30-40 -vuotias: kuinka usein käyt baarissa/juhlimassa?
Kommentit (22)
Ehkä kerran tai kaksi vuodessa, jos joku hyvä ystävä pyytää jostain erityisestä syystä (esim. kolmekymppiset/ nelikymppiset tms).
Usein viikonloppuisin kyllä syödään tuttavapariskuntien kanssa yhdessä ja siinä juodaan viinipullollinen, joskus kaksikin:). Minulle liikaa olisi kerran kuukaudessa, mutta jos jotain huvittaa sen verran mennä, niin silloin se ei varmasti hänelle ole liikaa.
En koskaan. Liian usein riippuu onko perheellinen vai ei. Perheettömille kerran kuussa on liikaa, perheellisille monta kertaa vuodessakin on liikaa.
N35
Baarissakäyntejä en laske. Juhlimassa ehkä kerran kuussa. Jos on lapsia, niin viikoittainenkin kännissä juhliminen on usein. Jos ei, niin pari kertaa viikossa ei ole usein. 4 krt on.
Yäk , baarit ne on niin nähty. Ei oo tarvetta käydä. Muut intressit nykyään.
En käy koskaan. Voisin käydä vaikka kerran kuussa, jos siellä kävisi muitakin 3-kymppisiä. Oli perheellinen tai ei, niin suomalaiset jämähtää kotiin, kun 30 napsahtaa mittariin.
En käy enäää koskaan. Haluaisin kyllä joskus käydä, mutta ei ole kavereita kenen kanssa käydä eikä oikein enää mitään paikkojakaan missä tämän ikäinen voisi käydä näyttämättä joko liian vanhalta tai liian nuorelta.
Ehkä 5 kertaa vuodessa. En osaa sanoa mikä on liian usein, riippuu tilanteesta. No, tietty jos terveyshaittoja tulee tai työt kärsii jne. niin on selkeästi liian usein.
Moi, ''Ikis''.
Olen 33-vuotias mies ja en käy ollenkaan yöelämässä.
Käyn ehkä kerran kahdessa kuussa tai kerran kolmessa kuussa. Ei ole perhettä. Nautin kyllä ulkona käymisestä edelleen, tykkään juhlia ja tanssia. Tietysti en jaksa enää samalla tavalla mutta en ymmärrä, miksi jossain vaiheessa "aikuistuisin" tai "kypsyisin" siten, ettei toisten ihmisten kanssa höpöttely ja tanssiminen olisi minusta hauskaa. Kumma ajatus.
N35
Olen 33-vuotias kahden alle kouluikäisen lapsen äiti. Käyn ulkona juhlimassa ja juomassa itseni humalaan asti ehkä kerran kuussa - kuudessa viikossa. Yhtään useammin en jaksaisikaan, ainakaan niitä seuraavia päiviä ;) Tähän lisäksi harvoin yhdellä tai kahdella vaikkapa arki-iltana kaverin kanssa.
Sellaset 1-3 krt/v käyn baarissa. Voisin käydä paljon useammin, mutta ei vaan kiinnosta. Kävin ihan tarpeeksi ennen lapsia. Nyt kun käy, aina muistaa jälkikäteen miksei sen useemmin tarvi käydä, vaikka ois ihan kivaa ollutkin. En vaa koe, että mun pitäisi baariin sen useammin mennä rahojani tuhlaamaan.
Olen 39 vuotias ja viimeksi olen käynyt baarissa noin kolme vuotta sitten mieheni kanssa. Kovin usein ei tule käytyä, sain siitä hommasta tarpeekseni 22 vuotiaana.
Baareissa en viihdy, korkeintaan lähikuppilassa voi käydä parilla. Mutta en mene niihin diskovalo-jumputijump-teinihelvetteihin. Jonkun hyvän keikan voi kääydä katsomassa mutta ne onkin vähän erityylisiä. Ehkä 2-4kertaa vuodessa siis baarissa jos ihan yhdellä käymistä ei lasketa.
Lisäksi jotain mökkiviikonloppuja ystäväporukalla, (jotka kyllä voinee "juhlimiseksi" laskea, mikäli se viinan ottoa tarkoittaa) noin 2kk välein noista edellisistä täydentäen. tarkoitan siis että noin 2kk välein juon.. Melko pieniä on siis lapset ja kaksi jo ja aika vilkkaita niin eipä niitä useimmin kukaan ota.. :D Ja mä en siis harrasta mitään "tyttöjen iltoja", biletän mieluummin pariskuntana.
Ennenhän sitä tuli rampattua baarissa/juhlimassa melkein joka viikonloppu. Tässä kun on seurustellut usemman vuoden ja tuo 30 napsahti mittariin keväällä, niin käynnit on harventunut noi 1 krt/kk. Lapsia meillä ei kuitenkaan siis ole. Joskus noilla harvoilla kerroillakin tulee tunne, että mitä ihmettä siellä baarissa/yökerhossa oikein tekee. Joskus sitä syyttää mielessään kavereita, että ei tule lähdettyä enää kun kaverit ei lähde, mutta ei se siitä ole kiinni. Ei vaan itsekään seurustelevana ole vähän väliä missään juhlatunnelmissa, ja ei kai tarvetta "notkua mestoilla" joka viikonloppu, kun kumppani on jo löytynyt. Jotain oikeaa juhlanaihetta sitä tosin kaipaisi, olisi sit syytä ihan oikeasti juhliakin.
Nevö. Liian usein kerta viikkoon.
En ikinä nykyään, en jaksa enää. Viiniä voin lipittää kyllä vaikka päivällisillä, mutta johonkin baaribaariin mua ei enää saisi, yökerhoon siis.
n37
Minä käyn juhlimassa muuutaman kerran vuodessa (3-6) ja baarissa samoin muutaman kerran vuodessa. Nuo kaksi tapahtumaa eivät useinkaan osu yksiin tai ainakin juhliin on silloin varattu yksityistilaisuus johonkin parempaan ruokaravintolaan. Minä en "juhli" baareissa, baarit ovat ihan arjen piristeitä, joissa käydään yhdellä tai kahdella jossain vlissä matkalla johonkin.
liikaa on sellainen juhlinta tai baareilu, johon rahat eivät riitä, joka estää työntekoa tai perheen kanssa ajan viettämistä tai joka saa ihmisen väsyneeksi. Viimekeväänä minulla oli jakso, jossa kahden kuukauden sisällä oli neljät juhlat ja kyllä sen lopuksi tuntui jo siltä, että kotona on kiva möllöttää. Muiden juhlimiseen en ota mitään kantaa.
Noin kahdesti vuodessa. Minulla on kaksi lasta ja haastava työ, ja vapaa-ajan haluan viettää perheeni kanssa. Lisäksi urheilen paljon, yksin ja perheen kanssa yhdessä. Ei ole mitään tarvetta lähteä baariin, jossa on nuorempana pyörinyt kyllästymiseen asti. Alkoholista tulee huono olo ja turhaa energiaa. Olen lihaksikkaassa, kiinteässä kunnossa, hyvävointinen kaikin puolin. Lepo ja uni on keholle ja mielelle tärkeää, ja näitä elämäni elementtejä arvostan vuosi vuodelta yhä enemmän, samoin kuin perhettäni, miestäni, joka on suuri rakkauteni (enpä tätäkään ole aina tajunnut tai sitten itsestäänselvyytenä vaan pitänyt).
niin ja nro 20 lisää: en osaa arvioida mikä on liian usein, jokainen tehköön kuten itselle paras on. Ehkä samassa elämäntilanteessa olevat tuttunut käyvät samalla frekvenssillä kuin itsekin, enkä siksi tähän asiaan ole juuri huomiota kiinnittänyt. Vauva-aikana tuntuisi toki oudolta, jos äiti hilluisi monesti kuussa muualla kuin kotona lapsen kanssa?
Käyn baarissa noin kerran viikossa, yleensä perjantaisin duunin jälkeen mieheni kanssa parilla. Juhlimassa käyn kun on jotkut juhlat, noin viisi kertaa vuodessa. Juhliminen ei mun kielessä tarkoita viinan juomista.