Miten ootte työttömänä olleet kauan saanet vuokra-asunnon?
Itsellä tuntuu olevan jotenkin hankalaa,,, yksityiset kai karttaa työttömiä?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Sekin tekee paljon, että osaa ilmaista itseään kirjallisesti, kun ottaa yhteyttä vuokranantajiin.
Osaan kyllä mutta jotenkin ei vaan tunnu tärppäävän! Oletko itse saanut?
Itse hommasin ennen uuden asunnon hakua keikkatöitä. Vaikka todellisuudessa töitä ei juuri sillä hetkellä ollut ollenkaan, sain kirjoitettua asuntohakemuksen työ-kohtaan edes jotain. Sain asunnon ja myöhemmin paremman työpaikan.
Olen asunut vain kaupungin, Lumon ja Saton kämpissä. Kaupungin asuntoja saa lähes varmasti, jos ei puhuta PK-seudusta. Mieluummin ei niin mieluinen asunto kuin ei kotia lainkaan.
Olen saanut yksityiseltä asunnon useamman kerran, vaikka olen työtön koirallinen. Takaaja tuntuu olevan se avainsana tässä, kerron siis heti hakemuksessa oma-aloitteisesti että äitini on suostunut takaajaksi.
Eikä kannata katsoa niitä suosituimpien alueiden asuntoja, niistä on kova kilpailu muutenkin. Sitten on niitä, joissa ei ole mitään vikaa, mutta jotka ovat silti tyhjillään useamman kuukauden ennen uutta asukasta. VA haluaa rahaa, joten epäsuositun asunnon voi saada helpostikin.
Jos kirjoitustaito on otsikon luokkaa, niin ei ihme jos ei tärppää.
Sekin tekee paljon, että osaa ilmaista itseään kirjallisesti, kun ottaa yhteyttä vuokranantajiin.