Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fibromyalkia

Vierailija
14.07.2013 |

Onko ketään, joka olisi saanut tämän diagnoosin? Millaisia oireita ja oletteko saaneet apua? Itselläni nyt väläytetty tätä diagnoosia. Oireina lihaskivut, nivelkivut ja tukirangan selittämättömät oireet. Myös ollut älytöntä väsymystä. Kuulisin mielelläni kokemuksia kohtalotovereilta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei omaa kokemusta, mutta kaverilla kys. sairaus. HÄNELLÄ helpottavia toimintoja: Painonpudostus ja karppaaminen, lisäaineiden poisjättäminen. Nykyään pärjää kivutta ilman särkylääkkeitä. Siis kiinnitä huomiota ruokavalioon!!!!

Vierailija
2/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä "sairaus" ole keksitty, lähinnä luulosairailla esiintyvä? Oireet voivat johtua mistä vaan, mutta niille pitää niputtaa jokin nimi? Epämääräisiä oireita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mikään keksitty. Ainakin ihan lääkäreillä tautiluokituksissa ja reumaliitosta sain tukea. Minulla siis nämä lihas- ja nivelvaivat, joita epäiltiin reumaksi. Siellä reumaliitossa tiedetään paljon tästä  fibramyalkiasta.

Vierailija
4/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fipromyalkia, enerkia, tiaknoosi! ollaanpa tarkkoina  nyt sen kirjoitusasun kanssa. Jos jollekin tielle lähdetään, niin pysytään siellä.

Vierailija
6/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa esim. vaikeat fibrot pääsee sairaseläkkeelle jos tarvis, että sellainen keksitty sairaus.

Vierailija
7/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin ettei lääkäreidenkään kesken ole konsensusta. Osaa potilaista pidetään vain ns. hankalina potilaina, jotka valittavat vähän joka asiasta.

Vierailija
8/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on moni muukin sairaus ollut pitkään ns. luulosairaus, kun ei ole tietoa sen enempää lääkäreillä kuin kaikkitietävillä suuren yleisön jäsenillä.

Johtuupa se kipu "keksitystä" tai hyväksytystä taudista, yhtä vaikea tilanne on sairaalle kuitenkin. Monilla fibro-diagnoosin kanssa elävillä on kohtuullisen suuret lääkeannokset, jos ajatellaan että kyseessä on vain luulotauti.

Vierailija
9/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siinä uskossa että fibromyelgia on elimistön tulehdustila, joka seuraa huonoista elämäntavoista, liikkumattomuudesta ja turhista lääkkeiden syönnistä.

Siitä kyllä paranee, kun alkaa liikkua, laihduttaa ja laittaa kroppansa kuntoon.

Vierailija
10/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdella tutulla on fibromyalgia.

Kumpikaan ei syö heille määrättyä lääkitystä, se on jotain masennuslääkettä.

Kovasti valittavat kipujaan ja ovat alati sairaita. Annas olla kun on jotain mielekästä tekemistä tauti unohtuu, tätä ihmettelen toistuvasti.

Miehen harrastuksen mukaan mennään toisessa perheessä, talkootyötä jaksaa ja voi tehdä muttei oikeita töitä. Jaksaa just sitä mitä haluaa tehdä.

Näillä molemmilla on mielenterveydellistä ongelmaa. En tiedä riippuvatko ovatko taudit kytköksissä toisiinsa vai ovatko erillisiä.

Vierailija
11/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas törkeää sairauden vähättelemistä. Fibromyalgia on oikea sairaus jossa on oikeat oireet. Ihmisten jotka eivät tiedä mistä puhuvat ei kannata jaella täällä omia "totuuksiaan".

Itsellä on ollut kyseinen sairaus jo kymmenen vuotta joten tiedän mistä puhun. Sairauden ja kipujen kanssa pystyy elämään kun tietää että oireet eivät ole vakavia. Mutta se ei tarkoita että sairautta ei ole. Itse koen totaalisen väsymyksen hankalimmaksi oireeksi. Se on väsymystä joka ei häviä nukkumalla. Mutta sen kanssakin pärjää. Tärkeää on löytää oikea lääkäri ja oikea lääkitys.

Tsemppiä sinulle jolla sairaus on!! Meitä on paljon!!

Vierailija
12/13 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako diagnoosista kieltäytyä? Olen reumaselvittelyissä, nivelrikko on löydetty aiemmin. Jos siis muuta reumaa ei löydy, voinko sanoa kiitti ja kuitti ja moi? En ikinä tahdo mitään fibromyalgiaa leimaksi otsaani.

Vierailija
13/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalkia on raju tauti, tai kehittyy sellaiseksi ajanmittaan, se ei ole mikään vakio olotila ja siihen liittyy kaikenlaista oireilua. Jotkut taudit antavat samanlaisia oireita kuin fibromyalkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän