Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan naurettavaa. Emma kiukuttelee, töksäyttelee, murjottaa, kääntää Tuomaksen sanomisia ihan alusta, eli alttarilta, alkaen. Nyt sitten onkin niin, että Tuomas on se joka on käyttäytynyt huonosti ja ollut ilkeä. Kuinkas se nyt noin kääntyi.
Tämä käänne varmaan sopii moniin niihin jotka itse ovat parisuhteessaan Emman kaltaisia ja ovat ehkä saaneet alati ymmärtävän oman itsensä unohtavat kumppanin.
Tai toivovat saavansa ilman, että itse täytyy muuttua.Tuskin Tuomas sanoi nyt ihan alkuminuuteilla, että ei tästä mitään tule, mutta Emma on kyllä ollut ärsyttävä jo ihan alusta alkaen.
Ja sehän on aivan tuhannen totta, että huonoitsetuntoisen kanssa eläminen on todella hankalaa ja epävakaista. Miksei sitä saa sanoa?
En minäkään haluaisi huonolla itsetunnolla varustettua kumppania. En haluaisi olla se pönkittäjä, parantaja ja koko aikaa varovasti ja kulostellen puhuva aina vahva ja myötäilevä kumppani.
Parisuhteen tulee toimia molempiin suuntiin, ei vain toiseen. Huonolla itsetunnolla varustettu ei voi koko ajan käyttää sitä ominaisuutta verukkeena omaan käytöksensä ja kääntää omaa käytöstään toisen kannettavaksi. Ja jos toinen ei jaksa niin siitä syyllistetään.
Ymmärrän Tuomasta hyvin. Hän haki tasavertaista ja samalla aaltopituudella olevaa kumppania, kuten minäkin ja moni muu.Aika mustavalkoista. Jos minut oli paritettu Emmalle, antaisin hänen olla oma kiukutteleva itsensä, mutta kertoisin sitten pian, suoraan, ja kunnioittavasti että koen keskustelun haastavana koska pelkään tulevani väärinymmärretyksi ja yhtäältä en halua loukata häntä, mutta toisaalta nämä tietyt piirteet ovat minulle kuormittavia enkä tiedä osaanko suhtautua niihin oikein. Sanoisin myös Emmalle, että olet hyvin mukava, iloinen ja nauravainen ihminen ja se puoli on sellainen johon voisin tutustua paremmin, jos hän pystyy hyväksymään sen että tutustuminen ei johda ihastumiseen.
Tuomaksen versio: "et nyt ota tästäkin pulttia - en halunnut naimisiin kiukuttelevan teinin kanssa" jne
Tämä oli mukavan kypsästi ja muita kunnioittavasti muotoiltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä kaikki tällaiset "meillä on niin erilaiset harrastukset" on pelkkää kohteliasta tekosyytä, kun ei haluta sanoa pahasti, että ei ole kemiaa, en halua toista seksuaalisesti. Sen vuoksi ihmisistä joskus tuntuu, että jotkut antavat pakkeja ihan omituisten syiden takia, kun sitä todellista syytä ei kerrota ja hädissään keksitään joku eroavaisuus, jolla yritetään järkiperäisesti perustella asia. Ymmärrän, ettei halua sanoa toiselle päin naamaa, että "en tunne sinua kohtaan seksuaalista halua", mutta kun jotenkin sen sanominen on kauhea tabu muutenkin
Siksi Tommikin käytti kiertoilmausta ja puhui vaaleanpunaisista laseista eikä himosta. Marianna ja Juudit tulkitsivat ilmauksen (ehkä tahallaan) väärin ja ihmettelivät, mitä ihmeen eskapismia Tommi oikein toivoo.
Itsekin ihmettelin ihan samaa. Minä ainakin ymmärsin heti mitä Tommi tarkoitti. Juudit ehkä jotenkin loukkaantui tuosta kun toisti sitä monta kertaa. Jopa tuomitsi Tommin ajatukset.
Tommilla on alhainen libido. Selittänee, miksi on sinkku. Näen hänessä samaa, kuin itsessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt mietitään tuota Tuomaksen ja Emman tilannetta, niin eihän tuo Emman epävarmuus (”kiukuttelen ja haastan riitaa yhä uudelleen jotta näen että pysyt siinä etkä mene pois”) ole menossa hetkessä mihinkään, se on pitkä, mahdollisesti jopa vuosien? pituinen prosessi.
Minua ei ihmetytä, mikäli Tuomas ei jaksa ryhtyä toisen terapeutiksi /itsetunnon parantajaksi, varsinkin kun suhde ei ole alkanut rakastumalla.
Tuomas ei toki omalla käytöksellään helpota tilannetta, hänellä on todella vahingollinen tapa riidellä: kun suuttuu lopulta, sanoo kaikki kauheudet mitä keksii, mitkä toinen taas muistaa lopun ikäänsä, ja niin kierre on valmis.
No mitähän tuollaisen ihmisen kanssa pitäisi tehdä sitten? Ei noitten kiukuttelijoiden kanssa voi voittaa. Toki kommenttien mukaan Tuomaksen pitäisi vetäytyä, pysyä rauhallisena, provosoitumatta jne.
Sama kun sanois Emmalle, et älä hermostuta toista, ettei toisen tarvi hermostua.
Miksi vastuu on vain toisella ja toisen pitää venyä?
Siksi et haluaa jatkaa avioliittoa?
Mutta totta on se vanha totuus minkä Marianna taas muistutti: toista ei voi muuttaa, vain itseään voi muuttaa, ja jos itse tekee pienen erilaisen liikkeen kommunikaatiossa, se lähes väistämättä vaikuttaa toiseen.
Emma on käyttäytynyt hyvin lapsellisesti, mut mitäpä jos Tuomas olisi heti alkuun sanonut, et kyllä sä riität, älä pelkää, se "ei tästä mitään tule" oli vain heitto, en ole heittämässä hanskoja heti tiskiin.
Entäpä jos näin onkin käynyt. Tuomas sanoi vastaanotolla, että oli tullut väärinymmärrystä, ja kriisi, ja se oli selvitetty puhumalla, mutta sitten sama oli taas noussut uudelleen.
Juuri kun laitetaan yhteen töksäyttelijä ja huonoitsetuntoinen ihminen, tällaista jälkeä tulee.
Töksäyttelijä kulkee kuin elefantti posliinikaupassa, heittää miettimättä jotain "läppää". Joka sitten sen toisen valmiiseen epävarmuuteen viiltää tosi syvältä.
Kun tarpeeksi pahasti sanoo, ei siitä selvitä enää kevyellä anteeksipyynnöllä. Toisen perusluottamus on jo niin haavoitettu heti alkuunsa, että epäilys jää kalvamaan, ja värittää kaiken ajattelun sen jälkeen, että lukee kaikkea muutakin rivien välistä, olettaen että tämäkin on joku piikki.Kun on kerran toista pahasti loukannut, kyllä sitä on todella vaikea korjata ja vaatii aikaa ja vakuutteluja.
Erityisesti kun ei toisiaan yhtään vielä tunne, pitäisi edetä ystävällisesti ja tunnustellen, ei ensimmäisenä heitä ronskia läppää.Ehkä Tuomas ei ole hyvä lukemaan ihmisiä tai olemaan herkkätunteinen. Ehkä hän on Emman lukenut väärin, jonain rempseänä tyyppinä. Tai ehkä vain on yleensä kulmikas ja töksähtelevä tyyppi.
Mira ja Matti taiteilee samanlaisen epävarmuuden kanssa, mutta lähestyvät toista varovasti kierrellen, etteivät loukkaa. Vähän turhan puolustuskannalla, "huumoriin" suojautuen.
Janne ja Juudit ovat lähteneet ystävällisyys ja avoimuus ja hyväksyminen edellä. He eivät suojaudu eivätkä hyökkää. He eivät ole sille tuntemattomalle ihmiselle uhkaavia. Silti molemmat saavat täällä kauheasti kritiikkiä juuri tästä.
Ehkäpä Tuomas tosiaan on selitellytkin alussa. Harmi kun meille ei näytetä just mitään! Vaikea muodostaa mielipidettä kun näytetään vain pari sekuntia sieltä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on kertakaikkisen mahdoton kuvitella mihinkään seksuaaliseen tilanteeseen. Tommi on tällainen ihminen. Jotenkin totaalisen seksitön ilmestys ruudun välityksellä.
En tarkoita tällä onko joku ruma vai hyvännäköinen, vaan kyse on sellaisesta tietynlaisesta energiasta. Jos kuvittelen Tommin alasti, hänellä ei ole edes sukuelimiä, vaan on kuin Barbien Ken-nukke.
Aseksuaali olmi, kuten joku jossain vaiheessa kuvaili. Sitten juuri hän on se, joka himoitsee ihastumisen tunteita ja kipinää? Ei vain yhdisty millään.
Ovat tuossakin suhteessa Juuditin kanssa samanlaisia.
Juudit ei ole mitenkään poikamainen tai ruma, vaan ihan tavallisen, miellyttävän ihmisen ja naisen näköinen - ja seksitön.
Siis hänen tapansa olla on täysin seksitön, mikä ei varmaankaan helpota miesten kykyä kiihottua hänestä.
Toisaalta sen ei luulisi olevan ongelma, sillä maaseutu ja pikkukaupungit on täynnä tuollaisia olemukseltaan täysin seksittömiä, heteroparisuhteessa olevia naisia.
Etenkin ennen naiset ihan kasvatettiin tuollaisiksi seksittömiksi; naisellisuus ja seksikkyys oli ja on suuressa osassa Suomea enemmän tai vähemmän halveksittavaa.
2000-luvun alussa näkyi enemmän paljasta pintaa. Nykyajan trendinä on olla tyylikkäästi hillitty. Itsekin pidän tästä suuntauksesta.
Toisenlaisia näkymiä kaipaaville löytynee tutkittavaa ihan tästä lähinaapurista.
Anteeksi nyt vaan, mutta Tuomas vaikuttaa ihan mulkerolta. Se kuva hänestä minulle välittyy jaksojen edetessä.
Ekan jakson perusteella yksilönä Tuomas oli mun ehdon suosikki. Mutta siitä on menty alaspäin.
Uusin CMore, mitä helee?? Tuomas Kari Kanalan luona ihan eri ihminen kuin seuraavassa pätkässä?!
Vaikka Emmallakin on omat haastensa ja kompastuskivensä niin kyllä mun sympatiat alkaa mennä jo Emmalle. Vaikka hääjaksossa aattelin että kauhee mikä tyttö, mutta Emmasta on kuoriutunut todella ihana tyyppi.
Tuomas töksäyttelee kameran edessä ihmejuttuja. Mitä kaikkea sanonut kameroiden ulkopuolella Emmalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo "asiantuntijat" poseeraa tuossa tunnarissa? Eihän ohjelma pyöri heidän ympärillään ollenkaan ja heitä nähdäänkin aika vähän. Luontevampaa olisi näyttää pariskunnat tunnarissa.
Ärsyttää muutenkin noiden linssilude-asiantuntijoiden mielipuolinen virnuilu alkutunnarissa.
:D Se yks niistä näyttää ihan kilpikonnalta. En vaan pääse siitä ajatuksesta, vaikka kuinka yritän. Salaperäisesti virnuileva kilpikonna. Se suorahiuksinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan naurettavaa. Emma kiukuttelee, töksäyttelee, murjottaa, kääntää Tuomaksen sanomisia ihan alusta, eli alttarilta, alkaen. Nyt sitten onkin niin, että Tuomas on se joka on käyttäytynyt huonosti ja ollut ilkeä. Kuinkas se nyt noin kääntyi.
Tämä käänne varmaan sopii moniin niihin jotka itse ovat parisuhteessaan Emman kaltaisia ja ovat ehkä saaneet alati ymmärtävän oman itsensä unohtavat kumppanin.
Tai toivovat saavansa ilman, että itse täytyy muuttua.Tuskin Tuomas sanoi nyt ihan alkuminuuteilla, että ei tästä mitään tule, mutta Emma on kyllä ollut ärsyttävä jo ihan alusta alkaen.
Ja sehän on aivan tuhannen totta, että huonoitsetuntoisen kanssa eläminen on todella hankalaa ja epävakaista. Miksei sitä saa sanoa?
En minäkään haluaisi huonolla itsetunnolla varustettua kumppania. En haluaisi olla se pönkittäjä, parantaja ja koko aikaa varovasti ja kulostellen puhuva aina vahva ja myötäilevä kumppani.
Parisuhteen tulee toimia molempiin suuntiin, ei vain toiseen. Huonolla itsetunnolla varustettu ei voi koko ajan käyttää sitä ominaisuutta verukkeena omaan käytöksensä ja kääntää omaa käytöstään toisen kannettavaksi. Ja jos toinen ei jaksa niin siitä syyllistetään.
Ymmärrän Tuomasta hyvin. Hän haki tasavertaista ja samalla aaltopituudella olevaa kumppania, kuten minäkin ja moni muu.
Aika lapsellinen ja mustavalkoinen ajatus, että toinen on pahis ja toinen hyvis: Valitse puolesi! Ei, eiköhän molemmat ole voineet käyttäytyä huonosti, tai hyvin?
Jos on itsellä epästabiili suhde, niin lohduttaako se kuinka paljon, että muillakin menee huonosti? Enpä usko että oikeaa rauhaa antaa.
Minä en tiedä, mitä tässä on oikeasti tapahtunut. Minä näin nauravan pariskunnan, jotka ainakin 3 ekaa jaksoa hekottivat, muutaman kinan lisäksi. Mutta ne riidat olisi hyvin voinut mennä huonon läpän piikkiin. nyt sitten on molemmilla asiat tosi huonosti, what happened ja miksi meille ei näytetty?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta Tuomas vaikuttaa ihan mulkerolta. Se kuva hänestä minulle välittyy jaksojen edetessä.
Ekan jakson perusteella yksilönä Tuomas oli mun ehdon suosikki. Mutta siitä on menty alaspäin.
Uusin CMore, mitä helee?? Tuomas Kari Kanalan luona ihan eri ihminen kuin seuraavassa pätkässä?!
Vaikka Emmallakin on omat haastensa ja kompastuskivensä niin kyllä mun sympatiat alkaa mennä jo Emmalle. Vaikka hääjaksossa aattelin että kauhee mikä tyttö, mutta Emmasta on kuoriutunut todella ihana tyyppi.
Tuomas töksäyttelee kameran edessä ihmejuttuja. Mitä kaikkea sanonut kameroiden ulkopuolella Emmalle.
Miksi pitää valita puolensa? Miksi ei voi kokea empatiaa ja sympatiaa ihan kaikkia kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä kaikki tällaiset "meillä on niin erilaiset harrastukset" on pelkkää kohteliasta tekosyytä, kun ei haluta sanoa pahasti, että ei ole kemiaa, en halua toista seksuaalisesti. Sen vuoksi ihmisistä joskus tuntuu, että jotkut antavat pakkeja ihan omituisten syiden takia, kun sitä todellista syytä ei kerrota ja hädissään keksitään joku eroavaisuus, jolla yritetään järkiperäisesti perustella asia. Ymmärrän, ettei halua sanoa toiselle päin naamaa, että "en tunne sinua kohtaan seksuaalista halua", mutta kun jotenkin sen sanominen on kauhea tabu muutenkin
Siksi Tommikin käytti kiertoilmausta ja puhui vaaleanpunaisista laseista eikä himosta. Marianna ja Juudit tulkitsivat ilmauksen (ehkä tahallaan) väärin ja ihmettelivät, mitä ihmeen eskapismia Tommi oikein toivoo.
Itsekin ihmettelin ihan samaa. Minä ainakin ymmärsin heti mitä Tommi tarkoitti. Juudit ehkä jotenkin loukkaantui tuosta kun toisti sitä monta kertaa. Jopa tuomitsi Tommin ajatukset.
Kuvausryhmä varmaan tarkoituksella lypsi hänestä jotain kommenttia ja vastaväitettä. Kyllä hän sen Tommin pointin varmasti tajusi, eikä oma-aloitteisesti olisi puhunut asiasta.
Kaikkein rasittavin näistä naisista on Kati.
En kestä hänen narisevaa puhetapaansa, joten ihmettelen, kuinka se mies jaksaa sitä.
Matti ja Mira paras pari, eniten aikuisia.
Mun teoria on se, etteivät Matti ja Mira ole edes sekstailleet vielä. Sen takia Mira sen raskausjutun uskalsikin heittää.
Juttu saattoi olla yksi niistä muka-mustasukkaisuutta-herättävistä piikeistä, joita Miran suusta on kuultu. "Olen raskaana, mutta haaa, kenelle! Mehän ei olla edes ...". Hän on epävarma eikä pidä siitä ja siksi pitää ulko-ovea auki Matille. Viime jaksossa tuli myös ilmi, että Mira kaipaisi kunnon rähinää silloin tällöin. Ehkä maitokahvinlämpöisestä suhteesta on vaikea ottaa selvää, onko se kestävää - eli kestääkö myös ns. huonot ajat.
Vierailija kirjoitti:
Mun teoria on se, etteivät Matti ja Mira ole edes sekstailleet vielä. Sen takia Mira sen raskausjutun uskalsikin heittää.
Juttu saattoi olla yksi niistä muka-mustasukkaisuutta-herättävistä piikeistä, joita Miran suusta on kuultu. "Olen raskaana, mutta haaa, kenelle! Mehän ei olla edes ...". Hän on epävarma eikä pidä siitä ja siksi pitää ulko-ovea auki Matille. Viime jaksossa tuli myös ilmi, että Mira kaipaisi kunnon rähinää silloin tällöin. Ehkä maitokahvinlämpöisestä suhteesta on vaikea ottaa selvää, onko se kestävää - eli kestääkö myös ns. huonot ajat.
Molemmat on yhtä typeriä. Matti sentään on tainnut jo tajuta ja Mira tyytyy riitelemään. Ei sillä, mietin edelleen mikä toi Matin tähän ohjelmaan. Taitaako tietää itsekään :p
C More
Eilisen jakson katsoneena olen hyvin hämmentynyt Emmasta ja Tuomaksesta. En oikein saa jutun juonesta nyt kiinni. Emma kirkkain silmin vielä haaveili, että tulevaisuudessa voisi olla jotakin romanttistakin, kun heillä on niin hyvä pohja?! Hyvä pohja?! Aikuisten oikeastiko? No, lopultahan selvisi kaikille katsojillekin, että heistä ei mitään tule, etteivät pysty edes kavereita olemaan. Jotenkaan en täysin puhtaita papereita kyllä Tuomaksellekaan antaisi, sen verran oli sitä "minä, minä, minä" -selittelyä, kuinka hän on sitä ja tätä yrittänyt ymmärtää ja blaa blaa blaa, ja kuinka HÄN ei nyt enempää voi tehdä.
Mutta miten ihmeessä Emma on päässyt seuloista läpi tuohon ohjelmaan? Tai no, yksinhän hänellä on hyviä pohdintoja ollut, eli kykenee itsereflektioon, muttei sitten kuitenkaan aivan täysin ole todellisuudessa kiinni, kuten sai huomata näistä romantiikkahaaveista. Tuomaksestakin jäi fiilis, että taitaa olla huomattavasti häijympi, mitä on televisiossa nähty.
Aloin miettimään. Miltä näyttää golf harrastajan kenttävaimo? Matti uumoili vaimosta joka tulisi mukaan golfkentälle. Pitäisikö vaimon kauniina näyttämisen lisäksi huudella tsemppihuutoja: hyvä, hyvä näytä sille reiälle! Oi, kyllä mun Matti osaa ❤️
Muut pelaajat olisi: 🙄😳
Eilisen Cmore jakson nähneenä:
En usko enää minkään parin yhdessäjatkamiseen. Jos jotkut jatkavat, se on Kati ja Janne. Janne on todella rakastunut Katiin ja tekee varmasti kaikkensa että saa homman toimimaan.
Miralla ja Matilla olisi mahdollisuus mutta heistä ei tosiaankaan saa mitään otetta. Tai sitten on tietoisesti leikattu ohjelma noin että jännitys säilyy loppuun asti. Katsojana alan kyllästymään tähän.
Tuomas ja Emma erosivat, kuten jo alusta asti saattoi päätellä. Mielestäni Tuomas päätti jo hääpäivänä että tästä ei tule mitään, sillä olen aika varma siitä että haluaa toisennäköisen naisen. Ja eihän se Emman luonnekaan ole mukava ollut. Sympatiani ovat tuomaksen puolella. Tuomas on yrittänyt.
Juuditin ja Tommin suhteeseen en usko, ei sitä kipinää löydy. Ihailen miten kypsästi Juudit on kaiken ottanut, täytyy olla aika rautainen itsetunto että pystyy tuohon. Minua harmitti että ohjelmassa ei näytetty enempää sitä urkujen soittoa, ja käsittääkseni hän myös lauloi : olisin halunnut kuulla!!
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vaikuttaa siltä, että Tuomaksen hokema ja vaatima avoin kommunikaatio tarkoittaa sitä, että hän saa päästellä mitä sylki suuhun tuo ja että toinen ei saa loukkaantua siitä.
Ei se noin mene. Emma aiheuttaa nämä tilanteet olemalla järkyttävän epäkypsä ihminen.
Älkää tätä nyt Tuomaksen syyksi laittako!
Peruna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vaikuttaa siltä, että Tuomaksen hokema ja vaatima avoin kommunikaatio tarkoittaa sitä, että hän saa päästellä mitä sylki suuhun tuo ja että toinen ei saa loukkaantua siitä.
Ei se noin mene. Emma aiheuttaa nämä tilanteet olemalla järkyttävän epäkypsä ihminen.
Älkää tätä nyt Tuomaksen syyksi laittako!
Nehän erosi
Bolivar kirjoitti:
C More
Eilisen jakson katsoneena olen hyvin hämmentynyt Emmasta ja Tuomaksesta. En oikein saa jutun juonesta nyt kiinni. Emma kirkkain silmin vielä haaveili, että tulevaisuudessa voisi olla jotakin romanttistakin, kun heillä on niin hyvä pohja?! Hyvä pohja?! Aikuisten oikeastiko? No, lopultahan selvisi kaikille katsojillekin, että heistä ei mitään tule, etteivät pysty edes kavereita olemaan. Jotenkaan en täysin puhtaita papereita kyllä Tuomaksellekaan antaisi, sen verran oli sitä "minä, minä, minä" -selittelyä, kuinka hän on sitä ja tätä yrittänyt ymmärtää ja blaa blaa blaa, ja kuinka HÄN ei nyt enempää voi tehdä.
Mutta miten ihmeessä Emma on päässyt seuloista läpi tuohon ohjelmaan? Tai no, yksinhän hänellä on hyviä pohdintoja ollut, eli kykenee itsereflektioon, muttei sitten kuitenkaan aivan täysin ole todellisuudessa kiinni, kuten sai huomata näistä romantiikkahaaveista. Tuomaksestakin jäi fiilis, että taitaa olla huomattavasti häijympi, mitä on televisiossa nähty.
Tuomas aina välillä näytti vihreää valoa ja oli muka hommassa mukana. Kuten siellä kirkossa Kanalan luona ja aiemmin Mariannan luona. Sitten yhtäkkiä kääntää kelkan eikä enää halua edes nähdä. Tuotahan se on ollut koko ajan, jos homma ei mee kuten Tuomas haluaa niin sitten ollaan ehkä korkeintaan kavereita, välillä ei sitäkään. Toivottavasti heidän suhteensa olis nyt tuossa. Eihän tuosta mitään tule. Emman on turha elätellä enää mitään toivoa, teki tai sanoi Tuomas mitä tahansa.
Minua harmittaa, kun näkisin tämän kauden ja edellisten kausien osallistujissa niin paljon parempia mätsejä! Tottahan on että kaikille ei löydetä mitään ideaalista puolisoa, koska hakijoita on uskoakseni kuitenkin varsin rajallinen määrä, jota vielä pienentää se että niin moni potentiaalinen osallistuja on jo ehtinyt hakea/osallistua aikaisemmille kausille. Mielestäni tällä kaudella on kyllä tehty jotenkin aikaisempaakin epäsopivammat paritukset...
Mieleen tuli pari mätsiä jotka olisivat mielestäni sopineet erityisen hyvin toisilleen:
Mira ja viime kauden Oskari - molemmat mukavia, rauhallisia, kotona viihtyviä kypsiä aikuisia, joilla ensisijaisena prioriteettina perheen perustaminen. Uskoisin että olisivat sopineet ja "kelvanneet" hyvin toisilleen. Oskarikin vaikutti olevan valmis perheenlisäykseen, hankkihan hän esim. ison kämpän johon suunnitteli hyvin mahtuvan tuleva vaimo ja lapsiakin (Heidin mielestähän tämä kämppä olis ollut upea "bätselör-pädi"...) Molemmille hyvin tärkeitä olivat lähipiirin lapset. Näen heissä jopa vähän samaa näköä tai jotain samaa olemusta!
Janne ja Miina - ihania, positiivisia, kohteliaita ja huomioivia tyyppejä. Miinassa sopivaa eloisuutta Jannen rauhallisuuteen verrattuna, mutta olisi ollut Jannelle Katia "pehmeämpi" puoliso ja varmasti hyväksyä/arvostaa tämän rauhallisuutta ja harkitsevaisuutta. Mielestäni olisivat ihana pari!
Jannelle voisi helposti kyllä mätsätä muitakin naisia, esimerkiksi Mikon puolisoehdokkaan Heidin. Hänkin oli fiksu, positiivinen ja eloisa, ja voisin hyvin nähdä heidät yhdessä. Mielestäni Heidiä melko turhaan parjattiin aiemmin, koska käytökseen syynä oli lähinnä kauhean Mikon aivan älytön käytös.
Se alkukausien Ronin tumma vaimoehdokas olisi myös voinut olla Jannelle hyvä.
Matti ja opettaja-Heidi olisi voinut myös toimia? Tumma ja sporttinen Matin makuun sekä Miraa hieman aloitteellisempi, saisi ehkä Matista enemmän irti. En ole tosin varma olisi Matti Heidille yhtä hyvä mätsi... Myös Oskarin Heidi voisi sopia Matille - elämänvaihe ja arvot tuntuvat olevan molemmmilla samantyyliset, menojalkaa löytyy eikä välttämättä kiinnostusta perheeseen ihan lähitulevaisuudessa...
Entä sitten Juudit ja viime kauden opettaja-Olli? Juudit on niin ihana että ymmärtäisi paremmin Ollin herkkyytä. Molemmat älykkäitä keskustelijoita. Olisikohan Olli "kelvannut" Juuditille...
Tuomas ja Aliisa - heissä voisi olla samaa menevyyttä ja sporttisuutta. Aliisalla ei itsetunto-ongelmia. Ulkoisesti mätsäävä pari.
Extrana parittaisin Tommille sen viime kauden Katjan :D Tästä ei varmaan tulisi mitään, mutta analyyttisyydessään, töksäyttelyineen ja vaaleanpunaisten lasien etsijänä voisivat ansaita toisensa tähän "ihmiskokeeseen"...