkin tapasit tuon miehen ja jätit hänet nuolemaan näppejään!! Toivottavasti myös selvitit, miksi ei enää kiinnostanut... :D
Miksi naiselle pitäisi kelvata kuka tahansa mies, mutta kuka tahansa mies saa vaatia ja olettaa ihan pokkana itselleen luxus-naista? Lika barn leker best, jotenkin noinhan se menis, mutta miehet ei tahdo millään sitä nielaista!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkonäöllä on merkitystä kemian ja kipinän synnyssä. Tottakai, sekä naisille että miehille. Miksi sitä asiaa väkisin koitetaan vähätellä?
On sillä merkitystä - useimmille.
Sitten on ne muutamat, joille ei ole.
Ja sitten on niin, ettei kaikkia miellytä sama ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Edelleen näitä väsyneitä analyyseja Matista. Hänellä kyllä on seurustelua ja naisia takana; ei vain ns. vakavaa/pysyvää. Mistä näitä mantroja taas kaivellaan?
Muutenkin uskomattoman vanhoillinen ja typerä päin seiniä menevä kommentti. Ai jos Matti haluaa oman perheen, kommentoijan mielestä hänen pitäisi tapailla 40+ naista kevyessä mielessä ikuisuuksiin? 😂
Hakevat vastaavaa kuten täälläkin käyvät (enemmistö) miehet. Muutamia virkistäviä poikkeuksia lukuunottamatta ihanteena nähdään stay-up sukkiksiin pukeutuva paljasta pintaa näyttävä turkis ’missi’
Jollekin toiselle tästä kuvauksesta tulee mieleen jokin aivan muu kuin klassisen kaunis lady.