Vatsakatarri & ibuprofeeni
Vatsakatarrin sairastanut v. 2018 ja yhä vatsa toisinaan oireilee, vaikkakin vähemmän. Käytän esomepratsolia aamuisin. Nyt hammas jomottaa, mutta uskallanko ottaa siihen yhden ibuprofeenin...
Kommentit (8)
Voit ihan hyvin ottaa. Itselläni myös happosalpaajalääkitys refluksi, aiemmin vatsahaava yms vaivoihin ja ei nuo buranat tunnu vaikuttavan vatsaan mitään kun syö siitä happosalpaajaa myös.
Kyllä mä otin viime viikolla useammankin kerran. Pakko oli ottaa, kun ei kipuihin pelkkä parasetamoli tehonnut.
Raportoinpa tänne, että testasin puolikkaalla. Vatsa ei kipuile/maha ei ole mennyt sekaisin tms epämiellyttävää, mutta vatsassa on kieltämättä sellainen tunne kuin olisi jotain voimakkaampaakin lääkettä käyttänyt. Vähän kuin olisi päihtynyt tms. En tiedä, uskallanko ottaa toista puolikasta. Pohjalle otin esomepratsoli tänään kahdesti.
Pyydä resepti Vivomo-lääkkeeseen, siinä vatsansuojalääke ja naprokseeni (tulehduskipulääke) yhdessä. Itsellä sama tausta kuin sinulla ja tosi herkkä vatsa, ei kestä muutakuin tuon yhdisteen ja on tehokas kipulääke. Hiton kallis vaan 😬
Kiitos tiedosta!! Selvittelen Vivomoa. Parasetamolista ei ole koskaan apua kipuihin ja olen nyt kärsinyt mielettömiä kuukautiskipujakin kohta pari vuotta.
Mulla myös vatsakatarri ja vimovoa voin suositella.
Varmasti yksilöllisiäkin juttua, mutta kenelläkään kokemusta vatsansuojalääkkeestä & ibuprofeenista?