Vois meilläkin olla koko ajan siistiä, mutta
en jaksa tätä hääräämistä. Koko ajan saa olla nostelemassa jotain, pyyhkimässä, imuroimassa, viemässä jotain jonnekin. Tulen vain vihaiseksi, kun koko ajan pitää tehdä jotain. Tiuskin lapsille ja murjotan, sitten "rentoudun" netissä. Mitään kivaa en ehdi tehdä, enkä olla lasten kanssa, koska olen äkäinen koko ajan. Nyt loppuu. Olkoon kämppä sekaisin, minä en halua koko ajan siivota. Riittää että kerran viikossa olen vihainen, muut voi siksi aikaa lähteä pois tieltä, niin ei tartte kuunnella mun siivousärinää.
Päätin siis tehdä elämänmuutoksen ja pitää huushollin siistinä. Paskat, en jaksa.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:03"]
Onpa vaikeeta pitää kotia siistinä...
[/quote]
Niin on. Päätin yrittää, kun täälläkin aina sanotaan, että se on helppoa. Ja kuten sanoin, niin kyllä se meilläkin olisi mahdollista. Mutta ei ole vaivan arvoista olla jatkuvasti pahalla tuulella menetetystä elämästä. ap
Minä tein tuota samaa, kun lapset olivat pieniä, siis siivosin kerran viikossa. Pistin ne ukon mukana ulkoilemaan ja sitten siivosin. Lopulta lapset luulivat, että on ihan asiaankuuluvaa, että äiti siivoaa ja he retkeilevät.
Jos saisin aloittaa kaiken alusta, tekisin nyt ihan toisin. Ottaisin tavaksi, että iltaisin olisi 15 - 20 minuutin siivoushetki, johon osallistuisi koko perhe. Silloin tavarat viedään omille paikoilleen ja tarvittaessa imuroidaankin hieman.
Kun se tavaksi ottaminen vaatii kaksi ihmistä, eikä miehen mielestä ole mitään tarvetta olla koko ajan siistiä. Lisäksi lapset on jo ehtineet kopioida minulta sen tavan, että ovat äkäisiä siivotessaan. Joten kun siivotaan, mies häviää jonnekin omiin juttuihinsa ja minä saan olla vihainen vihaisten lasten kanssa. Parempi että häviävät pois tieltä. ap
Onpa vaikeeta pitää kotia siistinä...