Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

surettaa, tänään rannalla joka kolmas lapsi/nuori oli ylipainoinen

Vierailija
15.07.2013 |

Miksi? Ei ennen ollut näin paljon lapsilla liikaa painoa. Amerikan lihavuustrendi tulossa Suomeen? Surettaa, kun lapset joutuvat alttiiksi turhille terveyshaitoille jo noin nuorina :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa itse asiassa lihavuus saatu kääntymään laskuun(tästä oli juuri artikkeli) ja Suomi ei ole lähellekään lihavimpien maiden joukossa. Lisäksi jonkun mielestä pyöreys= järkyttävä valas. Minä olen sairastanut 10 v. anoreksiaa. Kiitos sairaan äitini, joka nimitteliminua ja piti nälässä. Oli juuri tuollainen taivastelija kuin ap. 

Vierailija
2/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen terve pyöreys ei ole sama kuin lihavuus. Silloin kun pikku pojille kasvaa rinnat, niin se on lihavuutta. Terveisin ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pikkulapsi on pullea, lapsenpyöreä. Se sulaa kyllä omia aikojaan.

Vierailija
4/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pyöreys ja pieni pullukkuus ei haittaa. Eri asia, jos todella lihavuus haittaa liikkumista jne. Ja näitä lihavia on vähän. Ja vuodesta toiseen jaksaa ihmetyttää, että lihavuudesta jaksetaan jauhaa, mutta ei anoreksiasta, mikä on myös lisääntynyt hurjasti ja siinä on korkea  kuolleisuus(20%). Mutta on vain vissiin trendikästä olla luuta ja nahkaa. Juuri oli Hesarissa artikkeli, miten Suomen teinitytöillä kauheat paineet mediasta, pitää olla hoikka, silti isot rinnat ja rasvaton kroppa, jotta kelpaa. Surullista. En tietenkään kiellä ylipainon tuomia ongelmia, mutta tämä palsta on turhan mustavalkoinen.

Vierailija
5/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, kun mun mielestä suurin osa sellaisia  varsamaisia luikkuja ja vain muutama on ylipainoinen. Sama uimahallissa. Enkä puhu nyt mistään taaperoista joilla sitä pyöreyttä kuuluu ollakkin. Ehkä sä olet näitä läskien inhoojia niin haluat puhua paskaa . Olen muuten ollut koulussakin töissä ja harva oli lihava. Omien poikieni luokalla ei ole yhtään lihavaa, että vähiin jää. Ehkä sä asut köyhien alueella missä syödään vain makkaraa.

Vierailija
6/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa, tänään rannalla oli joku kyylä.

Vierailija
7/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se sitten taas nähdään. Lihavat lapsetkin ovat aktiivisempia kuin laihat. Lihavia on noin 5-10% lapsista. Ap:n rannalla taas 33% lapsista oli lihavia.

Elikäs lihavat ne liikkuu ulkona, ui, itää kunnostaan ja sosiaalisuudestaan huolta. Laihat ovat vain kotona nyhjöttämässä (ja ehkä oksentamassa sitä ruokaa...)

Vierailija
8/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele; yli 60 prossalla suomalaisista on vakava ientulehdus.

... ja mikä vielä pahempaa: Yli puolet suomalaisista kärsii, kun ei saa mölistä työpaikallaan

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288555853445.html

Vierailija
9/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummuttakaa vähän vielä tuota hoikkuusihannetta niin kymmenen vuoden päästä ei ole ketään katseltavan kokoista...

Vierailija
10/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkä ikäisiä te olette ja missä asutte, mutta kyllä todellakin lihavien nuorten määrä on kasvanut. Juuri tänään kävelyllä kiinnitti huomion parikin nuorta tyttöä, jotka löntystivät keskellä kaupunkia. Olen myös huomannut, että näen näitä isomahaisia myös usein polttamassa. Joskus säälittää, kun huomaan oikeasti lihavan lapsen, sellaisen alta kouluikäisen, niin on helppo arvata, että vähintään äitinsä on myös selvästi ylipainoinen. Omilta kouluajoilta muistan vain yhden lihavan pojan ja yhden ylipainoisen tytön, joka sattuu olemaan kaverini. Itsekään en ole laiha, mutta olen kyllä onnellinen, etten ole lihavakaan.

Vierailija
11/11 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkä ikäisiä te olette ja missä asutte, mutta kyllä todellakin lihavien nuorten määrä on kasvanut. Juuri tänään kävelyllä kiinnitti huomion parikin nuorta tyttöä, jotka löntystivät keskellä kaupunkia. Olen myös huomannut, että näen näitä isomahaisia myös usein polttamassa. Joskus säälittää, kun huomaan oikeasti lihavan lapsen, sellaisen alta kouluikäisen, niin on helppo arvata, että vähintään äitinsä on myös selvästi ylipainoinen. Omilta kouluajoilta muistan vain yhden lihavan pojan ja yhden ylipainoisen tytön, joka sattuu olemaan kaverini. Itsekään en ole laiha, mutta olen kyllä onnellinen, etten ole lihavakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi