Teoriani: se mitä lapsena katsoo telkasta, vaikuttaa tuleviin arvoihin ja valintoihin
Tv:n lisäksi nykyään tietysti myös kaikki suoratoistokanavat, pelit ja netti varmaan tekevät saman. Perustelen asiaa sillä, että itse katsoin pienenä Naapurilähiö-sarjaa (https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000005537050.html) ja haaveilin, että saisin asua kerrostalossa. Asuimme hienossa, isossa omakotitalossa. Arvatkaa missä asun nyt. Jep, kerrostalossa.
Olen huomannut muitakin asioita. Miten muilla?
Kommentit (39)
Ihan totta; katsoin nuorena vain niitä Oikeita sarjoja, ja kummasti myös näin aikuisena kannatan vain Oikeita arvoja. :D Olet nero!
Minäkin asuin omakotitalossa ja iso piha lapsena.
Syy miksi asun kerrostalossa on että lapsena ja nuorena tuli tehtyä ihan riittävästi pihatöitä, ei huvita.
Samaa mieltä!
Itse olen melko varma, että Disneyn leffat ja muut romanttiset elokuvat ovat saaneet minut haikailemaan jonkun täydellisen prinssin perään.
Mun mielestä lapsena oli paljon kivempaa. Nyt tämä on sellaista kapitalistista aikuisten lapsellista leikkiä.
Välillä mietin, että olenko saanut temperamenttiini vaikutteita elokuvien draamailuista: huutamista, sekoilemista, isoja tunteita ja janoanko sitä draamaa siitä johtuen.
Oman lapsuuteni televisio-ohjelmat olisivat tämän päivän standardeilla törkeän rasistisia ja sovinistisia.
Ihan täysipäinen ja tasapainoinen aikuinen minusta tuli. Mitä nyt joskus täällä AV-palstalla kulutan aikaani.
No ainakin sen näkee lapsesta suoraan katsooko se ylen vai maikkarin lastenohjelmia. Jälkimmäiset on keskittymiskyvyttömiä, levottomia adhd-tapauksia jälkimmäiset rauhallisia ja keskittyvät tekemisiinsä. Johtunevat siitä että ylen ohjelmat ei poukkoile, vilku ja huuda.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin pienenä Miami Vicea, ja nyt olen tuomittu huumerikollinen.
Ja onhan sinulla ferrari, ja lemmikkinä alligaattori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan sinulla ferrari, ja lemmikkinä alligaattori?
Toyota ja kissa, mutta jalassa espandrillot ilman sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta; katsoin nuorena vain niitä Oikeita sarjoja, ja kummasti myös näin aikuisena kannatan vain Oikeita arvoja. :D Olet nero!
Juu juu, sitähän minä tarkoitin. Tosin olen kyllä feministi ja veikkaan, että muutama tv-sarja vaikutti siihenkin :D
ap
Vierailija kirjoitti:
No ainakin sen näkee lapsesta suoraan katsooko se ylen vai maikkarin lastenohjelmia. Jälkimmäiset on keskittymiskyvyttömiä, levottomia adhd-tapauksia jälkimmäiset rauhallisia ja keskittyvät tekemisiinsä. Johtunevat siitä että ylen ohjelmat ei poukkoile, vilku ja huuda.
Paavo Pesusieni on paras!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lapsena oli paljon kivempaa. Nyt tämä on sellaista kapitalistista aikuisten lapsellista leikkiä.
Itse milleniaalina voitin pelin sillä, että harrastan näin aikuisiällä pitkälti samoja juttuja kuin jo esiteininä. Ja kivaa on!
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoin Kettua yms. saksalaisdekkareita ja puhun nykyään saksaa. Sehr gut!
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsuuteni televisio-ohjelmat olisivat tämän päivän standardeilla törkeän rasistisia ja sovinistisia.
Ihan täysipäinen ja tasapainoinen aikuinen minusta tuli. Mitä nyt joskus täällä AV-palstalla kulutan aikaani.
Sitä ne olivat minunkin aikanani. Vaikutus voi olla päinvastainenkin. Itse muistan muutaman sarjan, joissa oli sekä itsenäisiä, tasa-arvoon pyrkiviä naisia ja sitten perinteisiä äiti-ihmisiä ja ihailin tietysti niitä ensimmäisiä. Esimerkki: Hill Streat Blues.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, sitähän minä tarkoitin. Tosin olen kyllä feministi ja veikkaan, että muutama tv-sarja vaikutti siihenkin :D
ap
Kas vain, eli ihan Oikealla tiellä olet itsekin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on.
Olen 40 vuotias mies ja katson Paavo Pesusientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on.
Olen 40 vuotias mies ja katson Paavo Pesusientä.
Olen 45v nainen ja katson myös Paavoa.
Katsoin Widget The World Watcheria, minusta tuli tiedostava ituhippi.