Loma loppuu... mitä tekemistä miehelle työpäivieni ajaksi?
Mitä tekemistä olette keksineet miehillenne päiviksi kun lomat osuvat eri aikaan?
Mies kyllä sanoi pärjäävänsä yksin mutta silti pelottaa. Pitäisiköhän soittaa anopille että kävisi välillä katsomassa miestä? Toivottavasti kukaan napurin mamma ei tee miestensuojeluilmoa nyt...
Kommentit (15)
Mulla ainakin menis tässä naapurin mies oman ukon seurana, käytäis päivällä puistossa syömässä ja sit pötköteltäis päiväunille... Pitääkö sille päivällä antaa ja onko kaikkiruokainen?
Sano miehellesi, että käy hakemassa kaupasta olutta. Pikku humalassa aika kuluu yksinkin huomattavasti paremmin kuin selvin päin ollessa. Mielestäni olisi kyllä vaimon tehtävä järjestää lomansa samaan aikaan kuin miehellä on, ihmettelenkin, että miksi teillä on lomat eri aikoihin?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:54"]
Mulla ainakin menis tässä naapurin mies oman ukon seurana, käytäis päivällä puistossa syömässä ja sit pötköteltäis päiväunille... Pitääkö sille päivällä antaa ja onko kaikkiruokainen?
[/quote]
On muuten kaikkiruokainen, mutta sienet pitää "piilottaa" niin ettei mies tiedä niitä syövänsä. Päivällä voisi antaa niin ei mun sitten illalla enää tarvitse.
ap
Et saisi ap jotain miestenvahtia? Kysy vaikka MLL:sta? Sellainen joku täti joka huolehtisi perusasioista, kuivana pysymisestä, käsien pesusta ja tekisi pikku välipalaa. Itse olen nyt ä-lomalla joten pystyn hoitamaan myös mieheni, mutta panikoin jo sitä miten pärjätään, kun 2 vuoden päästä palaan töihin :(
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:55"]
Sano miehellesi, että käy hakemassa kaupasta olutta. Pikku humalassa aika kuluu yksinkin huomattavasti paremmin kuin selvin päin ollessa. Mielestäni olisi kyllä vaimon tehtävä järjestää lomansa samaan aikaan kuin miehellä on, ihmettelenkin, että miksi teillä on lomat eri aikoihin?
[/quote]
Mun lomaa ei voi siirtää ja miehen pomo oli sitä mieltä ettei miehen lomaakaan voi siirtää. Niin että nyt on tällainen inhottava tilanne. Itkin tätä jo keväällä ja nt ei auta kuin toivoa että mies pärjää. Ehkä tosiaan joku päivä naapurin mammalle hoitoon ja jos se anoppi nyt kävisi muutamana päivänä vilkaisemassa.
ap
no, mä olen ope ja sen vuoksi tätä ongelmaa ei oo, mutta en kyllä tiedä miten pärjättäisiin muuten. Kaikki päiväleiritkin on pelkästään lapsille.
Kyllä hoitosuhde olisi pitänyt jo luoda kun keväällä jo tiesitte asiasta. Miehen olisi pitänyt käydä hoidossa naapurin av-mamman luona silloin tällöin ikään kuin tutustumassa ennen varsinaista päivittäistä hoitosuhdetta.
Soita ap kuntasi sivistystoimeen vai sosiaalitoimiko se on, joka kesätoimintaa järjestää. Tuota toimintaa vaan monessa kunnassa on ainoastaan kesäkuu. Tässä tapauksessa kuntasi velvollisuus on nähdäkseni järjestää teille päivähoitaja kotiin. Tai hätätapauksessa ei teiltä löydy päivisin kotona olevaa sukulaistätiä, jonka luokse voisit miehen päiväksi viedä?
Löytyykö tuttavapiiristäsi pariskuntia, joilla sama tilanne? Jos kuntasi on vastahakoinen tuon päivähoitajan suhteen, voisit ehdottaa, että päivähoitaja tulisi hoitamaan montaa miestä. ELi vuoroviikoin olisivat aina kunkin kotona. 4-5 miestä olisi sopiva määrä, että jos näin monta löytyy?
Uimakouluun.
Niitä järjestetään nimenomaan nyt heinäkuussa. Aamupäivällä pyydät naapurin tätiä käväisemään katsomassa miestä ja lämmittämässä ruoan(tee iso satsi keittoa, laatikkoruokaa tms., jotsta riittä useaksi päiväksi). Iltapäivällä uimakouluun. Varaat jätskirahaa ja mies voi uimakoulun jälkeen pyöräillä jätskikioskin kautta kotiin. Eiköhän sitten kello ala jo olla niin paljon, että sinäkin kotiudut, ellet nyt ylipitkäää päivää tee.
Tuo uimakoulu on muuten ihan hyvä idea, mutta ainakin meillä (kunta Pohjois-Pohjanmaalla, Oulusta vähän etelään) miehet ei saa osallistua uimakouluun ilman valvontaa! Eli mukana pitäisi kaiken varalta olla vaimo, äiti, naapuri tai muu vastuuntuntoinen aikuinen. Eihän me haluta ottaa sitä riskiä että jotain tapahtuu, eihän?!
Ja mun mies ei ainakaan saa itse oikein uimahousuja jalkaan, yleensä ne jää junnaamaan pallejen alapuolelle. Joskus myös pikkuveitikka kurkistaa lahkeesta, ja mies tykkää räpläillä ja leikkiä sillä.
Pleikka ja Call of Duty, minä käytän sitä kun tarttee lukea tenttiin ja pitää mies hiljaisena. Istuu telkan ääressä monta tuntia eikä puhu mitään, ampuu vain. Suosittelen!
Kannattaa pyytää sitä naapurin mammaa hoitelemaan sitä miestä :)