Työnteko ei ole kivaa, töitä tehdään rahan takia
Tuntuu, ettei moni ymmärrä, että 50-80 % ajasta työnteko v*tuttaa ja vain harvat ovat niin etuoikeutettuja, että nauttivat työnteosta. Työstä ei myöskään nettona keskimäärin tienaa hirveästi, 2000 eur netto/kk on jo ihan hyvä.
Kommentit (40)
Minä ainakin tykkään työstäni ja työtovereistakin. Toiset ei tykkää mistään. Elämä muutenkin mustaa toisille. Minä olen kai sitten sunnuntailapsi. Olen ollut pitkään naimisissa ja kivaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan työtäni (vanhushoitaja). Teen sitä vain huonon palkan vuoksi, koska 58v. ei ole vaihtoehtoja. Ällöttää mennä joka päivä töihin.
Suurin osa vihaa persusten pesua ja dementikkojen syöttämistä. Täytyy vaan näytellä positiivistä, omaisten edessä. Kuka oikeasti pitää vanhushoidosta? Ei kukaan. Vieraita vanhuksia hoidetaan, ilman mitään tunnesiteitä. Omaiset odottavat huonostipalkattujen hoitajien hoitavan näitä vanhuksia, kuten omia vanhempiaan. Älkää unta nähkö. Omaiset hoidetaan lämmöllä ja kunnolla, nämä työpaikan vanhukset niin, kuin työnantaja mahdollistaa ja maksaa.
Yhtä huonosti hoidettaisiin vaikka olisi parempi palkka. Eli ihan turha maksaa enempää.
En myöskään pidä työstäni ja ajoittain huono omatunto vaivaa tästä tunteesta.
Kouluttaudin alalle joka on arvostettu ja saan vielä erittäin hyvää palkkaakin. Toki välillä koen ihan mukaviakin hetkiä töissä, mutta suurimman osan ajasta olisin jossakin ihan muualla kuin kyseisessä työssä.
Jos itse saisin työni valita niin tekisin töitä taiteen parissa. Tein aikoinaan kuitenkin järkiratkaisun sillä halusin työn josta saa varmasti töitä ja että palkka on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain sinun oma mielipiteesi ja kokemuksesi työstä, ei mikään annettu fakta. Miksi kenenkään pitäisi ymmärtää sitä?
Kyllä se on kuule ihan yleisesti tunnettu fakta :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa asiakkaatkin oikeesti luulevat, että ollaan siellä heidän tarpeidensa vuoksi...ehei, olen siellä palkan vuoksi.
Sama. Ei mua kiinnosta pätkääkään jonkun asiakkaan tarpeet. Palkka, vaikka huonokin, motivoi.
Ja se valitettavasti näkyy. Keskiverto myyjä on lähinnä yhtä tyhjän kanssa oleva rahastaja. Hymyily ja peruskohteliaisuus ei tee kenestäkään vielä hyvää työssään.
Minusta sen palkan eteen pitäisi myös olla sellaista asennetta, että haluaa hoitaa sen tonttinsa hyvin ja yrittää voittaa sitä inhoaan työtään kohtaan.
Minä pidän työstäni useimpina päivinä. Joo, on totta etten tekisi sitä ainakaan täysipäiväisesti, jos en tarvitsisi rahaa, mutta osaan asennoitua niin, että työ on mukavaa ja se hoidetaan hyvin.
Rakastan työtäni. Tekisin vaikka ilmaiseksi jos ei maksettaisi.
Töihin meno ei ole ikinä vaikeaa eikä työn tekeminen tunnu työltä.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan työtäni. Tekisin vaikka ilmaiseksi jos ei maksettaisi.
Töihin meno ei ole ikinä vaikeaa eikä työn tekeminen tunnu työltä.
Saanko kysyä mitä teet työksesi?
Tykkään mun työstä, on mun unelma ammatti. Harmi vaan, että se sattuu olemaan huonosti palkattu ala ja varmaan pakko mennä vielä koulun penkille, että tulevaisuudessa olisi paksumpi lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa asiakkaatkin oikeesti luulevat, että ollaan siellä heidän tarpeidensa vuoksi...ehei, olen siellä palkan vuoksi.
Tämä. Ei kunnioiteta edes aukioloaikoja, jäädään maleksimaan myymälään vaikka liike menee kiinni. Minä, minä ja minä. Idiootit.
T. Vaatemyyjä
Minä kyllä teoriassa tykkään työstäni myyjänä ja jopa joistakin asiakkaitakin, mutta sitten on paljon työnantajalta tulevia epäkohtia, jotka syö työmotivaatiota, ja tulee just tuo tunne, että olen täällä vain sen (vähäisen) palkan takia, en todellakaan asiakkaiden.
Itse pidän omasta työstäni lastenhoitajana. Tottakai olisi kiva olla lottovoittaja, mutta silloinkin tekisin varmaan jotain vapaaehtoistyötä tai opiskelisin. Nuorempana olin kassa ja pidin siitäkin työstä. Aina on huonoja päiviä ja aikoja kun ei yhtään huvita mennä töihin, mutta suurimmaksi osaksi työnteko on mielestäni kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan työtäni (vanhushoitaja). Teen sitä vain huonon palkan vuoksi, koska 58v. ei ole vaihtoehtoja. Ällöttää mennä joka päivä töihin.
Suurin osa vihaa persusten pesua ja dementikkojen syöttämistä. Täytyy vaan näytellä positiivistä, omaisten edessä. Kuka oikeasti pitää vanhushoidosta? Ei kukaan. Vieraita vanhuksia hoidetaan, ilman mitään tunnesiteitä. Omaiset odottavat huonostipalkattujen hoitajien hoitavan näitä vanhuksia, kuten omia vanhempiaan. Älkää unta nähkö. Omaiset hoidetaan lämmöllä ja kunnolla, nämä työpaikan vanhukset niin, kuin työnantaja mahdollistaa ja maksaa.
Näin se on. Te-keskus pakoittaa karenssin uhalla lähihoitajiksi työttömiksi jääneitä keski-ikäisiä naisia, kuvitellen, että se on ainoa ura. Itse jouduin tämän kokemaan, hoidan vanhuksia, vaikka inhoan heitä. Vihaan työtäni. Onko järkevää kouluttaa alalle sopimattomia pakolla? Ei ihme, että vanhustenhoivapaikoissa on huono hoito, kun pakolla koulutetaan ihmisiä, jotka inhoavat vanhuksia.
Toivottavasti kukaan ei usko tätä trollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ei mua kiinnosta pätkääkään jonkun asiakkaan tarpeet. Palkka, vaikka huonokin, motivoi.
Ja sen huomaa paikoissa, joissa henkilökunta huutelee toisilleen vapaa-ajan vietosta tai muista vastaavista asioista ja asiakas on kuin välttämätön paha, jota ei rahastaessa katsota edes kohti. Hakekaa muita töitä.
En odota pokkurointia, mutta tuollainen ignooraaminen on todella töykeää.
Suomessa tuntuu olevan yleistä, että työtä on tehtävä sen työn vuoksi. Työ on elämän tarkoitus.
Jos ei tarvitse sitä rahaa minkä työstä saa, niin on ihan ok olla tekemättä työtä. Tätä ei Suomessa hyväksytä. Enkä nyt puhu mistään kelan rahoilla elämisestä.
Mahtihommaa tehny jo 21v lastensuojelu laitoksissa ja matala palkkakaan ei haittaa.
En millään vaihtaisi ja lähtisi esim. säännölliseen päiväduuniin.
Työvuorot menee hujauksessa ja vuorotyöläisenä vapaata on paljon.
Yövuoroissa erityisen rentoa.
Onneksi itse saa tehdä sitä, mihin on intohimo. Toki tässäkin työssä on huonoja puolia (olen taiteilija), mutta pääasisssa työ on erittäin mielekästä. Ja kivaa.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!!! POTENSSIIN ZILJOONA!!! On ihan kielen päällä, että en lipsauta tätä asiakkaille päin näköä päivittäin. Aivan uskomattoman hienoa kuulla ja huomata, että on niin paljon samoin tuntevia ja ajattelevia. Asiakaspalvelu on helvetistä. Valitettavasti moni meistä joutuu tekemään sitä hyvin vastentahtoisesti työkseen saadakseen muutaman killingin henkensä pitimiksi.
Asenne vaikuttaa, ja omaa asennettaan on mahdollista vaihtaa.
Tykkään työstäni, mutta teen sitä 40 tuntia viikossa juurikin palkan takia. Ilman palkkaa voisin harrastaa sitä pari-kolme tuntia viikossa.
Kerron myös aina työhaastatteluissa, et unohdetaan nämä "Miksi tämä työ on intohimosi?" -tyyppiset kysymykset, kun ne intohimot ja eniten motivoivat asiat eivät liity töihin mitenkään, mutta jos haluatte ahkeran ja osaavan työntekijän niin kannattaa palkata minut. Onneksi muutama tuleva pomo on sanonut että meille ihan sama kuinka paljon työntekijää kiinnostaa ala tai työtehtävä kunhan tekee hyvää työtä.