Muutto muualle! Helsingissä ei enää riitä rahat elämiseen!
HSLn lippu vie 60e kuukaudessa, asuminen on aivan liian kallis...
En ymmärrä miksi pitää Helisngissä asuu kun muualla saa esim. vuokrasunnon 500-600 eurolla ja vaikka seutulippu ostaisi niin se ei silti olisi yhtä kallista kun Hesassa asuminen.
Kommentit (15)
En ymmärrä edes että kuka haluaa vapaaehtoisesti asua Helsingissä. Itse jouduin muuttamaan opiskeluiden vuoksi, mutta heti kun valmistun niin muutan äkkiä pois.
Matkat ovat Helsingissä niin järkyttävän pitkiä. Mä en enää jaksa sitä että kun on töissä keskustassa niin 8km matkassa menee melkein tunti. Eli 2h päivässä.
Töölö ja Meilahti ovat ikäviä alueita, karmea ruuhka.
Tervemenoa. Ja en tarkoita tuota pahalla. Vi...taa kun kaikki änkee Helsinkiin ja sitten asunnot ja kaikki on niin kallista. Muuttakaa pois.
Ja kun asut toisessa kunnassa, kun työpaikka on, saat matkakorvaukset verotukseen. Verotuksessa on omavastuu ja maksimiraja, mutta saat kuitenkin osan "takaisin".
En tiedä asumisen hintaa Helsingissä mutta ei matkalippu Tampereella juuri halvempi ole, 54 euroa, ja yksiön saat 550 eurolla.
Sama tilanne vähän kaikkialla maailmassa. Oman maan kansalaisille tekee tiukkaa taloudellisesti asua maansa pääkaupungissa. Ympäri planeettaa pitää maksaa ekstraa siitä, että asuu pääkaupungissa.
Luokkajako on kaikkialla, miksei sitten Suomessakin?
Köyhemmät asuu kauempana ja varakkaammat lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Matkat ovat Helsingissä niin järkyttävän pitkiä. Mä en enää jaksa sitä että kun on töissä keskustassa niin 8km matkassa menee melkein tunti. Eli 2h päivässä.
Mulla on työmatka 600m. Kysehän on vain siitä miten asiansa järjestää
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka😁
M. 55
Bangkok
Pikkukaupungit on parhaita <3 työmatka on 5 minuuttia fillarilla ja vuokra 450e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka😁
M. 55
Bangkok
Me muut keskustelijat asumme Suomessa. Perusta vaikkapa oma keskusteluketju Thaimaassa asuville suomalaisille. Tai keskustele jollain thai-keskustelupalstalla.
Hyvä päätös! Itse pyrin ensi keväänä asumaan jo ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja ruuhka ei oikein sovi samaan lauseeseen paitsi juhlapyhien alla mutta ymmärrän kyllä. Onhan se hetkellinen suma ärsyttävää.
Seutulippuja ei ole enää olemassa. Lisäksi Helsingissä palkat ovat hieman suurempia juuri asumiskustannusten takia. Ongelmana on kohonneet vuokrat mm. asumistuen takia, jonka myötä jo aiemmin korkeat vuokrat ovat entisestään nousseet. Ruuhkia on vain jos käyttää omaa autoa, julkisissa tuo on aika vähäinen ongelma
Vierailija kirjoitti:
8 km matka menisi vielä näppärästi pyörällä ja huomattavasti nopeammin kuin tunnissa.
Suosittelen muuttamaan
Phnom Penh tai Bangkok City ulkopuolella niin pärjäät 500 eurolla kuukaudessa.
M. 55
Bangkok