Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat ja maskit

Vierailija
02.08.2020 |

Keskustellaanpa tästä aiheesta. Varmasti moni opettaja miettii, voisiko suojata itseään maskilla / hengityssuojaimella koulussa. Varsinkin jos epidemiatilanne pahenee.
Nythän on niin, että maski suojaa MYÖS käyttäjäänsä, siitä on tuoretta tutkimusdataa (Oxford). Auttaa mm. niin, että tauti tulee heikompana tia oireettomana, kun tartunnassa tuleva virusmäärä on paljon pienempi.
Itse olen opettajan vaimo, mies on opettajana pk-seudulla. Keväällä hän käytti hengityssuojainta esim. apteekissa asioidessaan, joten ei ole maskivastainen. Yhdessä mietitään strategiaa, miten onnistuttaisiin välttämään tartunnat. Itse työskentelen kotona ja ruoat tilataan kotiin jne. Näen, että koulu on todellinen riskityöpaikka tartunnan saamiseen.
Nythän on ollut tutkimustietoa myös siitä, että 10-19-vuotiaat tartuttavat siinä missä aikuisetkin, vaikka sairastavat itse lievänä yleensä.
Mitäs mietteitä muilla?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppilaat voivat kokea pelottavana jos,opettajalla on maski.

Erikoista vaikka tässä vaiheessa jopa lapsilla pitäisi olla hyvin tiedossa, että maskin tarkoitus on suojata pisaroilta eli edistää turvallista kanssakäymistä. 

Kyllähän nyt kouluikäisen normaalijärkisen lapsen täytyy tämä ymmärtää. Oma ekaluokkalaisen ainakin ymmärtää oikein hyvin, kun olemme selittäneet miksi nyt poikkeusaikana maskia käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla