Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te joilla on lastenrattaissa "kuppipenkki!"

Vierailija
01.08.2020 |

Olen ihan pulassa tuon 1,5-vuotiaan kanssa. Ei viihdy rattaissa ei sitten yhtään. Yksi syy voi olla kyllä surkea istuma-asunto. Kun valuu koko ajan vaikka on valjaat kiinni. Meillä ihan perus, vähän vanhemmat rattaat jotka jäivät esikoiselta. Olen miettinyt uusien hommaamista, sellaisia joissa on se kuppipenkki. Viihtyykö lapset sellaisessa paremmin? Kannattaako vaihtaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viihtyy paremmin.

Nykyajan lastenvaunuissa istuinosaan siirtyessä istuin on usein myös vähän korkeammalla kuin vanhemmissa malleissa. Onhan se paljon mukavampi istua ergonomisessa asennossa josta sentään näkee jotain.

Mieti itse olisiko kiva matkustaa pidempiä aikoja asennossa josta valut jatkuvasti puolimakaavaan asentoon.

Vierailija
2/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, näin ajattelinkin.

Onko kenelläkään kokemuksia Emmaljungan Super Vikingeistä? Onko hyvät vaikeammassakin maastossa? -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiivatin kuppipenkki??

Vierailija
4/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus vikingit ollut tosi hyvät ja ollaan tykätty kuppipenkistä myös 👍🏼

Vierailija
5/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkui kuppirattaissa, juuri koskaan ei käyty kävelyllä niiden kanssa. Sattarit kulki mukana reissuilla Suomessa ja ulkomailla tai shoppaillessa muutaman kerran vuodessa.

Nuorimmaisella vain sattarit. Kuljimme lyhyitä 10 min matkoja matkoja kirjastoon ja leikkipuistoon.

Ruokakaupassa en ole lasten kanssa käynytkään koskaan, vain ilman lapsia. Ruokien ostaminen ongelmallista rattaiden tai lasten ollessa mukana.

Varmaan viime kädessä käyttö ratkaisee. Kuinka pitkään lapsen tarvitsee istua rattaissa ja voisiko sitä rattaissa istumista vähentää. Pitääkö lasta ottaa mukaan niihin paikkoihin missä ei jaksa istua rattaissa.

Vierailija
6/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Emmaljungan Super Vikingit ja aivan sairaan hyvät vaunut ovat. En ole mikään ergonomian asiantuntija, mutta ainakin lapsi viihtyy vaunuissa tosi hyvin (vaikka onkin vilkas menijä muuten) ja nukkuu päiväunet aina rattaissa. Näitähän ei vaan jostain kumman syystä saa enää uutena, tai siis tuotanto lopetettu, mutta käytettynä toki löytyy. 

Mennään näillä kaikenlaisissa metsäryteiköissä, ei nyt siis mitään ihan superöverimaastoa voi vetää - mutta voiko yksilläkään rattailla..? Ovat ketterät ja hyvä jousitus, niin siellä lapsi viihtyy vaikka olisi ryteikkökin. Todella tyytyväinen olen tähän hankintaan! No miinus tietenkin siitä, että uutena ei lisäosia saa, lisäksi pelottaa tippuuko jälleenmyyntiarvo jos ihmiset alkaa nähdä nää nyt huonompina kun tuotanto on lopetettu... Mutta kaikenkaikkiaan, aivan ihanat vaunut/rattaat, ja monia kokeiltiin ja tutkittiin!

Vierailija
7/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Lapsi kulkee tällä hetkellä mukaan lähes joka paikkaan. Ja päivisin tulemme kulkemaan ainakin vielä 3-vuotiaaksi saakka bussilla, joten kovassa käytössä rattaat ovat.

En tiennyt tuota että niitä Super Vikingejä ei enää valmisteta. Mutta vaikuttavat ihanilta,täytyy käytettynä ostaa. -Ap

Vierailija
8/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuperVikingit oli käytössä kahdella lapsella. Tosi kestävät ja hyvät vaunut,ketterät mutta vankat. Meillä lapset tykkäsivät kuppi-istuimessa.

Autoon lastaaminen vähän kökkö, kun vievät niin paljon tilaa ja etupyörien lokasuojat irrotin kun yhtenä loskatalvena jumittivat niin pahasti. Muuten ei pahaa sanottavaa.

Vierailija
9/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen nukkui kuppirattaissa, juuri koskaan ei käyty kävelyllä niiden kanssa. Sattarit kulki mukana reissuilla Suomessa ja ulkomailla tai shoppaillessa muutaman kerran vuodessa.

Nuorimmaisella vain sattarit. Kuljimme lyhyitä 10 min matkoja matkoja kirjastoon ja leikkipuistoon.

Ruokakaupassa en ole lasten kanssa käynytkään koskaan, vain ilman lapsia. Ruokien ostaminen ongelmallista rattaiden tai lasten ollessa mukana.

Varmaan viime kädessä käyttö ratkaisee. Kuinka pitkään lapsen tarvitsee istua rattaissa ja voisiko sitä rattaissa istumista vähentää. Pitääkö lasta ottaa mukaan niihin paikkoihin missä ei jaksa istua rattaissa.

Mitkä on sattarit?

Vierailija
10/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus vikingit ollut tosi hyvät ja ollaan tykätty kuppipenkistä myös 👍🏼

Joo on, mutta jos runko hajoaa niin kaikki EJ:n rungot ei käy kun ovat niin kapeat.

Vierailija
11/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut käytössä emmaljungan supervikingit, ihan parhaat tuplinakin, tosi kätevä muokata tatpeen mukaan ykkösistä tupliksi tai toisinpäin. meillä oli lähinnä kaupunkikäytössä mutta esim lumessa kulki hyvin. työnnettiin myös pellolla, sielläkin kulki hyvin kun lukitsi eturenkaat suoraan, ykkösinä mentiin tuolla pellolla.

kuppipenkissä on myös se hyvä puoli että istumaasentoon nukahtanut lapsi ei herää kun kallistuu istuimen mukana nukkumaasentoon.

toinen hyvä puoli on tuossa emmaljungan istuimessa se että siihen mahtuu tarvittaessa oikeesti isokin lapsi, jopa viisi vuotias jos sattuu pitkällä retkellä nukahtamaan. lisäksi jalkatuessa ei ole sitä ällän muotoista osaa joka häiritsee pidempää lasta.

myyntiin pitäis laittaa vaan en oo saanut aikaiseksi vaikka jääneet tarpeettomiksi.

Vierailija
12/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se viihtyvyys välttämättä vaunuja vaihtamalla tule. Hän on kumminkin 1,5v eli voi olla halua jo kävellä ja tutkia ymoäristöä. Kannattaa antaa kävellä mahdollisimman paljon ja alkaa varaamaan aikaa liikkumisiin. Itse en enää tuon ikäiselle ostaisi vikingejä. Meillä on alle vuoden ikäinen ja bugaboot ja eiii viihdy kovin hyvin saatika nuku kuppi-istuimessa PAITSI jos saa olla nenä menosuuntaan. Matkarattaissa aina viihtynyt, varmaan kun ne automaattisesti noin päin.

Vierailija
13/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattarit = sateenvarjo rattaat = matkarattaat

Vierailija
14/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt viimeiset neljä vuotta kotiäitinä, elämässä ei paljon muuta ole ollut kuin kolme lasta ja niiden hoito. Silti minulla ei ole mitään käsitystä, mikä on kuppipenkkki. Sattarit on kai ne tosi pieneen menevät matkarattaat, vähän samanlaiset kuin ne halvat nukenrattaat?

Vierailija
15/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se viihtyvyys välttämättä vaunuja vaihtamalla tule. Hän on kumminkin 1,5v eli voi olla halua jo kävellä ja tutkia ymoäristöä. Kannattaa antaa kävellä mahdollisimman paljon ja alkaa varaamaan aikaa liikkumisiin. Itse en enää tuon ikäiselle ostaisi vikingejä. Meillä on alle vuoden ikäinen ja bugaboot ja eiii viihdy kovin hyvin saatika nuku kuppi-istuimessa PAITSI jos saa olla nenä menosuuntaan. Matkarattaissa aina viihtynyt, varmaan kun ne automaattisesti noin päin.

No tässä kuitenkin vielä pari vuotta ainakin tullaan liikkumaan rattailla useita tunteja joka päivä, niin en ymmärrä miksi en hommaisi?(toki isompana ei varmaan istu niin paljon, mutta kuitenkin) Ja saa kyllä nytkin kävellä mutta aina se ei ole mahdollista.

Vierailija
16/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt viimeiset neljä vuotta kotiäitinä, elämässä ei paljon muuta ole ollut kuin kolme lasta ja niiden hoito. Silti minulla ei ole mitään käsitystä, mikä on kuppipenkkki. Sattarit on kai ne tosi pieneen menevät matkarattaat, vähän samanlaiset kuin ne halvat nukenrattaat?

No mitkä vaunut/rattaat sinulla on?

Vierailija
17/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa scootterit. Emmaljunga. Taaperolle todella hyvät ja muutenkin. Pystyy myös itse kiipeämään kyytiin ja pois.

Vierailija
18/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meillä 1v 9kk kävelee jo useamman kilometrin matkoja, kun ei halua rattaissa istua vaan nimenomaan itse kävellä.

Vierailija
19/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kuitenkin vielä pari vuotta ainakin tullaan liikkumaan rattailla useita tunteja joka päivä, niin en ymmärrä miksi en hommaisi?(toki isompana ei varmaan istu niin paljon, mutta kuitenkin) Ja saa kyllä nytkin kävellä mutta aina se ei ole mahdollista.

Miksi niin pitkään? Itse myin kaikki rattaat pois kun lapsi täytti 2v. Mielelläni olisin kulkenut rattailla pidempäänkin, mutta ei se lapsen pakottaminenkaan rattaissa istumiseen hyvältä tuntunut kun oli pelkkää huutoa.

Vierailija
20/28 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuppipenkki ehdottomasti paras! En muuta edes harkitsisi.