Onko 130 pulloa viiniä vuodessa paljon?
Tuttuni väittää, että tuolla määrällä minulla on alkoholiongelma. Minusta määrä on täysin normaali.
Kommentit (51)
Ukko37 kirjoitti:
Aika paljon.
Minä en ole eläessäni juonut viiniä kokonaisuudessaan kuin max yhden pullon.Viinin kanssa sama juttu kuin transuilussa tai lihavissa naisissa: ei oo mun juttu.
Ai stana-misså näitä jurpo-juntteja oikein kasvaa?????
Kukaan ei tarvitse viiniä ruokajuomaksi. Ei ole ruokaa, jossa esim kylmä vesi ei toimisi juomana erinomaisesti. Se että vetää 2-3 pulloa viiniä viikossa "ruokajuomana", ei ole mitään muuta kuin alkoholismia. Sen ymmärtää jos satunnaisesti juo viiniä ruuan kanssa, mutta jos monta kertaa viikossa pitää lipittää, ettei muka mikään muu ruokajuoma kelpaa, niin se on täysin omaa alkoholismin kieltämistä.
Runsas alkoholinkäyttö nostaa naisilla mieshormonin määrää ja laskee naishormonien määrää. Muutos lisää aggressiivisuutta ja testosteronin vaikutus madaltaa myös naisen ääntä ja karvoitus voi lisääntyä.
Miehellä taas se aiheuttaa mm. erektion puuttumista tai heikkenemistä, impotenssia ja kivesten surkastumista sekä rintarauhasten kasvua.
Joten ap, anna palaa vain, tuo 130 pulloa on hyvä, mutta voisit parantaakin huomattavasti!
Juot 10,8 pulloa kuukaudessa eli 2,7 pulloa viikossa. Onhan tuo älytön määrä.
Mulla menee 10 pullollista punkkua per vko. Juon joka päivä. Sama meininki ollut vajaa 5v. Sinä aikana painoa tullut lisää reilu 20kg. Bmi nyt 27. Käyn arkisin töissä ihan normaalisti. Ääni ei ole muuttunut eikä karvoitus lisääntynyt. Itseasiassa hiukset on harventuneet. Sinkku olen, joten tämä juominen ei vaikuta muihin. N38
Viinitilan tuotannoksi? Ei ole paljon. Yhden ihmisen juomisiksi? On paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 10 pullollista punkkua per vko. Juon joka päivä. Sama meininki ollut vajaa 5v. Sinä aikana painoa tullut lisää reilu 20kg. Bmi nyt 27. Käyn arkisin töissä ihan normaalisti. Ääni ei ole muuttunut eikä karvoitus lisääntynyt. Itseasiassa hiukset on harventuneet. Sinkku olen, joten tämä juominen ei vaikuta muihin. N38
Hahahahaa!! Selvä! Olet ihanista ihanin lyyli, sellainen upea raikas hemaiseva pultsari! XD
Meillä menee yhteensä noin 3 viinipulloa perjantaina ja lauantaina.
Harrastamme ruuanlaittoa ja viinejä, käytän myös viiniä ruuanlaittoon, risotot, kastikkeet jne.
Jos joku kuvittelisi että meillä olisi alkoholiongelma, niin :DDD
Ainoa ongelma se että Suomessa viinien hinnat paljon korkeammat kuin muualla EU:ssa. Siksi tilaamme laatuviinit Saksasta.
26 jatkaa
Mun käsittääkseni pultsarit asuvat lähinnä kadulla eivätkä käy töissä. Meitä siistejä kaappijuoppoja on tuhansia. Käydään töissä ja harrastetaan liikuntaa. Pullo aukeaa illalla vasta kun kukaan ei ole näkemässä. Maksa-arvot yms ovat niin hyvät ja ulkonäkö siisti, ettei lääkärit usko kun kerron juomatavoistani.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse viiniä ruokajuomaksi. Ei ole ruokaa, jossa esim kylmä vesi ei toimisi juomana erinomaisesti. Se että vetää 2-3 pulloa viiniä viikossa "ruokajuomana", ei ole mitään muuta kuin alkoholismia. Sen ymmärtää jos satunnaisesti juo viiniä ruuan kanssa, mutta jos monta kertaa viikossa pitää lipittää, ettei muka mikään muu ruokajuoma kelpaa, niin se on täysin omaa alkoholismin kieltämistä.
Asuin vuosikaudet Ranskassa ja siellä jopa 12-13 vuotiaille laitettiin vähän viiniä lasiin ja laimennettiin vedellä, paikalliset teki. 15-16-vuotiaat joi lasillisen viiniä illallisilla ruuan kanssa. Eikä kukaan kysy papereita lähikaupassa jos haet vanhemmille viinipullon tai pari.
Suomi on kyllä niin ahdasmielinen maa jopa mietojen juomien suhteen vielä vuonna 2020, ei ihme että täällä ihmiset kuolee nuorempina kuin varsinaissa viinimaissa joissa ei tunneta mitään sydän ja verisuonitauteja ja lisäksi punaviinien sisältämä resveratroli pitää naisten ihot hehkeinä ja rypyttöminä pitkään, katsokaa vaikka ranskalais- ja italialaisnaisia!
Ei ole paljon... minulla kuluu tuon verran helposti jo kuukaudessa.
Edesmennyt mieheni joi yli 600 pulloa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
26 jatkaa
Mun käsittääkseni pultsarit asuvat lähinnä kadulla eivätkä käy töissä. Meitä siistejä kaappijuoppoja on tuhansia. Käydään töissä ja harrastetaan liikuntaa. Pullo aukeaa illalla vasta kun kukaan ei ole näkemässä. Maksa-arvot yms ovat niin hyvät ja ulkonäkö siisti, ettei lääkärit usko kun kerron juomatavoistani.
Seliseli taas. Ketään ei oikeasti kiinnosta.
Välimerellä menee helposti tuo. Ja siellä eletään pitkään... eli ei ole liikaa.
2.5 pulloa viikossa on aika paljon, jos yksin ne juot.
Kerroit käyttäväsi päivässä keskimäärin 2.136 annosta alkoholia. Alkoholin kertakulutuksesi saattaa aiheuttaa sinulle haittoja. Vaarallisinta, mitä voi tehdä, on juoda useita annoksia nopeaan tahtiin. Tällöin tapaturmariski kasvaa huimasti. Muistikatkot ja itsekontrollin menetys ovat tyypillisiä humalahakuisen juomisen haittoja. Sammuminen tarkoittaa vakavaa elintoimintoja uhkaavaa hätätilannetta, koska promillet ovat liian korkealla. Sammuneen henkilön on saatava apua, koska hän ei voi huolehtia itsestään ja voi olla hengenvaarassa.
Ylittää reippaasti naisten riskirajat, miehilläkin ollaan jo lähellä. Voihan sitä tissuttelua tietysti perustella Ranskan tai Italian tavoilla, mutta hei, juodaanko siellä tosiaankin 2-3 annosta päivässä viikon jokaisena päivänä?
Suomalaiset juopot kuvittelee etteivät ole alkoholisteja kun juotu alkoholi on viiniä ja sitä juodaan hienoista viinilaseista. Kantavat kotiin hanapakkauksia ja pullokaupalla viiniä ja ovat kännissä kuin käet, mutta ongelmaa ei muka ole.
Heh. Mulla kulunut ainakin 5 pulloa viiniä, 1 viinaa, 5 kaljaa ja 10 jotain muuta. Elämän aikana. Oi hukattua nuoruutta.