Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnteko ei ole kivaa, töitä tehdään rahan takia

Vierailija
01.08.2020 |

Tuntuu, ettei moni ymmärrä, että 50-80 % ajasta työnteko v*tuttaa ja vain harvat ovat niin etuoikeutettuja, että nauttivat työnteosta. Työstä ei myöskään nettona keskimäärin tienaa hirveästi, 2000 eur netto/kk on jo ihan hyvä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemuttaa.

Vierailija
2/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten tämän pitäisi näkyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan työtäni (vanhushoitaja). Teen sitä vain huonon palkan vuoksi, koska 58v. ei ole vaihtoehtoja. Ällöttää mennä joka päivä töihin.

Vierailija
4/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain sinun oma mielipiteesi ja kokemuksesi työstä, ei mikään annettu fakta. Miksi kenenkään pitäisi ymmärtää sitä?

Vierailija
5/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteki on kivaa kun on toiveammatissaan, ei harmita joka aamu mennä duuniin.

Vierailija
6/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan työn arvosta ja tuotteen arvosta niin ainakin varmaan tuo kiinalainen mentaliteetti olisi ihan hyvä pistää arvostelun kohteeksi.

Vierailija
7/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan työn arvosta ja tuotteen arvosta niin ainakin varmaan tuo kiinalainen mentaliteetti olisi ihan hyvä pistää arvostelun kohteeksi.

Joka tuotteessa lukee made in china. Miksi siinä ei lue että made in finland. Tehty rakkaudella ja sydämellä.

Vierailija
8/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin duunissa kuin reva ruts.

Vierailija
9/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan työtäni (vanhushoitaja). Teen sitä vain huonon palkan vuoksi, koska 58v. ei ole vaihtoehtoja. Ällöttää mennä joka päivä töihin.

Suurin osa vihaa persusten pesua ja dementikkojen syöttämistä. Täytyy vaan näytellä positiivistä, omaisten edessä. Kuka oikeasti pitää vanhushoidosta? Ei kukaan. Vieraita vanhuksia hoidetaan, ilman mitään tunnesiteitä. Omaiset odottavat huonostipalkattujen hoitajien hoitavan näitä vanhuksia, kuten omia vanhempiaan. Älkää unta nähkö. Omaiset hoidetaan lämmöllä ja kunnolla, nämä työpaikan vanhukset niin, kuin työnantaja mahdollistaa ja maksaa.

Vierailija
10/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut työntekijät vihaavat sinua, jos rakastat työtäsi.

Vierailija
11/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei harmita ikinä mennä töihin. Kaikki työtehtävät ei tietenkään ole yhtä kivoja, mutta samassa duunissa olen ollut kohta 5 vuotta ja joka ikisenä aamuna olen mennyt hymyssä suin töihin.

Vierailija
12/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vihaa persusten pesua ja dementikkojen syöttämistä. Täytyy vaan näytellä positiivistä, omaisten edessä. Kuka oikeasti pitää vanhushoidosta? Ei kukaan. Vieraita vanhuksia hoidetaan, ilman mitään tunnesiteitä. Omaiset odottavat huonostipalkattujen hoitajien hoitavan näitä vanhuksia, kuten omia vanhempiaan. Älkää unta nähkö. Omaiset hoidetaan lämmöllä ja kunnolla, nämä työpaikan vanhukset niin, kuin työnantaja mahdollistaa ja maksaa.

Ja sama lasten kohdalla. Peruskoulun voisi lakkauttaa, yatvittavan sisällön opettaa paremin kotona 2 vuodessa.

8v ikäsenä luokioon ja 11v vanhana opiskelemaan. 15v vanhana voi aloittaa valtion virkamiehenä jossain virastossa työelämän tehden jotain turhaa tai haitallista.

Vierailija
13/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Te-keskus pakoittaa karenssin uhalla lähihoitajiksi työttömiksi jääneitä keski-ikäisiä naisia, kuvitellen, että se on ainoa ura. Itse jouduin tämän kokemaan, hoidan vanhuksia, vaikka inhoan heitä. Vihaan työtäni. Onko järkevää kouluttaa alalle sopimattomia pakolla? Ei ihme, että vanhustenhoivapaikoissa on huono hoito, kun pakolla koulutetaan ihmisiä, jotka inhoavat vanhuksia.

Vierailija
14/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään työni "ytimestä" eli siitä osasta, jota minun suurimmaksi osaksi pitäisi tehdä. Kuitenkin suuri osa ajasta menee kaikkeen muuhun. Osa siitä ajasta valmistelee sitä varsinaista osuutta, mutta osa on vain melko turhaa prosessin vaatimaa lisätyötä. Lisäksi aikataulupaineet, yllättävät keskeytykset liian usein jne aiheuttavat sen, että en voi nauttia työstäni juuri koskaan.

Vierailija
15/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Te-keskus pakoittaa karenssin uhalla lähihoitajiksi työttömiksi jääneitä keski-ikäisiä naisia, kuvitellen, että se on ainoa ura. Itse jouduin tämän kokemaan, hoidan vanhuksia, vaikka inhoan heitä. Vihaan työtäni. Onko järkevää kouluttaa alalle sopimattomia pakolla? Ei ihme, että vanhustenhoivapaikoissa on huono hoito, kun pakolla koulutetaan ihmisiä, jotka inhoavat vanhuksia.

Minä en inhoa mutta en ole sen tyylinen ihminen, että osaisin hoitaa. Rutiinitoimia ehkä pystyisin tehdä mutta en osaa suhtautua dementoituneisiin vanhuksiin. En tiedä miten heille pitäisi puhua, kun toimittavat jotain höpönlöpöä.

Vierailija
16/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, lähihoitajaksi pakoitettu, en tee mitään ylimääräistä, tällä palkalla. En tunne mitään näitä hoidettavia kohtaan. Teen pakolliset työt, lähden kotiin, hoitamaan iäkästä vanhempaani. Koronavaara koko ajan,ilman suojavarusteita. Haistakaa paska koko vanhushoito. Kato käy alalla, miksi kukaan alan ammattilainen jäisi terveytensä uhalla hoitoalalle suomeen, koska esim. Norjassa saa moninkertaisen palkan?

Vierailija
17/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa asiakkaatkin oikeesti luulevat, että ollaan siellä heidän tarpeidensa vuoksi...ehei, olen siellä palkan vuoksi.

Vierailija
18/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen suunnilleen sitä työtä mikä on suurin mielenkiinnon kohteeni, mutta kyllä tuo 37.5h viikossa on aivan liikaa. Suurin osa on kuitenkin monotonista toistoa ja ahaa elämyksiä tulee nykyään harvoin. Lisäksi kiire on kova. Rahan takia tätä tehdään ja pahaltahan se tuntuu, että neljän tonnin brutosta jää joku 2700 käteen. Uralla etenemisessä ei ole mitään järkeä, koska vastuu kasvaa huomattavasti enemmän kuin nettotulot. Kiitos sairaalloisen verotuksen. 

Että joo. Joku 3-4h päivässä ehkä menisi "rakkaudesta lajiin" ja loput on rahan takia.

Vierailija
19/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa asiakkaatkin oikeesti luulevat, että ollaan siellä heidän tarpeidensa vuoksi...ehei, olen siellä palkan vuoksi.

Tämä. Ei kunnioiteta edes aukioloaikoja, jäädään maleksimaan myymälään vaikka liike menee kiinni. Minä, minä ja minä. Idiootit.

T. Vaatemyyjä

Vierailija
20/40 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa olin työhaastattelussa ja minulta kysyttiin miksi haet tätä paikkaa?

Mitäpä kiertelemään ja sanoin, jotta saisin pakkaa / rahaa.

Jäi paikka saamatta, ei tullut luvattua soittoa keikoille.