Brita -kakusta kysymys
Millainen annos taikinaa tarvitaan normikokoiselle uunipellille? Löysin ohjeen, jossa rasvaa 125 g ja 1 dl sokeria ja pellin kooksi mainittiin 25x30 cm eli uunipeltiä pienempi. Millaisilla suhteilla olette tehneet? Vastauksesta kiittäen toiveikas ensikertalainen mansikka-Britan valmistaja =)
Kommentit (4)
jos haluat tee kaksin kertaisena. Tolla ohjeella tulee kyllä melkein pellillinen ja se riittää.
Minä laitoin purkin mansikkakermavaahtoa ja purkin vanilijarahkaa tavallisen kerman sijaan ja ihanaa tuli ;))
Hellapoliisin ohjeella teen melko usein, aina onnistuu. Taikina tuntuu pieneltä, mutta riittää kyllä pellilliseen. Googlaa ohje ja tee sillä, varmasti onnistuu.
Mulla taitaa olla samankokoinen ohje, ja olen tehnyt puolitoistakertaisena. Tulee hyvä.
Taitaa olla juuri noilla aineksilla. Tuntuu, että taikina on pieni, eikä riittä, mutta oikeasti tulee hyvä. Itse jätän marengin hieman pienemmäksi (1 vcm reunasta) kuin pohja. Muista nimittäin, että ekalla kerralla marenki levisi ja pohjaa oli tosi vaikea käsitellä.