Minkähän takia jotkut ostavat harvinaisempia autoja keskiluokassakin
eivätkä lähinnä vain testivoittajia? Ymmärrän kyllä että kalliissa autoissa haetaan imagoa kun ostetaan vaikka jenkkiä, mutta jos puhutaan näistä 15-40 tonnia maksavista perusautoista.
Kommentit (15)
Meidän perheessä on kuljettu vastavirtaan ja ostettu Saabeja. Mukavia, turvallisia, persoonallisia ja suorituskykyisiä, massasta poikkeavia autoja niin kauan kuin niitä sai.
Oli aika, jolloin enemmistö autoista Suomen teillä oli juuri Saabeja, mm. pollisiautot...
Mä olen aina ostanut autoni turvallisuus, luotettavuus, ajomukavuus, tarve. Ja tietenkin oman budjetin salliessa, Tämän hetkinen auto on joidenkin mielestä kallis, hävyttömän kallis tai jopa halpa. Mä ostan auton itselleni. En muille tai imagon takia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:19"]
Oli aika, jolloin enemmistö autoista Suomen teillä oli juuri Saabeja, mm. pollisiautot...
[/quote]
Ministeriautot oli Saabeja vielä 90-luvun lopussa?
Kaikki eivät lue autolehtien testejä ja/tai luota niiden objektiivisuuteen (esim. Auto Bildin testivoittajat ovat järjestään saksalaisia). Ihmiset myös arvostavat eri asioita - joku pitää tärkeimpänä muotoilua, joku ajomukavuutta, joku tehoa, joku pientä kulutusta, joku oikeaa merkkiä, joku oikeanlaisia tiloja ja kokoa... Kolmanneksi uusi auto kannattaakin ostaa sen perusteella, mikä itselle tuntuu parhaalta, etenkin jos tarkoitus on pitää sitä vain 3-4 vuotta maksimissaan.
Lisäksi 15-40k on aika iso vaihteluväli hinnassa; jos on varaa tai halua laittaa max 20k ei sillä Meseä saa vaikka kuinka olisi ominaisuuksiltaan paras.
Meillä mies lukee autolehdet tarkkaan, mutta tekee silti omat valintansa vapaasti, testien voittajat eivät ole jostain syystä kelvanneet.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:17"]
Meidän perheessä on kuljettu vastavirtaan ja ostettu Saabeja. Mukavia, turvallisia, persoonallisia ja suorituskykyisiä, massasta poikkeavia autoja niin kauan kuin niitä sai.
[/quote]
Sama juttu. Mulla on ollut Saabi aina, siitä asti kun ajokortin sain.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:55"]
Lisäksi 15-40k on aika iso vaihteluväli hinnassa; jos on varaa tai halua laittaa max 20k ei sillä Meseä saa vaikka kuinka olisi ominaisuuksiltaan paras.
[/quote]
Niin mutta jokainenhan tietää ne muutamat merkit, joiden autot esim. 20t hintaluokassa ovat testivoittajia. Ja sitten ne, joilla on huono maine.
Minä ostan auton lähinnä muotoilun ja värin mukaan, koska en ymmärrä mitään teknisiä juttuja. ;-)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:55"]
[/quote]
Niin mutta jokainenhan tietää ne muutamat merkit, joiden autot esim. 20t hintaluokassa ovat testivoittajia. Ja sitten ne, joilla on huono maine.
[/quote]Mä ainakin voin myöntää, etten tiedä mitkä merkit ja mallit ovat kiistattomia jokaisen lehden testivoittajia esim. alemman keskiluokan bensafarkuissa, hintaa 20k. Ole hyvä ja kerro sinä ne. Vai maineenko perusteella se auto sittenkin pitäisi ostaa, eikä (autolehti-)todellisten näyttöjen?
Täälläkin ilmoittautuu vannoutunut Saabisti. Saabilla ajamalla tukee kotimaista biopolttoaineteollisuutta, kun RE85 on suurimmaksi osaksi biojätteistä tehtyä viinaa. Ajan siis teidän muiden jätteillä ja pienennän hiilijalanjälkeäni. Miettikääpä sitä.
Mitkähän autot ne on nyt tuossa hintaluokassa siis testivoittajia?
Meillä ajellaan Honda Jazzilla.
Perustelut valinnalle:
- hybridinä vie vähän bensaa / ehkä ympäristöystävällinen
- pärjää aina vikatilastoissa loistavasti (en kestä, että auto on koko ajan huollossa)
- ns. pieni suuri auto eli todella tilava sisältä ja sinne mahtuu pitkäkin poika takapenkille
Joka ikinen auto on testivoittaja, sen verran lehtiä löytyy.
Auton kotimaan kielellä toimitetuissa lehdissä todennäköisimmin.
Testivoittaja on voittaja niillä kriteereillä, joita testeissä arvostetaan.