Paljonko kahdessa viikossa voi laihtua?
Käääk, suositelkaa jotain tehokuuria, jolla saisin kahdessa viikossa mahdollisimman paljon painoa pois.
Kommentit (7)
Riippuu lähtöpainostasi ja itsekuristasi. Minä olen 164-senttinen nainen, jonka lähtöpaino oli noin 67 kg. Dukan-dieetillä lähti kahdessa viikossa neljä kiloa. Käytin ainoastaan vähärasvaisia proteiinivalmisteita (jugurtti ja muut maitotuotteet sekä liha ja kala) . Paistamiseen käytin oliiviöljyä, ei siis voita. Maustamiseen runsaasti yrttejä. Dukan-dieetillä kyllä paino putoaa, jos sitä jaksaa tiukasti noudattaa. Onnea yritykselle!
Laihtua voi realistisesti pelkällä vähemmällä syömisellä noin 0,5 kg per viikko. Naisen energiantarve on luokkaa 1700 kcal ja ok on syödä n. 1200 kcal. Kun vaje on tuon 500, niin paino tippuu saman grammoina viikossa.
Eri asia on sitten tietty ihan nesteiden poistuminen jota voi saada hyvinkin vaikka 2 kg tuossa ajassa, varsinkin jos on vasta syönyt paljon suolaista. Paljon vettä ja vähäsuolaista ruokavalioa, niin nesteet poistuu.
Sitten jos haluat oikeasti laihtua nopeasti paljon, niin urheilet esim. 6-8 h vuorokaudessa. Yhden kilon laihtumiseen tarvitaan kävelyä / juoksua esim. noin 115 km. Siitä voit laskea, että minkä verran voi vielä lisäksi liikunnalla noiden kahta ylemmän ohjeen lisäksi laihtua. Jos liikut vaikka tuon 8 h päivässä, niin voit laihtua lisäksi noin ehkä laihtua luokkaa 1 kg / 3 päivää. Se tekee siis noin 4-5 kg tuossa ajassa.
Summa summarum, jos haluat pudottaa mahdollisimman paljon 2 viikossa niin tee näin:
syö vuorokaudessa 1200 kcal vähäsuolaista ruokaa ja juo lisäksi 2-3 litraa päivässä ja liiku 8 tuntia vuorokaudessa. Näin voit parhaimmillaan laihtua 8 kg.
Normaalilta ihmisellä tuo 8 kg on noin 16 viikon pudotuksen tulos kyllä, joten tuohon tarvitaan kyllä sitten tosiaan panostusta. Kilojen pudottaminen on kuitenin ihan matematiikkaa, joten enemmänkin saa, jos on valmis liikkumaan sen 112 tuntia tuona aikana.
Kannattaa olla Syömättä jos pystyt... Itse laihduin 10 kg
No mä olin 170/59 mitoissa ja sit aloin liikkumaan ja söin vain neljä kuivaa rusleipää päivässä ja vettä. Jatkoin tätä n. Viikko ja puol ja sitten oon nykyään 170/53. Tätä en kuitenkaan kehota tekemään, sillä minulle kehittyi syömishäiriö. Olen kyllä nyt jo aika paljon siitä pois päässyt mutta silti pidän pakollista liikuntaa päivässä ja ennen kun minä sen ruoan sieltä kaapista haen, niin sellaisen vartin mietin ennen ku se siält otan. Oon 13v tyttö
http://www.kauneusjaterveys.fi/artikkeli/sairaaladieetti