Miltä sikiön liikkeet tuntuvat..
Eli ensimmäistä odotan, nyt viikkoja 15+2. Toissailtana kun olin nukkumaan käymässä tuntui mahassa outo muljahdus. Eli miltä ne ensiliikkeet tuntuvat ja milloin olette ekaa odottaessa ensimmäiset liikkeet tunteneet?? Nyt olen innolla odottanut samanalaista muljahdusta, mutta ei ole vielä kuulunut :)
Noffu 15+2
Kommentit (7)
Tuntuu ilmakuplille, muljahduksille, ihan aluksi oli kuin kevyttä lepatusta. Ensin tuntui illalla nukkumaanmennessä, jos makasin selälläni. Nyt tuntuu hyvin myös istuessa ja joskus seisoessakin. Ovat myös muuttuneet enemmän sellaisiksi kevyiksi tökkäyksiksi. Niin kuin joku tönisi sormella vatsan sisältä.
Muljahduksesi kuulostaa siis liikkeille! Älä huoli, pian tunnet varmasti lisää ja muutaman viikon päästä varmaankin päivittäin.
Välillä joku peruna sieltä ponnahtaa ja tuntuu pehmeä muljaus. Toi Ilmakuplavertauskin on hyvä, ainakin mun " ilmakuplat" tuntui pienien perunoiden kokoiselta. Vähän kuin kala sätkisi vedessä. Niin, siis hyvin vaikea kuvata.
se on ainoa sana, joka mun kohdallani kuvaili sikiön ensi liikkeitä :)
vähän myöhemmin tuntuvampaa muljahtelua ja kalanpyrähdyksiä muistuttavia liikkeitä =)
Ja ensimmäiset poksahduksen tunsin rv 16+1
Viipero rv 23+4
Tuollaisia ihan ihka ensimmäiset pikkuisen liikkeet olivat :) Niin hentoja hipaisuja, ettei niitä oikein huomannut ellei oikein " kuulostellut" .
Itse tunsin ensimmäiset liikkeet rv 17+5 ja ne voimistuivat kunnon liikkeiksi 20+0 ja siitä lähtien ovat näkyneet myös masun päältä ihanasti ja myös mies on päässyt tunnustelemaan pikkuisen muljaamista.
Tälläkin hetkellä tuntuu, että poju koittaa läpi masunahkan tulla-niin kovasti siellä liikehtii. On se vaan aina yhtä ihanaa tuntea pikkuisen muksautukset.
T.Je_Ni 28+5
Näin ainakin minusta tuntuu, että ilmakuplat siellä " poksahtelee" . Ensimmäiset liikkeet tunsin joskus rv 17:lla ja samanlaisina ovat jatkuneet, mutta ehkä vähän vahvempina ja useammin tuntuvina. Erityisesti tykkää liikkua kun syön jotain ja käyn sen jälkeen selälle makuulle ja kun illalla menen sänkyyn ennen nukahtamista.