Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
9361/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Kanala pois

MUMMO kanasensa niitylle ajoi pienet kanaset ne hyppeli ....tää on laulu . YouTube worship dance ....

Vierailija
9362/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudit tekee juuri niin kuin ei pitäisi. Kokemattomuus paistaa läpi. Kun mies sanoo ettei tunne vetoa, Juudit lupasi jäädä odottelemaan ja koskettelemaan jospa kipinä vielä syttyisikin. Huomaa niin selvästi, että Tommi sanelee säännöt ja Juudit tekee kaiken Tommin ehdoilla. Eihän hän voi muutakaan tehdä. Mutta ehkä Tommin kiinnostus voisi herätä paremmin, jos Juudit ei suostu Tommin ehtoihin, vaan tekisi oman mielensä mukaan. Eli ei olisi niin itsestäänselvyys.

Juuri näin. Näin tämän olen koko ajan nähnyt.

Surullista mutta totta. Perinteisissä parisuhdesäännöissä on kai edelleen vissi perä… Kuten että miehen tulisi hieman jahdata naista. Jos nainen ottaa sen pois mieheltä, mies alitajuntaisesti pettyy. Nyt kun on menty naimisiin heti, niin Juuditin täytyisi silti löytää joku keino, ettei olisi niin ”helppo nakki.” Salakavalasti se, että Juudit on kasvatettu olemaan (yltiö)ymmärtäväinen ja osaansa tyytyvä nyt sotii hieman häntä vastaan parisuhteen muodostamisessa.

Missä kohtaa Juudit on yltiöymmörtäväinen? Olen käsittänyt, että heillä menee kumppanuusosastolla hyvin eikä siinä Juuditin tartte erityisemmin venyä eikä ymmärtää.

Fyysisestä puolesta hän on rohkeasti ja hyväitsetuntoisesti kertonut, että haluaisi sitä. Ymmärtää kuitenkin, ettei toinen ainakaan vielä halua. On jäänyt odottavalle kannalle. Minusta kyse ei ole yltiöymmärtämisestä eikä tyytymisestä.

Juudit on osoittanut hyvää itsetuntoa kertomalla avoimesti, mitä haluaa. Monesti varsinkin naiset eivät uskalla kertoa kaipaavansa fyysistä rakkautta vaan lähtevät purkamaan asiaa kiukuttelemalla muista asioista. En tiedä, onko Miran piikittelyn takana paljon sitä, ettei Matti niin innostu siitä puolesta. Omaa läheisyyden ja seksinkaipausta on monen vaikea myöntää toiselle.

Eilisen norm. jaksossa Juudit sanoi, ettei jaa Tommin ajatusta puuttuvista vaaleanpunaisista laseista ja kertoi selvästi, miten hänen fyysinen kiinnostuksensa syttyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9363/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna voisivat tehdä parit pelkän kuvan perusteella. Jos molemmat on antaneet korkeat pisteet toisilleen, niin siitä pari olipa kiinnostukset ja koulutukset mitkä tahansa. Ainakaan ei tarvitsisi kuunnella tätä jankkausta kaverizonesta. 

Vierailija
9364/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkujaksoissa kun Tommia haastateltiin omassa (askettisessa) kodissaan oli hän ihan toisenlainen ja puhkui intoa. Esitteli kämppiksensä ja odotti tulevaa innolla. Nyt on mies jotenkin takakireä ja töksäyttelee kuten juhannusjaksossa kun Juudit ehdotti viinin juontia. Viimeisimmässä jaksossa on jäätelö episodi, jossa töksäyttää parikin kertaa että hän syö nyt jäätelöä ikävällä äänellä. Jotenkin ristiriitaista käytöstä alkujaksoihin. Tulee väkisin mieleen että olisi varmaan halunnut toisenlaisen mahdollisesti kämppistään muistuttavan naisen. Ei näe varmaan mitään jatkoa liitolle ja sen takia käytös on noin outoa ja jopa v-mäistä. Kummassakin kohtauksessa Juudit on ihan hiljaa eikä sano mitään mutta ilmeestä voi nähdä että on ihan ymmällään. Juuditin pitäisi uskaltaa sanoa takaisin ja kyseenalaistaa ko.käytös. Toisen ei saa antaa ilman syytä käyttäytyä huonosti.

Vierailija
9365/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan naurettavaa. Emma kiukuttelee, töksäyttelee, murjottaa, kääntää Tuomaksen sanomisia ihan alusta, eli alttarilta, alkaen. Nyt sitten onkin niin, että Tuomas on se joka on käyttäytynyt huonosti ja ollut ilkeä. Kuinkas se nyt noin kääntyi.

Tämä käänne varmaan sopii moniin niihin jotka itse ovat parisuhteessaan Emman kaltaisia ja ovat ehkä saaneet alati ymmärtävän oman itsensä unohtavat kumppanin.

Tai toivovat saavansa ilman, että itse täytyy muuttua.

Tuskin Tuomas sanoi nyt ihan alkuminuuteilla, että ei tästä mitään tule, mutta Emma on kyllä ollut ärsyttävä jo ihan alusta alkaen.

Ja sehän on aivan tuhannen totta, että huonoitsetuntoisen kanssa eläminen on todella hankalaa ja epävakaista. Miksei sitä saa sanoa?

En minäkään haluaisi huonolla itsetunnolla varustettua kumppania. En haluaisi olla se pönkittäjä, parantaja ja koko aikaa varovasti ja kulostellen puhuva aina vahva ja myötäilevä kumppani.

Parisuhteen tulee toimia molempiin suuntiin, ei vain toiseen. Huonolla itsetunnolla varustettu ei voi koko ajan käyttää sitä ominaisuutta verukkeena omaan käytöksensä ja kääntää omaa käytöstään toisen kannettavaksi. Ja jos toinen ei jaksa niin siitä syyllistetään.

Ymmärrän Tuomasta hyvin. Hän haki tasavertaista ja samalla aaltopituudella olevaa kumppania, kuten minäkin ja moni muu.

Aika mustavalkoista. Jos minut oli paritettu Emmalle, antaisin hänen olla oma kiukutteleva itsensä, mutta kertoisin sitten pian, suoraan, ja kunnioittavasti että koen keskustelun haastavana koska pelkään tulevani väärinymmärretyksi ja yhtäältä en halua loukata häntä, mutta toisaalta nämä tietyt piirteet ovat minulle kuormittavia enkä tiedä osaanko suhtautua niihin oikein. Sanoisin myös Emmalle, että olet hyvin mukava, iloinen ja nauravainen ihminen ja se puoli on sellainen johon voisin tutustua paremmin, jos hän pystyy hyväksymään sen että tutustuminen ei johda ihastumiseen. 

Tuomaksen versio: "et nyt ota tästäkin pulttia - en halunnut naimisiin kiukuttelevan teinin kanssa" jne

Tämä! Tuomas ei ole missään vaiheessa osoittanut keskustelutaitoja. Hän voisi miettiä, että millaisia ERILAISIA tapoja on olla vuorovaikutuksessa. Olemme saanet nähdä hänen kärsivällisyyttään ja Emman analysoiminenkaan ei ole mennyt aivan metsään. Mutta entä se oma kommunikaatio? Olisi ihan vaihtelun vuoksi voinut kokeilla jotain muutakin kuin pelkkää kärsivällisyyttä ja sitten räjähtämistä. Lohduttaminenkin vähän turhaan. Onko itse ajanut itsensä tsempparin rooliin? Olisi voinut siellä luolan suulla istahtaa ja sanoi, että niinhän sinä kerroit ahtaanpaikan kammoista. Katsopa, kun minulla on täällä piknik viltti niin  voidaan tehdä muutakin. Minäpä kerron miksi tykkään niin noista luolista ja kerro sinäkin jotain omista kiinnostuksista. Siis eihän heidän välillään syntynyt keskustelua mistään ja se ei ole pelkästään Emman vika. Tuomas otti Emman tokaisut vastaan, mutta ei antanut syöttiä, että puhutaanko tästä lisää vähän toisesta kulmasta. Ai minun hämähäkit ällöttää, no tiiätkö minulla on tällaisia pelkoja ja inhotuksia, kerronpa yhden tosielämän tarinan tähän liittyen... Tällä tavalla nuori Emma olisi saanut rohkaisua ja myös päässyt omasta jumistaan eteenpäin. Mutta, mutta...syynä taitaa olla se, että Tuomas ei alunperinkään ollut kiinnostunut Emmasta. Olisiko jopa järkännyt työvuorot niin, ettei joudu Emmaa nähdä? Erityisen pahalta tuntuu, jos hän tosiaan on naureskellut Emmaa kavereille. Julmaa ja epäkypsää. Tuomas ei ole iältään enää ihan pieni. Vaikka hän olis jo häissä päättänyt, ettei halua Emmaa jatkoon, niin olisi oman kehityksen nimissä voinut kokeilla uusia puolia itsessään. Keskustelua, uuden kokeilua ym. Kärsivällisyys ja sitten räjähtely taitaa olla hänelle jo entuudestaan tuttua. Aika tylsää lähteä läpällä mukaan, todeta mielessään "ei oo namu" ja sitten vaan puolittaisesti vetää show loppuun. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön.

Vierailija
9366/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkujaksoissa kun Tommia haastateltiin omassa (askettisessa) kodissaan oli hän ihan toisenlainen ja puhkui intoa. Esitteli kämppiksensä ja odotti tulevaa innolla. Nyt on mies jotenkin takakireä ja töksäyttelee kuten juhannusjaksossa kun Juudit ehdotti viinin juontia. Viimeisimmässä jaksossa on jäätelö episodi, jossa töksäyttää parikin kertaa että hän syö nyt jäätelöä ikävällä äänellä. Jotenkin ristiriitaista käytöstä alkujaksoihin. Tulee väkisin mieleen että olisi varmaan halunnut toisenlaisen mahdollisesti kämppistään muistuttavan naisen. Ei näe varmaan mitään jatkoa liitolle ja sen takia käytös on noin outoa ja jopa v-mäistä. Kummassakin kohtauksessa Juudit on ihan hiljaa eikä sano mitään mutta ilmeestä voi nähdä että on ihan ymmällään. Juuditin pitäisi uskaltaa sanoa takaisin ja kyseenalaistaa ko.käytös. Toisen ei saa antaa ilman syytä käyttäytyä huonosti.

Eikö Okcupid ole täynnä tuon näköisiä naisia? Ihme ettei löydä ilman ohjelman apua.

Vierailija
9367/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten on kääntynyt ajatukset kauden myötä osin ihan ympäri. Katselin viimeisimmän c more -jakson ja mitenkään sinänsä spoilaamatta täytyy sanoa että en oikeastaan usko pidemmän päälle yhteenkään pariin ainakaan ihan varauksetta.

Emma ja Tuomas on ollut alusta saakka minulle selvää etteivät jatka. Itse en voi ymmärtää kiukuttelun puolustelua ja uskoisin että puolustajat ovat itse samanlaisia. Tuomaksella oli pitkä pinna joka lopulta katkesi. Vähän ikävästi kieltämättä joo, mutta minusta kyllä ymmärrettävästi.

Kati ja Janne jatkavat ehkä ohjelman jälkeen, mutta liiaksi ovat erilaisia. Janne joutuu muokkaamaan liikaa itseään, mikä ei koskaan ole hyvä merkki. Sympatiani ovat täysin Jannen puolella ihan vain vaikka siksi, että Katin tavassa kommunikoida on minun korvaani sellaista pientä alentuvaa ilkeyttä mihin on vaikea tarttua ja osoittaa kunnolla hänen "virhettään", mutta se on siellä ja se viiltää. Janne ei saa edes mahdollisuutta kasvaa tuossa kun Kati vaatii enemmän, muttei kuitenkaan anna sille oikeasti tilaa. Omituinen viba tuosta, en osaa määritellä. Vaikka itsekin olen nopea ja räväkkä, en voi hyväksyä tuota Katin tiettyä tyyliä Jannea kohtaan. Haistan pitkän päälle suuren konfliktin tässä.

Juudit ja Tommi olivat aluksi lempiparini, mutta eipä tuosta kaiketi sitten mitään tule, vetovoimaa kun ei voi pakottaa ja se aiheuttaa myöskin pitkän päälle tilanteen joka ei ole kestävä, vaikka kuinka suhtautuvatkin toisiinsa kunnioittavasti. Harmi ja sääli. Juudit on kyllä ihana ja ihmisenä suurenmoinen.

Mira ja Matti oli noususuunnassa tässä monen jakson ajan, mutta tuo uusin c more romahdutti kyllä ajatukseni siitä että he saisivat jotenkin enemmän avattua itseään, molemmat. Minusta heillä on ollut keskenään hyvin samantyyppinen tapa olla lukossa toistensa kanssa, joten olisin mieluusti nähnyt heissä kasvutarinan. Voihan olla että tuo tuosta vielä lähtee ja kypsyy vaan tosi pitkään, mutta enpä tiedä.

Plaah, sääli koko sarjan tasolla. Mitenhän monta kautta näitä enää viitsitään edes tehdä kun tuntuu että kausi kaudelta alkaa olla vaan yhä heikommin hommaan & kumppaniin sitoutuvia tyyppejä.

Vierailija
9368/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta naisesta Tuomas unelmoi? Luonteen pitää olla myötämielinen suorastaan ilmalla käyvä. Ulkonäköihanne jäi hämärän peittoon.

Vierailija
9369/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Emma sanoi huomenlahjasta, että ei pitäis ostaa koruja, kun ei tiedä toisen tyyliä, niin mulle tuli ekana mieleen, että se on fraasi jonka on jostain oppinut. Itsekin oisin voinut äärimmäisessä jännityksessä ja epävarmuudessa joskus teini-parikymppisenä sanoa noin. Siinä on takana sellainen pieni esittäminen, että olen hienostunut ja tiedän asioista, tiedän mitä haen, tiedän maailman lainalaisuudet. Varsinkin jos ei ole kovin feminiininen, ei ole ollut kiinnostunut meikeistä ja naisten jutuista. Kuten minä. Niin on tottunut tukeutumaan tuollaisiin yleisiin fraaseihin ja naisten narinoihin, kun "yrittää esittää" naista. Vaikka oikeasti itse ajattelisi ihan päinvastoin, että vitsit kuin hienoa kun annoit mulle tällaisen lahjan, olen liikuttunut...en tiedä mitä sanoa, miten olla. Vähän teinimäistä joo, mutta ei Emma iältäänkään vielä kauas ole kerennyt.

Vierailija
9370/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko Miran piikittelyn takana paljon sitä, ettei Matti niin innostu siitä puolesta. Omaa läheisyyden ja seksinkaipausta on monen vaikea myöntää toiselle.

Veikkaan tätä myös. Matti vaikuttaa jotenkin estoiselta, eikä Mira paranna tilannetta odottamalla Matin ottavan tilanteen haltuun ja mauttomilla raskaus-vitseillään.

Vierailija
9371/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

.

.

.

.

Eikö Matti juuri sanonut, että on viimein tajunnut ettei täydellistä matchia olekaan ja Mira on aivan ihana nainen? Ja nyt uudessa jaksossa valitti, että ovat kaverizonella ja Mira ei harrasta mitään. Haluaako Matti siis naisen, joka käy katsomassa Ilveksen matseja ja golfaa hänen kanssaan. No enpä ihmettele, että on sinkku. Ymmärtäisin, jos Mira ei haluaisi ikinä lähteä mihinkään, mutta tuskin niin rajoittunut on. Mukava jos molemmilla on myös omia harrastuksia. Villen olisi pitänyt sanoa, että nyt lopeta tuo nirsoilu!

No kuten todettu, Ilveksen matsit ja golf nousevat tärkeiksi kumppanikriteereiksi silloin, kun muuten ei sytytä ja natsaa, mutta niitä todellisia syitä ei voi tai kehtaa sanoa ääneen. Jos kumppaniehdokas olisi muuten toivotunlainen, kemiaa ja kipinää olisi, niin silloin ei olisi mitään väliä sillä, kiinnostaako toista lätkä tai golf.

Mitä he odottivat saavansa? Iso osa suomalaisista naisista näyttää tuolta keitä tuossa ohjelmassa on.

En tajua.

Ei se tarkoita, että toiveissa on jotain täysin epärealistista, jos jotain ulkonäkötoiveita on. Eikä tuo välttämättä pelkkään ulkonäköön liity. Kyllähän kemia ja haluttavuus liittyy ulkonäön lisäksi myös muihin asioihin. Aina ei vaan sytytä ja kolahda. Onhan Matti voinut toivoa tavallista naista, jonka kanssa kuitenkin olisi seksuaalista kemiaa. Tai sitten hänellä on voinut olla epärealistisiakin toiveita - emme voi tietää, kun ohjelmassa vältellään ulkonäöstä puhumista, kun se tuntuu meidän yhteiskunnassa olevan juuri pariutumisen kohdalla tabu.

Tai no, olihan Matti kai maininnut että tykkää urheilullisista bruneteista. Kuten huomattiin, toive ignoorattiin täysin. Jos urheilullinen oli kiertoilmaus hoikalle, niin sitten oli - on ihan eri kysymys, olisiko Matti itse ollut sen hoikan bruneten toivekumppani. Mutta asiantuntijat selvästi viittasivat kintaalla ihmisten ulkonäkömieltymyksille ja selvästi tässäkin ajattelivat, että "no ei se tosissaan tota mieltä ole". Lopputulos on sitten se, että kemiaa ei synny, koska toinen toivoi jotain muuta. Olisivat nyt edes valinneet Miralle jonkun, joka syttyy blondeista.

Voisiko olla sekin ettei ohjelmaan ollut hakenut urheilullisia brunetteja?

Kati....

Miksi Kati olisi pitänyt "antaa" Matille, kun Kati selvästi itse on toivonut liikkuvaa ja liikunnallista miestä. Mitä Janne selvästi on, näittekö miten kevyesti hän polki pyöräretkellä, kovakuntoinen mies. Siitähän fiasko olisi tullut, kun Kati olisi lähtenyt viemään Mattia pyörävaellukselle. Ja jos Kati syttyi Jannesta ja Janne hänestä, eikö ole hyvä että edes yksi pari osui kohdilleen?

Jannehan on kovakuntoisenpi kuin Kati, ja hänellä on taitoja monesta lajista. Mitä ihmettä se Kati puhui, että Janne varmaan väsyy, kun ei ole niin aktiivinen, kun lähtivät pyöräilemään??? Kuulitteko paremmin?

En usko että Janne on oikeasti niin aktiivinen ja urheilullinen mitä antaa ymmärtää, näkeehän sen jo vatsastakin. Pelkäsin juhannusjaksossa milloin napit irtoavat puserosta vatsan kohdalta.

Sporttinen mies kuten Mattikin :)   

Vierailija
9372/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattihan voisi saada Mirasta sen urheilullisen brunetin. Ei niin että toista lähdetään muuttamaan, mutta on ihan mahdollista, että Miran kuntoilukärpänen puree entistä lujempaa. Varsinkin kun vauvaa aletaan laittaa aluille, niin voi olla entistä enemmän motivaatiota urheilla. (Huom! en kritisoi kokoa. Itse en motivoitunut raskausaikana tai ennen laihduttamaan, mutta ympärillä moni motivoitui.) Mira voi kyllästyä hiusten blondaamiseen kuten meistä useimmat. Kun kerran brunette kelpaa, niin Mira voi olla rakastettu omana itsenään, luonnollisine hiuksineen. Matiltakin hieman enemmän nyt heittäytymistä. Kun Mira puhui salista ja ryhmäliikunnasta, niin miksi meidän vege-Masa ei nyt vois mennä koklaamaan. Voi olla ihan hauskaa rouvan kanssa.

Vierailija
9373/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan naurettavaa. Emma kiukuttelee, töksäyttelee, murjottaa, kääntää Tuomaksen sanomisia ihan alusta, eli alttarilta, alkaen. Nyt sitten onkin niin, että Tuomas on se joka on käyttäytynyt huonosti ja ollut ilkeä. Kuinkas se nyt noin kääntyi.

Tämä käänne varmaan sopii moniin niihin jotka itse ovat parisuhteessaan Emman kaltaisia ja ovat ehkä saaneet alati ymmärtävän oman itsensä unohtavat kumppanin.

Tuskin Tuomas sanoi nyt ihan alkuminuuteilla, että ei tästä mitään tule, mutta Emma on kyllä ollut ärsyttävä jo ihan alusta alkaen.

Ja sehän on aivan tuhannen totta, että huonoitsetuntoisen kanssa eläminen on todella hankalaa ja epävakaista. Miksei sitä saa sanoa?

En minäkään haluaisi huonolla itsetunnolla varustettua kumppania. En haluaisi olla se pönkittäjä, parantaja ja koko aikaa varovasti ja kulostellen puhuva aina vahva ja myötäilevä kumppani.

Parisuhteen tulee toimia molempiin suuntiin, ei vain toiseen. Huonolla itsetunnolla varustettu ei voi koko ajan käyttää sitä ominaisuutta verukkeena omaan käytöksensä ja kääntää omaa käytöstään toisen kannettavaksi. Ja jos toinen ei jaksa niin siitä syyllistetään.

Ymmärrän Tuomasta hyvin. Hän haki tasavertaista ja samalla aaltopituudella olevaa kumppania, kuten minäkin ja moni muu.

Aika mustavalkoista. Jos minut oli paritettu Emmalle, antaisin hänen olla oma kiukutteleva itsensä, mutta kertoisin sitten pian, suoraan, ja kunnioittavasti että koen keskustelun haastavana koska pelkään tulevani väärinymmärretyksi ja yhtäältä en halua loukata häntä, mutta toisaalta nämä tietyt piirteet ovat minulle kuormittavia enkä tiedä osaanko suhtautua niihin oikein. Sanoisin myös Emmalle, että olet hyvin mukava, iloinen ja nauravainen ihminen ja se puoli on sellainen johon voisin tutustua paremmin, jos hän pystyy hyväksymään sen että tutustuminen ei johda ihastumiseen. 

Tuomaksen versio: "et nyt ota tästäkin pulttia - en halunnut naimisiin kiukuttelevan teinin kanssa" jne

Tämä! Tuomas ei ole missään vaiheessa osoittanut keskustelutaitoja.

Huoh, kyllähän hän osoitti juurikin sillä kärsivällisyydellä, empaattisuudellaan ja tsemppaamalla.

Puutteensa hänelläkin tietysti on ja vastaa omasta huonosta käytöksestään itse kuten toisaalta Emmakin vastaa omastaan.

Vierailija
9374/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ettei täällä ole puhuttu siitä, että muutama jakso sitten Tuomas vielä sanoi että "meillä on tässä JÄRETTÖMÄN hyvä pohja". Ei siis mikään ihme, että Emmakin jaksoi haaveilla, että suhde olisi voinut vielä syntyä, kun pohja oli hyvä.

Vierailija
9375/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Tuomas ei ole missään vaiheessa osoittanut keskustelutaitoja. Hän voisi miettiä, että millaisia ERILAISIA tapoja on olla vuorovaikutuksessa. Olemme saanet nähdä hänen kärsivällisyyttään ja Emman analysoiminenkaan ei ole mennyt aivan metsään. Mutta entä se oma kommunikaatio? Olisi ihan vaihtelun vuoksi voinut kokeilla jotain muutakin kuin pelkkää kärsivällisyyttä ja sitten räjähtämistä. Lohduttaminenkin vähän turhaan. Onko itse ajanut itsensä tsempparin rooliin? Olisi voinut siellä luolan suulla istahtaa ja sanoi, että niinhän sinä kerroit ahtaanpaikan kammoista. Katsopa, kun minulla on täällä piknik viltti niin  voidaan tehdä muutakin. Minäpä kerron miksi tykkään niin noista luolista ja kerro sinäkin jotain omista kiinnostuksista. Siis eihän heidän välillään syntynyt keskustelua mistään ja se ei ole pelkästään Emman vika. Tuomas otti Emman tokaisut vastaan, mutta ei antanut syöttiä, että puhutaanko tästä lisää vähän toisesta kulmasta. Ai minun hämähäkit ällöttää, no tiiätkö minulla on tällaisia pelkoja ja inhotuksia, kerronpa yhden tosielämän tarinan tähän liittyen... Tällä tavalla nuori Emma olisi saanut rohkaisua ja myös päässyt omasta jumistaan eteenpäin. Mutta, mutta...syynä taitaa olla se, että Tuomas ei alunperinkään ollut kiinnostunut Emmasta. Olisiko jopa järkännyt työvuorot niin, ettei joudu Emmaa nähdä? Erityisen pahalta tuntuu, jos hän tosiaan on naureskellut Emmaa kavereille. Julmaa ja epäkypsää. Tuomas ei ole iältään enää ihan pieni. Vaikka hän olis jo häissä päättänyt, ettei halua Emmaa jatkoon, niin olisi oman kehityksen nimissä voinut kokeilla uusia puolia itsessään. Keskustelua, uuden kokeilua ym. Kärsivällisyys ja sitten räjähtely taitaa olla hänelle jo entuudestaan tuttua. Aika tylsää lähteä läpällä mukaan, todeta mielessään "ei oo namu" ja sitten vaan puolittaisesti vetää show loppuun. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön.

Emma torppasi Tuomakselle tärkeät lemmikit kiljumalla kuinka hirveitä ne on, eikä edes yrittänyt ottaa sitä näkökulmaa, että ”okei sulla on tollasia, onneksi ne on lasin sisällä, pelkään nimittäin hämähäkkejä”. En ihmettele, jos Tuomas loukkaantui ja meni vähän lukkoon. Itse pidättelisin varmaan itkua, jos joku alkaisi haukkua mulle tärkeitä asioita/eläimiä

Vierailija
9376/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Itselläni jäi vuosien takaa mieleen tapaus, jossa naisystäväni lausui, ettei hän ole varma, olenko minä hänestä fyysisesti kiinnostunut, mutta hän ei ole minusta. En voisi kuvitella missään tilanteessa sanovani näin kenellekään naiselle.

Tuo on kyllä ihan totta! Oli sydäntäsärkevää kuulla, kun Tommo yritti pistää vakuuttavuutta ja tunnetta peliin ja selitti, että jos olis nappi mistä sais fyysisen kiinnostuksen Juuditiin, niin hän takoisi sitä. Juudit näytti nöyryytetyltä. Mä jotenkin ymmärrän häntä. Se on niin herkkä aihe meidän länsimaisessa kulttuurissa joka pyörii fyysisen vetovoiman ympärillä, että ei siitä voi tuolleen puhua. Olis ollut parempi lyhyesti ja ytimekkääti tuoda asia esiin. "En tunne fyysistä vetovoimaa sillä tavalla kuin toivoisin."

Vierailija
9377/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommilta karisi pisteitä siinä ananas-fetajuusto-gatessa. Juudit heitti hauskan läpän, että hän juo ananasmehut ja Tommi saa juoda fetajuustoliemet. Olipa Tommi jäätävä ja hiljainen. Lopulta narisi, että tämänkö on sitä tasa-arvoa. Mua ainakin nauratti tuo Juuditin vitsi. Onko Tommin huumorintajusta saatu vielä mitään selkoa?

Vierailija
9378/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati tekee mut hulluksi! Kun olin teini tai nuori parikymppinen, hiljainen ja ujo, kohtasin muutamia tuollaisia tyttöjä työkavereina ja jossain kielikurssilla. Heidän puolustuksekseen voi sentään sanoa, että yhtä nuoria olivat silloin kuin minäkin. On maailman tympeintä, että joku alkaa arvostella toisen perusluonnetta, kommunikointitapaa ja antaa "hyviä" vinkkejä ja neuvoja - älä ole tuollainen, ole erilainen, puhu enemmän, näin kuuluu tehdä kuin minä.

Ei sillä ole minkään valtakunnan väliä, millä tuolilla kotonaan pöydän ääressä istuu, miksi Katin piti tehdä siitäkin yhdentekevästä tilanteesta joku koulutustilanne? Kati on ärsyttävä jyrä, ja häntä viehättänee Jannessa lähinnä se, ettei ole koskaan aiemmin tullut yhtä hyvin kohdelluksi suhteessa. 

Vierailija
9379/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti vaikuttaa miestyypiltä joka ei itsekään tiedä mitä haluaa. Onko Ville se kaveri mistä kertoi, että ilmoitti hänet ohjelmaan? Onko Matti ollenkaan miettinyt kun haki ohjelmaan että on menossa naimisiin. Paniikki iski häissä ja hiki virtasi siellä. Nyt on meno kuin Miran kanssa kuin vanhainkodissa eikä kumpikaan lähenny toista mitenkään. Ei juupas sanan vaihtoa keskenään.

Mirasta ei myöskään ota mitään selvää että mitkä tunteet hänellä on Mattia kohtaan. Miralla oli selkeät odotukset etukäteen kodista ja perheestä ja miehisestä miehestä. Kummallakaan ei taida olla aiempaa kokemusta parisuhteesta. Mira näyttää siltä, että elättelee vielä jotain (pientä) toivoa mutta Matti sen sijaan ei näytä mitään merkkejä kiinnostuksesta.

Jos itsellä olisi sellainen kumppani kuin Matti ottaisin jalat alle nopeasti. Kaikissa parisuhde opuksissa varoitetaan kumppanista joka ei tiedä mitä haluaa. Parisuhteen ensimmäinen edellytys on se, että tietää mitä haluaa ja osaa sitoutua. Matilla ei ole myöskään rohkeutta sanoa suoraan miten asiat on vaan kiertää kuin kissa kuumaa puuroa.

Vierailija
9380/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä muisti Tuomaksen hänelle näytetystä kuvasta, Tuomas taas ei Emmaa. Kertoo sekin jotain.

Ketju on lukittu.