Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Juudit on lämmin, ihana, syvällinen ja fiksu nainen. Siinä mielessä erikoista, että lähti tämänkaltaiseen ohjelmaan. Miten ikävä tilanne, että Tommi ei fyysisesti syty hänestä. Jos hän ei löydä hänen arvoistaan kumppania, on maailma jotenkin kummallisen vinksahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmentää tämä harrastusasia.
Itse olen kuin Mira, tykkään tehdä paljon kotona tehtäviä juttuja. Harrastan lukemista, leipomista, ruoanlaittoa, puutarhaa, käsitöitä, sisustamista jne. Mielestäni oikein hyviä harrastuksia, ja nautin niistä todella. En melkein koskaan katso telkkaria tai löhöä sohvalla, vaan olen hyvinkin uppoutunut noihin harrastuksiini. Eksäni taas oli ns. aktiivinen tyyppi eli kävi konserteissa, tapahtumissa, matseissa, elokuvissa, ravintoloissa jne. Kummatkin harrastettiin liikuntana vain yhteisiä kävelylenkkejä.
Häntä häiritsi suuresti, että "kökötin aina kotona" vaikka oikeasti en mitään kököttänyt vaan harrastin. Minua taas ei yhtään häirinnyt, että hän tykkäsi mennä niissä matseissaan ja konserteissaan.
Joten miksi se on näin päin? Omasta mielestäni ne kotona tapahtuvat harrastukset voi olla jopa paljon kehittävämpiä (esim. lukeminen) kuin ne muualla kulkemiset (matseissa istuminen). Mattikin on nostanut omat aktiviteettinsa Miran puuhia jotenkin korkeammalle statukselle. Mutta millä oikeudella?
En osaa muuten sanoa, mutta onhan noissa erona se seurallisuus. Noi mitä sä hänelle listasit on ihmisjoukoissa olemista, ehkä kaverien seurassa. Plus sellaisia mihin ei yleensä lähdetä yksin, että ajattelisi, että kumppanista saisi niihin kaverin.
Vierailija kirjoitti:
Miksikähän kovakuntoisen oloisella Jannella on tuollainen pallukkamaha? Joku suolistosairaus tms?
Miehillä kertyy kiloja herkimmin juuri ylävatsaan vaikka olisi muuten hoikka.
Ryhtikin vaikuttaa asiaan, miltä vatsa näyttää.
Naisilla kilot kertyvät reisiin ja takapuoleen ja noin 50 v jälkeen heilläkin kertyy
ylävatsaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kemia ei ole mitään selittämätöntä. Onko muiden mielestä?
No on se sikäli, etten esim itselleni voi määritellä ulkoisesti mitään miestyyppiä. Oikeastaan ulkoisesti on tullut vastaan aika saman oloisiakin miehiä, joista toinen ei ole herättänyt mitään, ja toinen on vienyt heti jalat alta. Tässä nyt ajattelen kahta eri tall-dark-&-handsome tyyppiä.
Mystistä on.
Emma oli Tuomaksessa kiinni jo häissä ja Tuomas lähinnä väisteli. Ehkä kuitenkin jossain viinihuuruissa päätyivät sänkyyn yhdessä. Häämatkalla muistaakseni Emma pussaili Tuomasta suulle ja Tuomaskin vähän halaili. Mutta veikkaan, että Tuomas ei ole halunnut enempää fyysistä kanssakäymistä ja siitä Emma on pahoittanut mielensä. Ehkä Tuomas on sanonut, että tunteet voi ajan kanssa herätä. Emmalla selvästi on ollut toivoa, vaikka Tuomas on kaverillisista väleistä toitottanut kameroille. Vaikea tilanne molemmille. Ja uskon, että Emma on antanut itsestään reippaan kuvan hakuvaiheessa. Jos on sanonut, että haluaa luonto-oppaaksi ja tykkää kokeilla uusia juttuja. Mistä asiantuntijat voisi tietää, ettei Emma ole sellainen kuin väittää olevansa? Emman esittelykuvasta sai myös erilaisen kuvan hänen tyylistään ja persoonastaan. Tuomas on ihan hyvin voinut tykätä siitä kuvasta vetovoimatestissä.
Vierailija kirjoitti:
Juudit on lämmin, ihana, syvällinen ja fiksu nainen. Siinä mielessä erikoista, että lähti tämänkaltaiseen ohjelmaan. Miten ikävä tilanne, että Tommi ei fyysisesti syty hänestä. Jos hän ei löydä hänen arvoistaan kumppania, on maailma jotenkin kummallisen vinksahtanut.
Hän saa mut miettimään, että ehkä naiseenkin voisi rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa mut miettimään, että ehkä naiseenkin voisi rakastua.
Onnenonkijoille kelpaa onnenonkija miesten hynät. Vakka ja kansi ;)
Juuritille sopis hippimäinen pitkätukainen humanisti-mies
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuin Mira, tykkään tehdä paljon kotona tehtäviä juttuja. Harrastan lukemista, leipomista, ruoanlaittoa, puutarhaa, käsitöitä, sisustamista jne. Mielestäni oikein hyviä harrastuksia, ja nautin niistä todella. En melkein koskaan katso telkkaria tai löhöä sohvalla, vaan olen hyvinkin uppoutunut noihin harrastuksiini. Eksäni taas oli ns. aktiivinen tyyppi eli kävi konserteissa, tapahtumissa, matseissa, elokuvissa, ravintoloissa jne. Kummatkin harrastettiin liikuntana vain yhteisiä kävelylenkkejä.
Häntä häiritsi suuresti, että "kökötin aina kotona" vaikka oikeasti en mitään kököttänyt vaan harrastin. Minua taas ei yhtään häirinnyt, että hän tykkäsi mennä niissä matseissaan ja konserteissaan.
Joten miksi se on näin päin? Omasta mielestäni ne kotona tapahtuvat harrastukset voi olla jopa paljon kehittävämpiä (esim. lukeminen) kuin ne muualla kulkemiset (matseissa istuminen). Mattikin on nostanut omat aktiviteettinsa Miran puuhia jotenkin korkeammalle statukselle. Mutta millä oikeudella?
Luulen, että Matti on niitä miehiä, jotka eivät viihdy yksinään ollenkaan vaan tarvitsevat
koko ajan seuraa. Yksinäinen ilta kotona on kauhistus ja silloin on päästävä poikien luo lätkämatseihin ja golfkentille. Tai sitten baariin. Sielläkään ei voi jatkuvasti istua, jos
meinaa saada töissäkin jotain aikaan. Muistakaa, että Matti on vaaka ja se jos mikä on ystävyyden merkki.
Ja kun ottaa huomioon Matin haluttomuuden perinteisin miehisiin puuhasteluihin (pikkurempat), niin mitäpä syytä hänellä on ollut kotona olemiseen.
Mira vaikuttaa todelliselta kodin hengettäreltä ja varmaan moni mies olisi häneen tyytyväinen. Matilla vaan ei tunnu olevan erityistä halua vanhemmuuteen, joten hän ei sitä osaa arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten toivon, että Emma ja Tuomas molemmat voisivat mennä itseensä, katsoa peiliin ja nähdä omat heikkoutensa parisuhteessa. Ja yrittäisivät sitten kehittää näitä ominaisuuksiaan paremmiksi tulevissa suhteissaan.
Molemmilla kun on myös varmasti paljon annettavaa, mutta ovat joltain osin liian jyrkkiä ihmisiä.
Emma on taipuvainen itsesääliin, joten itsevarmuutta tarvitsisi lisää ennen kuin on valmis parisuhteeseen. Lisäksi hän koettelee kumppania ihan turhaan mm. haastamalla riitaa turhista asioista sen sijaan, että kertoisi kumppanille näistä epävarmuuksistaan ja keskustelisi niistä asiallisesti. Suosittelen siis (ihan näin ilman mitään psykologian koulutuksia maalaisjärkeen nojaten) opettelemaan kehittävämmän tavan kommunikoida tunteistaan, kuin kiukuttelu.
Tuomas taas voisi opetella kärsivällisyyttä ja empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Jos haluaa luoda läheisiä suhteita toisiin ihmisiin, heidän erilaisuuttaan pitää vähän oppia sietämään (esim. herkkyyttä). Lisäksi hänellekin suosittelisin hieman erilaista kommunikointityyliä. Kaikkea ei ole pakko päästä laukomaan ääneen rumalla tavalla provosoiden, asiat voi muotoilla myös neutraalimmin. Ei tarvitse "lässyttää" mitään turhaa tai esittää; keskustellessa voi olla ystävällinen ja asiallinen, vaikka mielipiteen sisältö olisikin toiselle ikävää kuultavaa.
Tuomaksen puolustukseksi on sanottava, että hän kyllä oli varsin kärsivällinen ja varsinkin silloin jos oma kiinnostus Emmaa kohtaan jäi lähes olemattomaksi. Tsemppasi ja huomioi toista, kun toinen rypi itsesäälissään. Tuo juttu olisi voinut mennä aivan toisin jos kumpikin olisi kokenut vahvempaa kiinnostusta jolloin kommunikointiongelmia ja tunneilmaisun eroavaisuuksia olisi ollut intoa korjata.
Hyviä tyyppejä kumpikin loppujen lopuksi ja toivottavasti löytävät kumppanin joskus itselleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on kertakaikkisen mahdoton kuvitella mihinkään seksuaaliseen tilanteeseen. Tommi on tällainen ihminen. Jotenkin totaalisen seksitön ilmestys ruudun välityksellä.
En tarkoita tällä onko joku ruma vai hyvännäköinen, vaan kyse on sellaisesta tietynlaisesta energiasta. Jos kuvittelen Tommin alasti, hänellä ei ole edes sukuelimiä, vaan on kuin Barbien Ken-nukke.
Aseksuaali olmi, kuten joku jossain vaiheessa kuvaili. Sitten juuri hän on se, joka himoitsee ihastumisen tunteita ja kipinää? Ei vain yhdisty millään.
Tommi ei vaan syty Juuditista. Ei tunne seksuaalista tai romanttista kemiaa. Tuskin Tommi mikään aseksuaali on, varmasti ottaa naisen kun sopiva tulee vastaan. Juudith vaan ei herätä sellaisia tunteita.. Juudit on mukava ja miellyttävä nainen, ei mitään vikaa mutta en mäkään osaisi kuvitella hänen kanssaan olevani sängyssä. Ehkäpä hiuksetkin vaikuttaa, kun itse pidän pitkiä hiuksia seksikkäinä.
Ei seksuaalisuus ole mikään on/off muuttuja, vaan libido on toisilla voimakkaampi ja toisilla heikompi. Ne joilla on voimakas, syttyvät useammista. Tommi tuntuu olevan tuossa heikommassa päässä ja siksi syttyäkseen tarvitsisi todella seksuaalisen naisen . Niillä taas on paljon muitakin ottajia. En oikein usko tämän herran pariutumismahdollisuuksiin.
Onko se fakta, että osallistujille näytetään jossain vaiheessa toistensa kuvat (muiden kuvien joukossa)? En ole itse bongannut tällaista informaatiota ohjelmassa. Eikä hääpareilla koskaan näy alttarilla kohdatessa mitään tunnistamisen ilmeitä. Kukaan ei ole ikinä maininnut, että muistaisi toisen kuvasta. Vai onko tää joku legenda, mikä on alkanut elää tällä pastalla omaa elämäänsä? Tietääkö joku oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on kertakaikkisen mahdoton kuvitella mihinkään seksuaaliseen tilanteeseen. Tommi on tällainen ihminen. Jotenkin totaalisen seksitön ilmestys ruudun välityksellä.
En tarkoita tällä onko joku ruma vai hyvännäköinen, vaan kyse on sellaisesta tietynlaisesta energiasta. Jos kuvittelen Tommin alasti, hänellä ei ole edes sukuelimiä, vaan on kuin Barbien Ken-nukke.
Aseksuaali olmi, kuten joku jossain vaiheessa kuvaili. Sitten juuri hän on se, joka himoitsee ihastumisen tunteita ja kipinää? Ei vain yhdisty millään.
Tommi ei vaan syty Juuditista. Ei tunne seksuaalista tai romanttista kemiaa. Tuskin Tommi mikään aseksuaali on, varmasti ottaa naisen kun sopiva tulee vastaan. Juudith vaan ei herätä sellaisia tunteita.. Juudit on mukava ja miellyttävä nainen, ei mitään vikaa mutta en mäkään osaisi kuvitella hänen kanssaan olevani sängyssä. Ehkäpä hiuksetkin vaikuttaa, kun itse pidän pitkiä hiuksia seksikkäinä.
Ei seksuaalisuus ole mikään on/off muuttuja, vaan libido on toisilla voimakkaampi ja toisilla heikompi. Ne joilla on voimakas, syttyvät useammista. Tommi tuntuu olevan tuossa heikommassa päässä ja siksi syttyäkseen tarvitsisi todella seksuaalisen naisen . Niillä taas on paljon muitakin ottajia. En oikein usko tämän herran pariutumismahdollisuuksiin.
Ei välttämättä. Minulla on keskimääräistä ehkä vähän voimakkaampi libido, mutta sytyn silti vain harvoista. Tämä onkin ehkä se kaikkein huonoin vaihtoehto, ainakin sinkkuna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Matti on niitä miehiä, jotka eivät viihdy yksinään ollenkaan vaan tarvitsevat
koko ajan seuraa. Yksinäinen ilta kotona on kauhistus ja silloin on päästävä poikien luo lätkämatseihin ja golfkentille. Tai sitten baariin. Sielläkään ei voi jatkuvasti istua, jos
meinaa saada töissäkin jotain aikaan. Muistakaa, että Matti on vaaka ja se jos mikä on ystävyyden merkki.Ja kun ottaa huomioon Matin haluttomuuden perinteisin miehisiin puuhasteluihin (pikkurempat), niin mitäpä syytä hänellä on ollut kotona olemiseen.
Mira vaikuttaa todelliselta kodin hengettäreltä ja varmaan moni mies olisi häneen tyytyväinen. Matilla vaan ei tunnu olevan erityistä halua vanhemmuuteen, joten hän ei sitä osaa arvostaa.
Muuten aika samoilla linjoilla, mutta jättäkää nyt nuo horoskooppihöpötykset pois näistä analyyseista, kiusallista että joku aikuinen ihminen uskoo niihin...
Ne esittelykuvathan oli aika huonoja, että jos ja kun niitä olisi näytetty niin olisi saattanut vähän ronkeliksi ruveta itsekin. Kuvien lisäksi pitäisi haistatuttaa t-paitaa joku on ollut päällä päivän (ilman hajusteita).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meinaa saada töissäkin jotain aikaan. Muistakaa, että Matti on vaaka ja se jos mikä on ystävyyden merkki.Ja kun ottaa huomioon Matin haluttomuuden perinteisin miehisiin puuhasteluihin (pikkurempat), niin mitäpä syytä hänellä on ollut kotona olemiseen.
Mä epäilen Matille olevan okei perustaa perhe, kunhan siitä ei koidu hänelle mitään vaivaa. On selvästi niitä miehiä jotka haluaa koko paketin: upea vaimo, talo, seurapiirielämä, työ ja kivat harrastukset. Noiden haittana tulee joustamattomuus, kaiken täytyy sujua kirjalleen oikein tai muuten naama menee väärälle. Persoonana raskas ainakin vaimon näkökannasta katsottuna.
Mira ja Matti saa verenpaineen nousemaan. Jos jäävät yhteen niin ei silti tule mitään positiivisia viboja heistä. Ehkä se johtuu editoinnista. En ymmärrä miten he eivät edes vaikuta pitävän toisistaan, mutta silti sanovat niin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se fakta, että osallistujille näytetään jossain vaiheessa toistensa kuvat (muiden kuvien joukossa)? En ole itse bongannut tällaista informaatiota ohjelmassa. Eikä hääpareilla koskaan näy alttarilla kohdatessa mitään tunnistamisen ilmeitä. Kukaan ei ole ikinä maininnut, että muistaisi toisen kuvasta. Vai onko tää joku legenda, mikä on alkanut elää tällä pastalla omaa elämäänsä? Tietääkö joku oikeasti?
Käsittääkseni juurikin niin että kuvat näytetään etukäteen. Ne näytetään siitäkin syystä että ei vahingossakaan tule naitetuksi jollekin ystävälle tai vaikka sukulaiselle!
Miran puhetyyli on äärettömän raskas. Ei itse paljasta suoraan mitä ajattelee tai tuntee, vaan toimii kuin peilinä. Palauttaa takaisin Matin kommentit, tekee tarkistuksia, tenttaa ja melko negatiiviseen tyyliin. Toimisi paremmin kun antaisi tunteistaan jotakin selkeää viestiä. Mattia vaivaa sama ominaisuus, mutta on vähemmän kärkäs. Nyt pyörii näennäisen kohteliaisuuden kierre, mikä ei noita ainakaan lähennä. Kumpaisenkaan harrastaminen tai harrastamattomuus ei todellakaan ole se suurin kompastuskivi. Aitous loistaa poissaolollaan.
Mun mielestä kemia ei ole mitään selittämätöntä. Onko muiden mielestä?