Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa aina aktivoida tota lasta

Vierailija
01.08.2020 |

Miksi tää perhe-elämä on niin älyttömän takkuisaa täällä. Tänään olin lähössä kauppakeskukseen ja kysyin lasta mukaan. Ei lähtenyt ja sanoi menevänsä naapurikylään kavereiden kanssa. Mulle tämä oli ok, koska en nyt erityisesti tarvinnut sitä ostoksille. No sitten se soitteli sieltä, että kavereista kenellekään ei käykään nähdä ja tulee takaisin kotiin. Itse olin kotona vasta monta tuntia myöhemmin. Lapsi sanoi olleensa päiväunilla sillä aikaa, en tiedä oliko oikeasti nukkumassa vai pelaamassa. Olin yhtä asiaa edellyttänyt, roskien vientiä, oli unohtanut. Nyt nököttää pelaamassa ja ei halua viettää perheaikaa, kun ehdotin leffaa ja muuta tekemistä yhdessä. Saisi olla kavereittensa kanssa ulkona ja vaikka uimassa kesäisin, mutta minkä sillekin tekee, jos ne tekee ohareita noin. En minäkään sitä jaksa aina pakottaa mukaan ja/tai keksiä jotain järkevää tekemistä. Miksei sillä ole mitään mielenkiintoa mihinkään, paitsi pelaamiseen?! Haluaisin ottaa koko koneen pois, mutta se on viime vuonna lahjaksi saatu, niin on vähän ongelmallista sitä toiselta ottaa.
Ongen sai pari viikkoa sitten, muutaman kerran jaksoi käydä kaverinkin kanssa, sitten into loppui. Sama skeitin kanssa alkukeväästä; kauan oli kinunnut, sitten pari kertaa jaksoi kokeilla ja nyt on aina jotain, minkä takia ei voi kuulemma mennä (liian kuuma, sataa). Tavallaan en voi ulos pakottaakaan kauhean paljon, jos ketään kaveria ei sinne ole. Vihaan olla vanhempi. Hirveä virhehän se on tänne valittaa, kohta on ketju täynnä syytöksiä siitä, että olen kauhea vanhempi, lellinyt lapsen piloille jne. Olen mielestäni vanhempana paljon yrittänyt, mutta tulos on silti lapsi, joka haluaa vaan istua koneella.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutuaikaa täytyy rajoittaa ja ainakin yksi liikuntaharrastus täytyy lapsella olla mieluiten alle kouluiästä lähtien, ja useamman kerran viikossa että se muodostuu osaksi identiteettiä (olen jalkapalloilija, olen yleisurheilija, olen hyvä liiksassa, jne) ja vanhempi kuskaa että tulee varmasti mentyä. Jos on alle teini-ikäinen, niin lähdette molemmat sinne kalaan, rampeille, tai retkelle, ellei kavereita löydy. Mihinkään shoppailemaan ei kenenkään tarvitse mennä, korkeintaan vartti lähikaupassa ruokatarpeiden hakuun.

Esiteinit ja lapset addiktoituvat koneelle ja keksivät tekosyitä ja manipuloivat, että saisivat jäädä pelaamaan tms. Kaikki mitä hän tekee, on pyrkimys pelaamiseen, varsinkin pojat.

Vierailija
2/2 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruutuaikaa täytyy rajoittaa ja ainakin yksi liikuntaharrastus täytyy lapsella olla mieluiten alle kouluiästä lähtien, ja useamman kerran viikossa että se muodostuu osaksi identiteettiä (olen jalkapalloilija, olen yleisurheilija, olen hyvä liiksassa, jne) ja vanhempi kuskaa että tulee varmasti mentyä. Jos on alle teini-ikäinen, niin lähdette molemmat sinne kalaan, rampeille, tai retkelle, ellei kavereita löydy. Mihinkään shoppailemaan ei kenenkään tarvitse mennä, korkeintaan vartti lähikaupassa ruokatarpeiden hakuun.

Esiteinit ja lapset addiktoituvat koneelle ja keksivät tekosyitä ja manipuloivat, että saisivat jäädä pelaamaan tms. Kaikki mitä hän tekee, on pyrkimys pelaamiseen, varsinkin pojat.

Joo, olen yksinhuoltaja ja pakko mun kyllä oli käydä shoppailemassa mummuni syntymäpäiväjuhliin jotka on parin viikon päästä sekä ruokaa meille kotiin. Lapsella on liikuntaharrastus 2-3x viikossa, mutta koronanhan takia se jäi tauolle keväällä ja alkaa syyskuussa. Ennen koronaakin se tosin alkoi valittaa harkoissa käymisestä ja olisi milloin milläkin tekosyyllä jäänyt pois. Käydään yhdessä kalassa, uimassa ja kävelyllä, mutta kyllä mua väsyttää olla aina se, joka arjen tylsän tekemisen päälle jaksaa ja pakottaa vielä yhteisen ajan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi