Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin laittaa taas kotivaraa kuntoon, koska korona liippasi tosi läheltä

Vierailija
02.08.2020 |

Työpaikalla 2 joutui karanteeniin, koska hoidossa ollut asiakas osoittautui korona positiiviseksi. Nyt sitten odotellaan mitä tapahtuu meille muille.
No, joka tapauksessa aloin laatia listaa kotivaran päivittämiseksi, nyt kun tavaraa on hyvin kaupoissa. Hirvittää vaan, kun nyt kaikki rajoitukset poistettiin ja meno on sen mukaista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään koronan takia on järjetöntä varata kotivaraa. Aina pitää olla muutaman päivän vara ihan pahan flunssan vuoksi tai jos joutuu äkilliseen leikkaukseen tai jalka murtuu tai mitä tahansa. Toki nyt kaupoissa toimii hyvin kotiinkuljetus, mutta nekin ruuhkautuu, jos tulee poikkeusolot.

Vierailija
22/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työtapaturmaan ja töistä suoraan sairaalaan. Työkohteesta tiedettiin, että olen yksinasuja ja että minulla on kolme lemmikkiä. Mutkien kautta saatiin yhteys omaisiini, että käyvät hoitamassa eläimeni. Se hoito oli helppoa kun kotoani löytyi seikkaperäiset ohjeet ja lemmikkien kotivara. Kotivaraa oli myös minulle itselleni ja kun vihdoin kotiuduin, oli kahden viikon kaikki tarvittava valmiina.

Joten pitäkää ihmeessä kotivara kunnossa aina. Koskaan ei tiedä milloin tulee se paha päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mahdollisesti itsekin altistunut ja mitä teet. No ryntäät kauppaan tietysti. Hyvähyvä.

Kyllä, olen erittäin tietoinen siitä, että saatan olla altistunut. Sinäkin voit olla, et vain tiedä sitä.

Peruin viikonlopun menoni. Kaupassa käyn vasta illalla, klo 21-22. Hallitsen tavanomaiset varotoimet ihan työnikin puolesta.

Ap

No onpas kiva tietää, että altistuneita ja todnäk tartunnankin saaneita pyörii tuolla lähikaupassa tartuttamassa meitä muita, jotka yrittää vältellä virusta käymällä kaupassa silloin kun siellä on vähiten ihmisiä..

Se kotivara pitää hoitaa kuntoon etukäteen eikä vasta sitten kun pskat on housuissa (tai sitä edes epäilee)

Vierailija
24/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viime kevät jo opettanut, että kotivara hankitaan ENNEN kuin tilanne on päällä? No, myönnetään, itselläkin on nyt kesän aikana lipsunut niin ettei ole kuin viikon tarpeet (joskin suositeltu taitaa olla kolme päivää), nyt olen vähitellen haalinut tavaraa niin että pian riittää taas pariksi viikoksi.

Vierailija
25/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mahdollisesti itsekin altistunut ja mitä teet. No ryntäät kauppaan tietysti. Hyvähyvä.

Kyllä, olen erittäin tietoinen siitä, että saatan olla altistunut. Sinäkin voit olla, et vain tiedä sitä.

Peruin viikonlopun menoni. Kaupassa käyn vasta illalla, klo 21-22. Hallitsen tavanomaiset varotoimet ihan työnikin puolesta.

Ap

No onpas kiva tietää, että altistuneita ja todnäk tartunnankin saaneita pyörii tuolla lähikaupassa tartuttamassa meitä muita, jotka yrittää vältellä virusta käymällä kaupassa silloin kun siellä on vähiten ihmisiä..

Se kotivara pitää hoitaa kuntoon etukäteen eikä vasta sitten kun pskat on housuissa (tai sitä edes epäilee)

Voi kuule, korona on keskuudessamme, halusit tai et. Ja esim. sote-alan ihmisten on käytävä töissä, kunnes toisin määrätään tai sairastuu. Siellä sitä pyöritään kaikenkarvaisten ihmisten keskellä. Turha syyllistää.

Vierailija
26/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut aina kotivaraa kaapeissa, koska olen elänyt tsernobylin aikaan ja muistan miten yhtäkkiä tuli kielto esim. kerätä marjoja ja sieniä metsästä tai syödä riistaa tai kaloja. Meillä eiollut hätäpäivää, koska asuttiin maalla ja siellä kaikilla oli kellareissaan hilloja ja säilykkeitä ja pakastimissa riistaa ajalta ennen tsernobyliä.

kun sitten sairastuin h1n1 influenssaan tuli todistetuksi, miksi on hyvä, että kotona on aina vähintään 2 viikon tarpeiksi ruokaa. ihan varmasti olisi perheenjäsenet tai muut läheiset voineet käydä kaupassa puolestani, mutta kun en jaksanut pyytää. Kun sitten oli kotona ruokaa, ei ollut hätäpäivää. saatoin pysytellä oikeassa karanteenissa eikä missään leikkikaranteenissa, että saa käydä ulkona ja saa käydä kaupassa. Ei. olin ihan oikeasti neljän seinän sisällä koko ajan, ulkoilmaa hengitin parvekkeella.

On vain fiksua pitää kotivaraa. Näin viranomaisetkin suosittavat.

Vierailija
27/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin juuri eilen, että säästeliäästi syöden minulla olisi kuukauden kotivara, joten ei tarvitse nyt hamstrata, voi vain keskittyä varaston ylläpitämiseen.

Vierailija
28/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on ollut aina kotivaraa kaapeissa, koska olen elänyt tsernobylin aikaan ja muistan miten yhtäkkiä tuli kielto esim. kerätä marjoja ja sieniä metsästä tai syödä riistaa tai kaloja. Meillä eiollut hätäpäivää, koska asuttiin maalla ja siellä kaikilla oli kellareissaan hilloja ja säilykkeitä ja pakastimissa riistaa ajalta ennen tsernobyliä.

kun sitten sairastuin h1n1 influenssaan tuli todistetuksi, miksi on hyvä, että kotona on aina vähintään 2 viikon tarpeiksi ruokaa. ihan varmasti olisi perheenjäsenet tai muut läheiset voineet käydä kaupassa puolestani, mutta kun en jaksanut pyytää. Kun sitten oli kotona ruokaa, ei ollut hätäpäivää. saatoin pysytellä oikeassa karanteenissa eikä missään leikkikaranteenissa, että saa käydä ulkona ja saa käydä kaupassa. Ei. olin ihan oikeasti neljän seinän sisällä koko ajan, ulkoilmaa hengitin parvekkeella.

Onnea. Saat mitalin tästä hyvästä.

Vierailija
29/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Saat mitalin tästä hyvästä.

osoitart turhaa vihamielisyyttä

Vierailija
30/30 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistutus kaikille. Varautukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi