Mitä sinä sait synnytyksen jälkeen palkinnoksi kovasta ponnistuksesta?
Kommentit (32)
Kovan ponnistuksen jälkeen seurasi sektio, ja sen jälkeen sain katsoa hytisevänä lämpöpeiton alta kun mies söi aamupalaa. Itsehän en mitään saanut silloin vielä syödä. No, mutta sehän oli vain sivuseikka. Ihanan tytön sain. <3
Eihän se vauva mikään palkinto ole?! Miten sen joku ajattelee palkinnoksi?
Itse sain mieheltä upean sormuksen muistoksi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 18:19"]
[/quote]
Sen sormuksen takiako sinä sitten olet synnyttänyt vai miksi?
Ihanan pienen peikkotytön (tytöllä musta pystytukka), josta kasvanut kaunis ja fiksu nuori nainen. T: Ylpeä äiti
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 18:19"]
[/quote]
Sen sormuksen takiako sinä sitten olet synnyttänyt vai miksi?
[/quote]
En kyllä tiennyt sormuksesta ennen synnytystä, eli synnytin kun oli synnytyksen aika. En ajatellut myöskään, että lapsi olisi jonkinlainen palkinto.
"Palkinto on arvoesine tai kunnianosoitus, joka myönnetään ryhmälle tai yksityiselle henkilölle hyvin ansioituneesta suorituksesta."
Luulis kyllä, että tuolla hinnalla saisi jo yksityisyyttäkin, ja että tuon tason ihmiset sitä osaa myös odottaa... Se että henkilökuntaa on saatavilla muitakin kuin kätilö, ei tarkoita että ne häiritsee ja töllää vierestä, vaan eivätköhän toimi erittäin diskreetisti. Ovat vain koko ajan vapaina muista töistä ja tarvittaessa välittömästi paikalla, toisin kuin ehkä tavissynnyttäjällä.
En tainnut itse saada mieheltä mitään, mutta se synnytyssalin välipala, suihku ja myöhempinä päivinä muilta sukulaisilta tulleet muistamiset tuntui hienoilta :).
31, Aivan, ja mitä enemmän asiantuntevaa porukkaa paikalla, niin sitä parempi. :)
Mitä se on keltään toiselta pois, jos jonkun mies haluaa muistaa puolisoaan, joka kantanut heidän yhteistä jälkeläistä monia kuukausia ja vielä lopuksi käy läpi aikamoisen prässin. Palkinto kalskahtaa ehkä hieman korvaan, mutta en itse panisi pahakseni, jos mies muistaisi esim. korulla rankan synnytyksen jälkeen ja sanoisi samalla että olit todella reipas ja upeasti tehty tms. No, me ei asutakaan missään metsäkuopassa :)
Jenkeissä tuota palkintoa kutsutaan push presentiksi ja se näköjään on yleistymässä tännekin. Itse muistan tuttavani saaneen jo 90-luvulla mieheltään valkokultaisen sydämen johon oli laitettu timantteja. Nainen sai sen synnytyksen jälkeen yllätyksenä.
Vauvan ja sairaalan tarjoaman lauantaimakkaravoileivän, joka ei ole koskaan maistunut niin hyvälle!