Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä näillä Londonista tulevilla englannikielisillä puheluilla haetaan?

Vierailija
03.08.2020 |

Kun estän numeron, kohta tulee uusi soitto eri numerosta aivan kuin se tulisi suomesta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluu huijata sulta rahaa

Vierailija
2/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Londoni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haluu huijata sulta rahaa

Tai vaihtoehtoisesti haluvavat hakkeroitua koneellesi (joka voi tarkoittaa lisäksi myös rahanmenetystä).

Vierailija
4/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi kertoa niille, että jos soittelee sunnuntaiaamuna kahdeksalta, kohdehenkilö ei välttämättä ole silloin halukkaimmillaan tekemään rahalähetyksiä.

Vierailija
5/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitti olevansa microsoftin tukiosastolta eli luultavasti olisi asentanut jonkun haittaohjelman koneelle. Microsoft ei soittele taviksille tai edes firmojen tai virastojen työntekijöille kotiin tai työpuhelimeen. Eli älkää antako noille lupaa mihinkään vaan lopettakaa puhelu.

Firmoissa tukihommat hoitaa oma it-osasto eikä microsoft, paitsi ehkä microsoftilla :D 

Vierailija
6/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on Londoni?

Londoni asub Suur-Britannias.

Vierailija
7/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microsoft-huijauksesta kyse todennäköisesti.

Vierailija
8/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistaakseni saanut kolme puhelua. Ensimmäinen tuli jo vuosia sitten, soitti työaikaan ja aloitti puhelun niin, että luulin sen ensin liittyvän työasioihin. Vasta pitkän lätinän jälkeen tuli selväksi, että kyseessä oli joku sijoitus(huijaus)kauppias. Kun en sitten suostunutkaan antamaan muita yhteystietojani, soittaja veti herneen nenään ja löi luurin korvaan.

Toinen muistamani puhelu tuli muutama viikko sitten. Numero taisi kyllä olla suomalainen, mutta sieltä puhuttiin englantia intialaisella korostuksella. Nyt selvisi muutamassa sekunnissa, että kyseessä oli kusetus. ”Your computer has a problem”. Löin itse luurin korvaan.

Viimeisin puhelu tuli toissa viikonloppuna, mutta onneksi olivat soittaneet niin aikaisin, että olin vielä nukkumassa.

Vierailija
9/10 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran kauan sitten ja alkoi puhua englantia, sanoin sille että haista ite ja suljin puhelimen. Ei ole enää soiteltu.

Vierailija
10/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tullut aamupäivällä melkein minuutilleen samaan aikaan puhelu +44 alkuisesta numerosta. Puhelin oli äänettömällä latauksessa, joten en kuullut enkä siis vastannut. Mutta puheluiden määrä tuntuu lisääntyneen.