Kuinka monta prosenttia AV-mammoista uskot todellisuudessa olevan maistereita?
Tai jopa korkeammin kouluttautuneita.
Entä yli vuoden työttömänä olleita/ennen lasten kanssa kotiin jäämistä työttömänä kotona olleita?
Kommentit (16)
Ei aavistustakaan, mutta nää akateeminen vs. ei-akateeminen ja kotiäiti vs. työssäkäyvä äiti on kyllä ihan vilpittömästi olleet mun mielestä viihdyttävintä av-kamaa koko tämän kymmenen vuotta, kun olen täällä käynyt. Tietysti somalit, muslimit, paino- ja ulkonäkökysymykset ja omistukset ovat usein myös hassuja.
15% korkeakoulutettuja
40% työttömiä
Tuntuu hassulta että joku valehtelisi koulutuksensa. Miksi?
Varmaan ihan samoilla prosenteilla kun ylipäätään on Suomessa.
Miks te pidätte jotain maisterintutkintoa jonain ihmesaavutuksena, jonka vaan harvat ja valitut voivat saada? Newsflash: EI SE OLE MIKÄÄN ISO JUTTU.
t. vtm
On se siinä mielessä iso juttu, että moni korkeamman tason työtehtävä vaatii maisterin tutkinnon. Itse veikkaan maisterien osuuden tällä palstalla olevan pienempi kuin koko väestössä johtuen palstan kohderyhmästä.
Kannattaisi ottaa huomioon myös ala, sillä on selkeästi eroa onko joku naistutkimuksen maisteri vai onko tutkinto joltain oikeasti hyödylliseltä alalta ns. kovista tieteistä. Vaatimustasossakin on hieman eroa.
Maisterin paperit on nykyään jo niin monella että eiköhän täältäkin löyty heitä ja korkeammankin koulutuksen saaneita. Itse olen maisteri, mutta kavereista löytyy reilusti myös tohtoreita (ehkä 30 kpl ja päälle tietyt esim. työn kautta tutut).
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:46"]
Kannattaisi ottaa huomioon myös ala, sillä on selkeästi eroa onko joku naistutkimuksen maisteri vai onko tutkinto joltain oikeasti hyödylliseltä alalta ns. kovista tieteistä. Vaatimustasossakin on hieman eroa.
[/quote]
hah, yritä kovemmin!
Jutut on välillä niin vieraantuneita todellisuudesta, etten ihmettelisi jos valtaosa täällä käyvistä olisi jonkin sortin höpöhöpöhumanisteja - oikein maistereita.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:24"]
[/quote]
hah, yritä kovemmin!
[/quote]
Yritä kovemmin mitä? Selvittää mammojen koulutusta? Tuskin sitä on tehty tutkimusta, enkä minä jaksa, ja tilastomatikka ja tutkimusmenetelmätkin on jääny sen verran vähälle ettei varmaan olis oikein pätevyyttäkään enää.
Maistereita , Tohtoreita miltei jokainen, mistä näille töitä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:47"]
Maistereita , Tohtoreita miltei jokainen, mistä näille töitä.
[/quote]
Pelkäänpä että olet oikeassa.
tradet ja ylioppilaat ja merkonomit sen kuin vinkuu kun me maisterit keskustellaan :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:24"]
[/quote]
hah, yritä kovemmin!
[/quote]
Yritä kovemmin mitä? Selvittää mammojen koulutusta? Tuskin sitä on tehty tutkimusta, enkä minä jaksa, ja tilastomatikka ja tutkimusmenetelmätkin on jääny sen verran vähälle ettei varmaan olis oikein pätevyyttäkään enää.
[/quote]
Yritä kovemmin provosoida. Sitä tuo tarkoitti.
Ei harmainta hajuakaan...
Itse kuulun molempiin ryhmiin.