Kaveri tuli kylään ja raahasi turhia kyselemättä myös koiransa mukaan
Ymmärtäisin, jos kyse olisi pienestä seurakoirasta, vaan ei. Iso saksanpaimenkoira oli kyseessä. Ensinnäkin asuntoni on pieni kaksio. Minulla on valkoinen lattia, vaaleat tapetit, valkoinen sohva.. ja paljon viherkasveja jotka saattavat olla koiralle myrkyllisiä.
Tosiaan, kaveri oli koiran kanssa ovella. Sanoin että minulla on niin pieni asunto, voiskos x oottaa vierailun ajan pihalle. "X on kyllä tosi kiltti ja rauhallinen", no ok, kunhan pidät sen kiinni.
No heti sisälle päästyä koira irti ja siitä suoraan sohvalle. Kaikenkaikkiaan tunnin vietailun aikana koira sai seuraavaa tuhoa aikaan:
- sohva likainen
- ovenpielestä järsitty maalia
- pissat lattialla
- 1 syöty viherkasvi
- lattia todella likainen
Eipä voi kuin ihmetellä. Meille ei enää koiria kanneta.. Nyt siivoamaan.
ps. Eipä kaveri edes ehdottanut et hän siivoaisi edes pissat lattialta. Totesi vaan et ohhoh, ei se x yleensä tolleen.
Kommentit (36)
itse en olisi antanut tuoda koiraa vaikka kuinka siisti on..
Olipa todella ajattelematon kaveri. Voiko tommosta edes olla???
Teki ton ihan tahalleen, kateellinen sulle.
Kyllä näitä löytyy. Oottakaa vaan, kohta iskee puolustajat paikalle ja kääntää tän asian mun virheeksi.
Ap
;) Hyvä ironian taju, AP/6.
Aika syvältä tuollainen, ja ihan moukkamaista, ettei edes siivonnut ja mahdollisuuksien mukaan korvannut vahinkoja. Ehkä on ihan hyvä, että meillä asuu pahasti koirille allerginen mies, kukaan ei edes ajattele voivansa tuoda mustiaan kylään.
Tylsä juttu. Myötätuntoni on puolellasi!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 19:33"]
Teki ton ihan tahalleen, kateellinen sulle.
[/quote]
Ei sitä kateellisuuskorttia aina tarvii vetää tiskiin..
No ihan oma vikasi jos olet noin lapanen, että annat vieraitten käyttäytyä noin...
Vaikea jotenkin uskoa, että aikuinen koira järsis jotain ovenpieltä tai kukkapuskaa... enkä uskokaan. Voivat niin tehdä yksinjäädessään, jos sattuu olemaan eroahdistustapaus, mutta tuskinpa muuten... Eikä aikuinen koira kyllä ihan vähällä tee tarpeitaan sisälle, jos on sisäsiisti. Kova ripuli voi joskus aiheuttaa sotkua, jos ei ole viemässä heti ulos :)
Mulla on saksanpaimenkoira, enkä osais kuvitellakaan, että se loikkisi sohvalla tai koskisi johonkin, mikä sille ei kuulu. Lähinnä se sisätiloissa makaa ja tarkkailee lapsia. Jos vien sen vieraaseen paikkaan (en kyllä kyläreissuilla, mutta esim. vuokramökit tms.) niin kyllä se silläkin makailee sille osoitetulla paikalla... ja jos kieltää esim. olohuoneeseen tulemisen tms. niin eihän se tule. Veikkaan että ap:n tapauksessa kyseessä on ollut pentukoira, eli alle vuosikas otus, tai sitten tuo oli hatusta keksitty juttu...
Onpa törkeetä. Minusta on epäkohteliasta ylipäänsä tuoda toisen asuntoon lupaa kysymättä eläimiä, vaikka eläimet olisivatkin "hyväkäytöksisiä". Kaikki eivät pidä eläimistä, jotkut ovat allergisia tai on allergisia läheisiä (jotka voivat myöhemmin vierailla asunnossa ja saada oireita), jotkut jopa pelkäävät eläimiä...
Ajattelematonta. Meille ei tule sisälle yhtä ainutta lemmikkiä. Ei kylään, ei hoitoon. Tämän ovat onneksi meillä kyläilevät lemmikin omistajat tajuneeet.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 20:04"]
Vaikea jotenkin uskoa, että aikuinen koira järsis jotain ovenpieltä tai kukkapuskaa... enkä uskokaan. Voivat niin tehdä yksinjäädessään, jos sattuu olemaan eroahdistustapaus, mutta tuskinpa muuten... Eikä aikuinen koira kyllä ihan vähällä tee tarpeitaan sisälle, jos on sisäsiisti. Kova ripuli voi joskus aiheuttaa sotkua, jos ei ole viemässä heti ulos :)
Mulla on saksanpaimenkoira, enkä osais kuvitellakaan, että se loikkisi sohvalla tai koskisi johonkin, mikä sille ei kuulu. Lähinnä se sisätiloissa makaa ja tarkkailee lapsia. Jos vien sen vieraaseen paikkaan (en kyllä kyläreissuilla, mutta esim. vuokramökit tms.) niin kyllä se silläkin makailee sille osoitetulla paikalla... ja jos kieltää esim. olohuoneeseen tulemisen tms. niin eihän se tule. Veikkaan että ap:n tapauksessa kyseessä on ollut pentukoira, eli alle vuosikas otus, tai sitten tuo oli hatusta keksitty juttu...
[/quote]
Vieraassa paikassa koirakin voi käyttäytyä odottamattomasti. Ongelma nyt varmaan ylipäänsä ei ollut koiran, vaan sen omistajan käytös. Ihan käsittämätöntä, ettei omistaja siivoa koiransa pissoja.
Tuttu tuli meille vuosia sitten asentamaan tietokonetta meille. Otti nuoren koiransa mukaan. Muutamassa minuutissa se pirun otus oli tuhonnut vauvan pehmosoittorasian, polkuauton töötin, retuuttanut tyynyjä rikki, haukannut palan kengästäni. Nämä ovat vaan muutamat mitkä enää muistan, tuho oli järkyttävä.
Vaikea siinä oli sitten edes sanoa mitään, olihan tuttu tehnyt meille palveluksen, eikä itse ollenkaan ymmärtänyt mitä koira oli tehnyt. Kyllä, oli aivan kouluttumaton rakki.
Sitä ihmettelen, että ap:n kaveri antoi koiransa heilua ympäriinsä. Vähintä, mitä hän olisi voinut tehdä, olisi ollut komentaa koira pois sohvalta ja komentaa koira ottamaan paikka.
Tuosta ap. olisi ihan hyvin voinut mainita kaverille. Vain todella typerä koiranomistaja suuttuisi huomauttamisesta.
En usko, että koira pissaa lattialle ja omistaja ei tee mitään! Höpö höpö!!
enpä vaan usko koko juttua, mikään koira ei voi käyttäytyä noin ainakaan valvovien silmien alla.
Mun yks kaveri ei sitten millään saa päähänsä etten halua hänen rakkejaan minun luokse! Monesti sanonut että voisi poiketa koirien kanssa meillä kun ovat lenkillä. Koirat saksanpaimenkoiria, ja täysin kurittomia. Ei vaan tajua kun olen sanonut että en halua kun lapsi on siinä iässä, että kaikkea pitää maistaa, enkä halua karvaa ja likaa lattioille. Olen myös sanonut etten halua lapsen lähelle niin isoja koiria ettei satu mitään (tästä loukkaantui)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 23:33"]
Sitä ihmettelen, että ap:n kaveri antoi koiransa heilua ympäriinsä. Vähintä, mitä hän olisi voinut tehdä, olisi ollut komentaa koira pois sohvalta ja komentaa koira ottamaan paikka.
Tuosta ap. olisi ihan hyvin voinut mainita kaverille. Vain todella typerä koiranomistaja suuttuisi huomauttamisesta.
[/quote]
Kyllä se on koiranomistajan tehtävä valvoa koiransa käytöstä, varsinkin jos tuo koiran etukäteen ilmoittamatta. Jos ei ole tottunut koiriin, voi ajatella ettei niitä oikein edes pysty komentamaan. Esimerkiksi jos minun luokseni tulisi kaveri koirineen ja koira hyppisi sohvalla, ajattelisin ettei tuolle kai mitään voi, kun ei kaverikaan yritä kieltää. Ja etenkin jos koira rikkoo tai puree jotain, on totta kai asiaan puututtava ja myös tarjottava korvausta.
Mun kaverilla on kaks koiraa jotka eivät tottele häntä yhtään. Tai siis hänen mukaansa, ovat leikkisiä... Hyppivät päälle kun tulen kaverin luokse ja haukkuvat. Eivätkä siis ole mitään pikkukoiria vaan sellaisia vasikan kokoisia! Kaiken huippu on omistajan reaktio tähän : älä hei anna niiden tehdä noin!
Noniin, onkohan sama odotettavissa meillä lähipäivinä... Vierailijoiden koira tosin pienempi. Tietävät kyllä, että allergiaa on perheessä, mutta silti pitää koira raahata mukana. Miten tässä pitäis toimia? Sellaisia tuttuja, joita harvoin näkee, pitääkö vaan mukisematta ottaa se koira myös sisälle? Kun ei kuulemma kerran uloskaan voi jättää...
mun kaveri sentää kysyi luvan, mutta ei kertonut että sillä on joku allergia ja siitää lähtee ihan sikana karvaa. no kiva et olin just imuroinu ja muksut pyörii lattialla. muutenkin olin sanonut että olen tosi väsynyt etten juuri ehdi siivoamaan...
ja siskon koira narttu kusi joskus verhoon ja toisen koira karvalanka matolle.